به همت جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی: بسته سازمانی غربالگری و ایمن سازی در برابر بیماری کرونا ارائه می شود

۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۵ کد : ۱۷۰۷۰ تاپ خبر
به همت جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی:  بسته سازمانی غربالگری و ایمن سازی در برابر بیماری کرونا ارائه می شود

 

بسته پیشنهادی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با هدف پیشگیری از ویروس کرونا جهت ایمن سازی محیط و حفظ سلامت پرسنل شاغل ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی؛ همه گیری ویروس کرونا قبل از هرچیز یک فاجعه انسانی بزرگ است و تا امروز صدها هزار نفر را تحت تاثیر قرار داده است و از سوی دیگر شیوع بیماری سبب تعطیلی بنگاه های اقتصادی در سراسر جهان شده و همه کشورها را در آستانه رکودی کمرشکن قرار داده است.

همانگونه که سیستم بهداشت و درمان به صورت شبانه روزی و قهرمانانه به ارائه خدمات پرداخته و سعی در کاهش هزینه های انسانی این بیماری دارد، مدیران و سازمان ها نیز باید با استفاده از روش های خلاقانه در عین حفظ سلامتی پرسنل از تبعات اقتصادی این بیماری بر کسب و کار خود و چرخه اقتصادی جامعه بکاهند. در این راستا جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی به یاری سازمان ها آمده و با ارائه خدمات متنوع سعی دارد به ادامه فعالیت ایمن تر و کم خطرتر بنگاه های اقتصادی کمک کند.         

ارزیابی و غربالگری و معاینه پرسنل سازمان ها، کارخانجات و ادارات

با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم غربالگری و درمان مبتلایان و فاصله گذاری هوشمند؛ جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در نظر دارد با بهره گیری از ظرفیت مرکز امداد کلینیک خود، خدمات معاینه و غربالگری پرسنل سازمان ها، کارخانجات و ادارات را در دستور کار قرار دهد تا بدین وسیله امکان فعالیت سالم و ایمن  کارکنان سازمانها مهیا شود.

تیم امداد کلینیک شامل پزشک و پرستار در محل سازمان به غربالگری و معاینه پرسنل مطابق آخرین پروتکل های استاندارد ستاد مرکزی مبارزه با کرونای وزارت بهداشت و اخذ تصمیمات بالینی می پردازد. در صورت نیاز طبق نظر پزشک، پرسنل معاینه شده تحت نمونه گیری یا بررسی های تصویربرداری قرار گرفته و در موارد لازم به بیمارستان یا آزمایشگاه تخصصی ارجاع و برای ادامه مراقبت هدایت می شوند. این خدمت در بازه های مختلف متناسب با حوزه فعالیت سازمان قابل تکرار و پیاده سازی است.

عملیات تخصصی ضدعفونی توسط مرکز HSE

ضدعفونی محیط و فضاهای کاری یکی دیگر از ارکان مهم حفظ ایمنی و سلامت کارکنان می باشد. مرکز بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE  ) جهاد دانشگاهی در راستای کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا با بکارگیری کارشناسان مجرب بهداشت محیط و (HSE ) خدمات ضد عفونی ، گند زدائی و ویروس کشی فضاهای کاری و عمومی ادارات،کارگاهها و کارخانجات، بیمارستان ها و کلینیک ها را در دستور کار قرار داده است. تیم ( HSE ) با توجه به آخرین پروتکل های استاندارد جهانی بنا به درخواست بنگاه های اقتصادی در اسرع وقت اقدام به ضدعفونی محیط های کاری می نماید.

پایش و مراقبت موارد مشکوک

با توجه به افزایش تعداد مبتلایان و افراد در معرض خطر کرونا در کشور از یک سو و سیاست های کشوری کاهش بار بیماران و مراجعه کنندگان به بیمارستانها و مراکز درمانی، مراقبت و پایش موارد مشکوک به کرونا و یا مبتلایان تحت قرنطینه خانگی از اهمیت به سزایی برخودار است. بر اساس آمارهای جهانی بیش از 80 درصد مبتلایان عفونت ویروسی کرونا نیاز به بستری در بیمارستانها ندارند و تنها با پایش، خودمراقبتی و رعایت اصول بهداشتی و خود قرنطینگی و درمان علامتی در منزل تحت نظر پزشک بهبود می‌یابند.

چک لیست ها و فرمهای طراحی شده در سامانه 123corona.com شرایط را برای طی دوره قرنطینه و خودمراقبتی بیماران و افراد مشکوک در منزل با سهولت و به صورت ایمن مهیا می کند. از طرف دیگر سپری کردن دوره قرنطینه تحت نظارت پزشک، به بیمار و خانواده وی اطمینان می دهد که شرایط کاملا تحت نظر بوده و طبق پروتکل های استاندارد بیمار پایش و مراقبت می شود. در این سامانه آموزش های لازم برای مقابله با ویروس کرونا و خودمراقبتی نیز در دسترس کلیه افراد می باشد.

سلامت روان در بحران و مشاوره تخصصی سلامت روان

استرس ابتلا به بیماری کرونا و یا تبعات اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن می تواند سلامت روان افراد جامعه را به خطر اندازد. قرنطینگی و تنهایی طولانی مدت سالمندان، اقامت طولانی مدت زوجین در منزل، تعطیلی مدارس و حضور مستمر فرزندان در محیط خانه، همگی سبب افزایش تنش و بروز حالت های افسردگی و پرخاشگری شده است.

مرکز سلامت روان رویین جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در راستای مسئولیت اجتماعی و همگام با سیاست های کلی ستاد ملی کرونا و کمک به آرامش بخشی روانی جامعه اقدام به ارائه خدمات مشاوره رایگان از جمله مشاوره مدیریت استرس و اضطراب فردی، مشاوره مدیریت روانی کودکان در فضای بحرانی، مشاوره مدیریت استرس سالمندان نموده است.

شایان ذکر است: علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات ارزیابی و غربالگری و معاینه پرسنل سازمان ها،کارگاهها، کارخانجات ، ادارات و عملیات تخصصی ضدعفونی توسط مرکز( HSE) می توانند با شماره تلفن 72103 مرکز امداد کلینیک جهاد دانشگاهی و جهت استفاده از خدمات مشاوره رایگان متخصصین روان شناس مرکز سلامت روان "روئین"  با شماره تلفن 45298 تماس حاصل نمایند.

 


( ۱ )

نظر شما :