توسط بسیج دانشجویی علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد؛

ارایه خدمات درمانی رایگان به کودکان محروم دروازه غار تهران

۰۲ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۹ کد : ۱۳۴۱۳ پر بازدیدترین اخبار اخبار دانشگاه
مسئول بسیج دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ارائه خدمات رایگان درمانی و بهداشتی به کودکان دروازه غار تهران خبرداد.
ارایه خدمات درمانی رایگان به کودکان محروم  دروازه غار تهران

سیدمحمدمعین میرابراهیمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طرح ویزیت رایگان بسیج دانشجویی دانشگاه با همکاری گروه جهادی منتظران مصلح پنجشنبه و جمعه ۳۰آبان  و یکم آذرماه به منظور ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی و تغذیه به کودکان کار در درمانگاه بهفر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد.

 

وی با بیان اینکه در این طرح به بیش از ۶۰ کودک منطقه درواز غار تهران خدمات تخصصی دندانپزشکی ارائه شد، گفت: معاینه، ترمیم دندان‌های پوسیده، درمان ریشه، کشیدن و جرمگیری دندان در این طرح انجام و کودکانی که به درمان‌های پروتز و ارتودنسی نیاز داشتند به مراکز سطح بالاتر دانشگاه ارجاع داده شدند.

 

وی با اشاره به ارایه آموزش‌های لازم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها، گفت:  در این طرح کودکان شش تا ۱۵سال توسط  جمعی از اساتید، اعضای هیئت علمی  و رزیدنت ها،  در دومرحله معاینه و درمان شدند.

 

وی ادامه داد: قرار است با هماهنگی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این کودکان در آینده نیز به طور رایگان یا با تعرفه‌های ناچیز خدمات درمانی دریافت کنند.

 

گفتنی است،  کانون جهادی منتظران مصلح (عج) بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به منظور محرومیت زدایی و خدمات پیشگیرانه و درمانی دندانپزشکی و پزشکی برای کودکان کار و بی سرپرست، خدمات خود را از سال  ۱۳۸۵ آغاز کرده است.

 

در این  دوره دوروزه اخیر با حضور ۷۰ نفر از اساتید، اعضای هیات علمی و دانشجویان جهادگر دانشگاه به بیش از۶۰ نفر از کودکان کار و محروم شهر تهران خدمات رایگان درمانی، آموزشی، بهداشتی در حوزه های دندانپزشکی و پزشکی ارائه شد.

 

 


( ۱ )

نظر شما :