معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد

ضرورت توجه ویژه به آموزش دانشجویان علوم پزشکی در کسب مهارت‌های اجتماعی

۱۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰ کد : ۱۲۹۰۲ اخبار دانشگاه
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شید بهشتی گفت: دانشجویان گروه پزشکی عضوی از نظام سلامت کشور هستند به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به آموزش آن‌ها در کسب مهارت‌های اجتماعی شان شود چرا که رسالت ما در این مجموعه تأمین نیازهای عاطفی، روحی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان است که شایسته است ما مسوولین از عهده آن به شکل مطلوبی برآییم.
ضرورت توجه ویژه به آموزش دانشجویان علوم پزشکی در کسب مهارت‌های اجتماعی

به گزارش ایسنادفتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمود خدادوست معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در چهل و سومین جلسه شورای معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشکده ها، به توسعه برنامه های فرهنگی در دانشکده ها، حضور معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشکده ها در خوابگاه ها، آموزش ساختارها و فرایندها به دانشجویان، گنجاندن محتواهای روانشناسی در کلاس های درسی، ارایه برنامه های فرهنگی معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشکده ها تا پایان سال جاری به این معاونت، برگزاری جلسات شورای معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشکده ها به صورت منظم و مستمر، حضور خود در جلسات هیات رییسه دانشکده ها، بهره گیری از ظرفیت اساتید در مباحث فرهنگی دانشکده ها، برقراری ارتباط موثر معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشکده ها با دانشجویان، نحوه تخصیص امتیاز فرهنگی به اعضای هیات علمی دانشکده ها، ارتباط فکری با دانشجویان تاکید کرد.

وی در همین راستا اظهار داشت: فعالیت در حوزه دانشجویی و فرهنگی، متفاوت است به همین علت روحیه جمعی را می طلبد لذا از شما عزیزان خواهشمندم که در کنار ما باشید و ما را از نظرات سازنده خود بهره مند کنید.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه افزود: در آستانه فرارسیدن روز فرهنگ عمومی هستیم لذا شایسته است که به مناسبت این روز، مقوله فرهنگ به دانشجویان شناسانده شود و این مهم با بودن شما معاونین در جمع های دانشجویی و بازدید مداوم از خوابگاه ها محقق می شود.

دکتر خدادوست در ادامه سخنان خود تصریح کرد: خوشبختانه در دوره ای هستیم که با وجود دکتر زالی رییس جدید دانشگاه، رویکردهای دانشگاه بیشتر دانشجو محور است که این امر جای بسی خرسندی دارد که مسیر را برای شما عزیزان به منظور ارتقای مباحث فرهنگی دانشگاه فراهم می کند، پس از این فرصت پیش آمده نهایت بهره را ببرید.

وی همچنین ادامه داد: تمام تلاش ما این است که در پایان هر فصل، کارنامه ای از عملکرد آن فصل را داشته باشیم چرا که این امر کمک می کند که ما نقاط قوت و ضعف را شناسایی و برای بهبود و بالا بردن آن ها اقدام کنیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: دانشجویان گروه پزشکی عضوی از نظام سلامت کشور هستند به همین دلیل باید توجه ویژه ای به آموزش آن ها در کسب مهارت های اجتماعی شان شود چرا که رسالت ما در این مجموعه تأمین نیازهای عاطفی، روحی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان است که شایسته است ما مسوولین از عهده آن به شکل مطلوبی برآییم.

وی در خاتمه سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت برگزاری مستمر ساعات فرهنگی در دانشکده ها با موضوعات متنوع، خاطرنشان ساخت: ما آماده و پذیرای ایده های سازنده شما بزرگواران در جهت تحقق اهداف فرهنگی دانشگاه هستیم.

در ادامه این جلسه نوری رییس مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از حمایت های معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشکده ها به منظور برگزاری کارگاه ها و برنامه های این مرکز در دانشکده ها، تشکر و قدردانی کرد.

وی افزود: ما غربالگری سلامت روان دانشجویان ورودی جدید را در آبان ماه سال جاری انجام می دهیم که به مساعدت شما در این زمینه برای حضور هر چه بهتر دانشجویان بسیار نیازمندیم.

نوری اشاره کرد: محتوای کلیه کارگاه هایی که از سوی این مرکز در دانشکده ها تشکیل می شود با نظرسنجی از خود دانشجویان برگزار می شود همچنین ما توانایی برگزاری کارگاه های مختلف را برای اساتید و کارکنان دانشکده ها نیز داریم. رییس مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه در ادامه سخنان خود به حضور روانشناسان در اردوهای فرهنگی و برگزاری جلسات هسته مشاوره به صورت منظم تاکید کرد.

همچنین میثاقی نژاد مسئول حراست معاونت دانشجویی و فرهنگی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  در این نشست اظهار داشت: از شما معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشکده خواهشمندم برنامه هایی که از سوی تشکل های دانشجویی برگزار می شود به این واحد اطلاع داده شود تا در دبیرخانه هیات نظارت، نحوه برگزاری آن مطرح و تایید تا به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

گفتنی است سرپرست مدیریت تربیت بدنی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخش دیگری از این جلسه ضمن اشاره به برنامه های پیش روی این مدیریت، تصریح کرد: ما برای دانشجویان دختر و پسر ورودی جدید دانشگاه، روزهای پنج شنبه و جمعه 23 و 24 آبان ماه برنامه کوهپیمایی را با حضور دکتر زالی، دکتر خدادوست و دیگر مسوولین دانشگاه داریم که از شما عزیزان این درخواست را دارم که به بهترین شکل ممکن این برنامه را به اطلاع دانشجویان دهید تا شاهد حضور با شکوه دانشجویان باشیم.

سرپرست مدیریت تعالی فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه در این جلسه به برنامه های آتی این مدیریت از قبیل: برگزاری نخستین لیگ فرهنگی کشور در دانشگاه، راه اندازی مجمع قاریان بهشتی، برگزاری جشنواره برترین ها در خوابگاه ها و دانشکده ها، برپایی اردوهای فرهنگی دانشگاه به صورت گسترده، اجرای مسابقات فرهنگی گوهر معرفت، برگزاری مسابقه بزرگ طنازان بهشتی، نمایش، نقد و بررسی فیلم های سینمایی روز، راه اندازی انجمن هنرمندان بهشتی، برگزاری یادواره شهدای دانشگاه و موارد دیگر اشاره کرد. وی همچنین از تعاملات کلیه معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشکده ها با این مدیریت به منظور هر چه مطلوب تر برگزار شدن برنامه های فرهنگی دانشگاه قدردانی کرد.

شایان ذکر است دکتر شجاعی سرپرست مدیریت امور دانشجویی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این نشست، برقرای ارتباط با دانشجویان ساکن در خوابگاه ها را امری مهم برای دلگرم شدن دانشجویان خوابگاهی دانست. وی افزود: ما بازوان شما در معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه هستیم به همین علت هر لحظه در کنارتانیم.

آزاد سرپرست روابط عمومی معاونت دانشجویی و فرهنگی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت ارایه معرفی دانشجویان علاقه مند به حیطه روابط عمومی از طرف معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشکده ها به این واحد به نحوه برگزاری جشنواره «سفره ایرانی» که روز یکشنبه 19 آبان ماه در دانشکده داروسازی انجام می شود اشاره کرد.

به گزارش مفدا، در بخش دیگری از این جلسه معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشکده ها به برنامه های انجام شده و در حال برگزاری خود در شش ماهه دوم سال 1398 پرداختند.

انتهای پیام

کلید واژه ها: معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی


نظر شما :