رئیس دانشگاه تشریح کرد

جزییات راه‌اندازی کالج بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

۱۷ دی ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۵ کد : ۱۴۹۲۲ پر بازدیدترین اخبار اخبار دانشگاه
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تشکیل کالج بین المللی را بهترین مدل برای تجاری سازی آموزشی و حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم عنوان و اظهار امیدواری کرد که در مهرماه سال آینده در این کالج دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شاهد جذب دانشجو باشیم.
جزییات راه‌اندازی کالج بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

به گزارش ایسنادفتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در نشستی با حضور معاونان بین الملل، آموزشی و توسعه مدیریت و منابع درخصوص راه اندازی کالج بین المللی برگزار شد، بیان اینکه هیچ تردیدی در ضرورت تشکیل کالج بین المللی دانشگاه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این امر به عنوان یک اصل ضروری مدیریتی در دانشگاه مطرح است و تمامی مجموعه های آموزشی، پژوهشی، پشتیبانی و خدماتی دانشگاه این راهبرد را تقویت می‌کنند.

وی بر ضرورت تسریع راه‌اندازی این کالج و تدوین برنامه‌های راهبردی کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت تاکید کرد و گفت: هویت بخشیدن به بحث بین‌المللی سازی آموزش دانشگاه یکی از کارکردهای مهم کالج مذکور است و تا وقتی که کالج بین‌المللی به عنوان یک نهاد مستقل شکل نگیرد این هویت مخدوش است.

رییس دانشگاه با بیان اینکه این کالج از لحاظ فرهنگی یک تریبون بین‌المللی آموزشی و پژوهشی است که باید  به عنوان یک نهاد مستقل دیده شود، ادامه داد: توجه به اقتصاد آموزشی و آموزش اقتصادی در راستای حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم از دیگر نکات قابل توجه است و در این راستا کالج بین‌المللی بهترین مدل برای تجاری سازی آموزشی است.

وی به تفاوت‌های موجود بین دانشجویان داخلی و خارجی از نظر توانمندی علمی، میزان نخبگی و نیازهای آموزشی اشاره کرد و گفت: شاید لازم باشد که برنامه‌های آموزشی متناسب با نیازهای دانشجویان خارجی در این کالج تدوین شود.

شناسایی نیازهای آموزشی منطقه  و گروههای هدف، شناسایی رشته‌های مورد تقاضای دانشجویان خارجی در منطقه، تدوین برنامه عملیاتی،  بازسازی و طراحی مجدد فضای فیزیکی موجود، تقویت و تمرکز بر آموزش مجازی در کالج ، تشکیل شورای راهبردی با حضور نمایندگان آموزشی، پژوهشی، بین الملل و آموزش پزشکی از دیگر تاکیدات ریاست دانشگاه در این نشست بود.

دکتر زالی در خاتمه ضمن بیان توصیه‌ها و رهنمودهایی در خصوص تسریع راه اندازی کالج بین المللی دانشگاه اظهار امیدواری کرد که در مهرماه سال تحصیلی آینده در این کالج شاهد جذب دانشجو باشیم.

همچنین دکتر بابک شریف کاشانی معاون بین‌الملل دانشگاه با ارایه گزارشی درخصوص محل استقرار، فرایندهای مالی، چالش‌ها و نیازهای کالج بین‌المللی دانشگاه، راه اندازی این کالج را از برنامه‌های اولویت دار برشمرد و برای توانمندسازی دانشجویان خارجی، تخصیص فضای فیزیکی مشخص، تدوین برنامه استراتژیک آینده نگر و استقلال مالی  کالج  را ضروری دانست.

همچنین دکتر محمدمهدی صدوقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این نشست با اشاره به پیشینه راه‌اندازی شعبه بین‌الملل در این دانشگاه، گفت: راه‌اندازی کالج بین الملل  برای آماده سازی دانشجویان خارجی امری ضروری است.

وی علاوه بر آماده سازی دانشجویان خارجی، اجرای دوره‌های مهارتی کوتاه مدت، راه‌اندازی رشته‌های دارای متقاضی بالا و راه اندازی بین رشته‌ای ها را از دیگر کارکردهای کالج بین المللی دانشگاه برشمرد.

دکتر صدوقی در خاتمه به ضرورت استقلال فیزیکی و مالی کالج براساس قوانین و هم سطح سایر دانشکده‌ها و احیای مجدد شورای راهبردی پذیرش دانشجویان خارجی  اشاره کرد.

دکتر خدادوست معاون توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با اشاره به اهمیت چشم انداز در نظر گرفته شده برای این کالج خاطرنشان کرد: این واحد نیز مانند سایر دانشکده‌ها دیده می شود و استقلال‌های مربوطه برای آن در همان سطح لحاظ می‌شود.

دکتر علی حائری مشاور ریاست دانشگاه نیز با اشاره به تاریخچه راه‌اندازی شعبه بین الملل دانشگاه تاکید کرد: روند جاری در پذیرش و آموزش دانشجویان خارجی به خاطر ایده‌ها و افکار نوین نباید مختل شود و با رویکرد و نگرش دیگری افکار جدید برای بازسازی و بهسازی سیستم در آینده به کار رود.


نظر شما :