در بازدید رئیس دانشگاه از دانشکده داروسازی مطرح شد

اجرای طرح همتاپروری در دانشکده داروسازی شهید بهشتی

۲۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۰ کد : ۱۳۰۷۵ اخبار دانشگاه
رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از اجرای طرح همتاپروری در این دانشکده خبر داد و گفت: در این طرح اساتید جوان می توانند در جوار اساتید نخبه و پیشکسوت توانمندی‌ها و مهارتهای لازم را کسب کنند و ادامه دهنده راه اساتید باشند.
اجرای طرح همتاپروری در دانشکده داروسازی شهید بهشتی

به گزارش ایسنادفتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،دکتر علیرضا زالی در نهصد و هفتاد و نهمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه که در دانشکده داروسازی برگزار شد، در سخنانی با اشاره به نقش مهم داروسازی در حوزه سلامت بر استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در راستای ارتقای دانش و اعتلای آموزش و پژوهش تاکید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گسترش تعاملات را باعث افزایش نشاط و پویایی گروه‌های آموزشی برشمرد و با ارایه رهنمودها و ارشاداتی در راستای اعتلای دانشکده،‌ بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه ها و تولید دارو، توسعه تعاملات و همکاری‌های بین المللی دانشکده در حوزه آموزش و پژوهش تاکید کرد.

دکتر حسین وحیدی رئیس دانشکده داروسازی نیز با ارایه گزارشی اجمالی درخصوص وضعیت، جایگاه و دستاوردهای این دانشکده در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فناوری، عنوان کرد: ۵۲ عضو هیات علمی در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی دانشکده فعالیت دارند که برخی از آنان در آستانه بازنشستگی قرار دارند.

وی از اجرای طرح همتاپروری در این دانشکده خبر داد و گفت: در این طرح اساتید جوان می توانند در جوار اساتید نخبه و پیشکسوت توانمندی‌ها و مهارتهای لازم را کسب کرده و ادامه دهنده راه اساتید باشند.

دکتر وحیدی در ادامه به تشریح سیاستگذاری جذب اعضای هیات علمی در گروههای مختلف این دانشکده پرداخت و ضمن اشاره به زیرساختهای ایجاد شده در دانشکده در راستای تبدیل شدن به دانشکده نسل سوم ، خاطرنشان کرد: راه اندازی ۳ آزمایشگاه بیوتکنولوژی دارویی، آزمایشگاه مجهز نانوتکنولوژی، یک حیوان خانه مجهز به اتاق جراحی، راه اندازی بزرگترین کلین روم دانشگاههای علوم پزشکی برای تولید دارو، آزمایشگاههای کنترل داروهای بیولوژیک، راه اندازی آزمایشگاه غربالگری بیماریهای متابولیک برای اولین بار در کشور برخی از این زیرساختها است.

وی ادامه داد: همچنین کسب جایگاه برتر کشوری در حوزه کارآموزی و کارورزی دانشجویان داروسازی، رسیدن تعداد استنادات به مقالات منتشرشده اساتید دانشکده به ۲۲۸ در سال ۲۰۱۸ ، چاپ مجله IJPR نیز برخی از دستاوردهای این دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

دکتر حسین وحیدی در خاتمه گزارش خود با اشاره به پتانسیل و ظرفیت بالای دانشکده داروسازی به موضوعاتی نظیر کمبود نیروی انسانی و عدم جایگزینی نیروهای بازنشسته، ضرورت گسترش و توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات دانشکده و لزوم بازسازی و نوسازی تجهیزات و ساختمان دانشکده اشاره کرد و خواستار حمایت مالی و تامین اعتبارات در این خصوص شد.

سپس دکتر زالی و هیات همراه ضمن بازدید از بخشهای مختلف دانشکده داروسازی با اعضای هیات علمی و اساتید هر واحد به گفتگو پرداخت و از نزدیک در جریان نحوه عملکرد آنها قرار گرفت.

در این برنامه بخش‌هایی نظیر واحد تجاری سازی نوآوری ها( واحد تولید کپسول های ژلاتینی نرم مقاوم به اسید معده، مرکز غربالگری بیماریهای متابولیک نوزادان،آزمایشگاه تخمیر، آزمایشگاه بیوکووالانسی)، آزمایشگاههای مختلف(تحقیقات شیمی دارویی، سم شناسی تجزیه ای و داروسازی بالینی، کشت سلولی، آنالیز فیزیکومکانیکال، تخمیر، فارماکوگنوزی و بیوتکنولوژی، رادیوفارماسی و آنالیز دستگاهی) ، کلین روم، مرکز تحقیقات علوم دارویی و نرم افزار آناتومی تشریحان که توسط متخصصان دانشگاه طراحی شده و تصاویر سه بعدی اعضای بدن را با وضوح و برش‌های مختلف نشان می‌دهد، مورد بازدید قرار گرفت.

انتهای پیام

کلید واژه ها: طرح همتاپروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی


نظر شما :