برگزاری مراسم تکریم رییس سابق و معارفه سرپرست جدید دانشگاه با حضور وزیر بهداشت

۲۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۷ کد : ۱۲۳۵۳ پر بازدیدترین اخبار تاپ خبر
آیین تکریم دکتر محمد آقاجانی ریس سابق و معارفه دکتر علیرضا زالی سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی امروز دوشنبه ۲۹ مهرماه با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تالار امام خمینی(ره) دانشکده پزشکی برگزارشد.
برگزاری مراسم  تکریم رییس سابق و معارفه سرپرست جدید دانشگاه با حضور وزیر بهداشت

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، در ابتدای این مراسم دکتر محمد آقاجانی رئیس سابق دانشگاه با اشاره به جایگاه رفیع دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و ذکر خاطراتی از دوران همکاری با دکتر علیرضا زالی  برای وی در اجرای امور محوله آرزوی  توفیق و سربلندی کرد .

 

وی در ادامه ضمن ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در دوران تصدی مسوولیت خود به  مواردی نظیر افزایش بهره وری در بیمارستانها و مراکز تابعه دانشگاه، ارتقای کیفیت آموزش پزشکی، کاهش بدهی ها، توسعه آموزش و پژوهشی، اجرای مقدمات ایجاد پردیس مرکزی دانشگاه، طراحی و اجرای نظام هوشمند بیمارستانی، ایجاد بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی، انعقاد تفاهم نامه های علمی پژوهشی با سایر کشورها، ایجاد دانشکده مدیریت و آموزش پزشکی و... اشاره کرد.

 

دکتر آقاجانی در این گزارش با اشاره به راه اندازی پیشرفته ترین آزمایشگاه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد که با راه اندازی این مرکز دانشگاه به قطب پیشرفته آزمایشگاهی کشور  مجهز خواهد شد. همچنین  با بیان این مطلب که آموزش پزشکی رکن اصلی دانشگاه های علوم پزشکی است به ترسیم نقشه تمایز دانشگاه و جذب اعضای هیات علمی جوان و برجسته در دانشگاه اشاره کرد .

 

دکترآقاجانی در ادامه با اشاره به رشد پژ وهشی دانشگاه و قرارگیری دانشگاه در بالاترین نظام های رتبه بندی پژوهشی در دنیا ، توضیحات مبسوطی در باره عملکرد دوسالانه دانشگاه در دوران تصدی خود ارائه داد و همت وتلاش مجموعه دانشگاه را برای پیشرفت و اعتلای نام دانشگاه ستودنی توصیف کرد.

 

 

در ادامه این مراسم دکتر علیرضا زالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تقدیر از حسن اعتماد وزیر بهداشت یادآور شد: خوشبختانه از سال ۷۲ تا کنون به شکل های گوناگون با ایشان همکاری داشته ام وخوشحالم که مشمول حسن ظن ایشان شده ام و امیدوارم بتوانم در اجرای ماموریتهای وزارت بهداشت گامهای بلند و استوار بردارم.

 

دکتر زالی ضمن تقدیر از زحمات دکترآقاجانی رئیس پیشین دانشگاه اظهار کرد: باعث خرسندی است که ایشان دوره مدیریتی خود را با خوشنامی به سرانجام رساندند و از ایشان قدردانی می کنم که بعد از واگذاری مسوولیت درمان در وزارت بهداشت، مجموع تجربیات خود را  سخاوتمندانه در اختیار دانشگاه  قرار دادند .

 

وی با اشاره به ریل گذاریهایی که توسط دکتر آقاجانی در دانشگاه انجام شده است گفت: از ایشان درخواست می کنم که با تجربیات ارزنده خویش ما را در اداره دانشگاه تنها نگذارند.

 

دکتر زالی با اشاره به گستره جغرافیایی و جمعیت متراکم تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: این دانشگاه بزرگترین تولید کننده خدمات سلامت در بین دانشگاههای کشور است .

 

دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تلاشهای دکتر آقاجانی در دوران مدیریت خود در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهارکرد: بنده از نزدیک شاهد فعالیت های ارزشمند ایشان در دوران مدیریت دانشگاه بوده ام.

 

این مراسم با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نمایندگان مجلس شورای  اسلامی، مسوولان نظا م سلامت کشور، استاندار تهران، روسای دانشگاههای علوم پزشکی،  مسوولان شورای عالی نظام پزشکی ، روسای پیشین دانشگاه روسای  بیمارستانها و مراکز تحقیقاتی،روسای  انستیتوها ،اساتید پیشکسوت و  اعضای هیئت علمی ، و جمعی از مدیران و روسای نهاها و دستگاههای اجرایی کشور و جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه برگزار شد.


نظر شما :