بازگشایی پلکانی خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۵ کد : ۱۸۶۱۲ پر بازدیدترین اخبار اخبار دانشگاه
در نشست معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه‌ علوم پزشکی شهید بهشتی با معاونان دانشجویی دانشکده‌ها راهکارهای موثر در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی با آغاز فعالیت دانشکده ها و خوابگاه‌ها،بررسی و بر بازگشایی پلکانی خوابگاه‌های دانشگاه تاکید شد.
بازگشایی پلکانی خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

به گزارش ایسنا دفتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمدعلی امام هادی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه‌ علوم پزشکی شهید بهشتی در این نشست بر ضرورت استفاده از خرد جمعی در تصمیم سازی بازگشایی خوابگاهها و اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت در جلوگیری از شیوع مجدد ویروس کوئید 19 تاکید کرد و گفت: باید با رعایت تمام اصول ایمنی، شرایط مطلوبی برای دانشجویانی که الزام به گذراندن دروس عملی داشته و یا در پایان مراحل تحصیل خود هستند، فراهم کنیم.

وی افزود: باید با خرد جمعی و آگاه سازی بیش از پیش، دست در دست یکدیگر این سختی را آسان کنیم و این مهم مگر با تعامل تنگاتنگ بین دانشکده‌ها و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه میسر نمی‌شود. در همین راستا باتوجه به اهمیت جلوگیری از ازدحام در خوابگاه‌ها و حضور دانشجویان در دانشکده‌ها باید تدابیر واحدی اندیشیده شود تا همه به رعایت آن ملزم شویم.

بازگشایی در بازه زمانی خرداد تا مهر ماه به صورت پلکانی انجام می‌شود

در همین رابطه مه آبادی سرپرست مدیریت امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در این راستا گفت: تصمیم برآن شد که بازگشایی خوابگاه‌ها در بازه زمانی خرداد تا مهر ماه به صورت پلکانی انجام شود، به این صورت که در مرحله اول دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشجویان ترم آخر حضور داشته باشند.

وی در خصوص دانشجویان علوم پایه گفت: تا اطلاع ثانوی  این دانشجویان به صورت آموزش از راه دور به تحصیل خود ادامه می‌دهند و تلاش بر این است که استاجرها نیز به آموزش از راه دور ادامه دهند.

مه آبادی در ادامه افزود: اقدامات مهمی در سه حوزه تغذیه، ایاب و ذهاب و اسکان صورت پذیرفته است تا جایی که غذا پس از طبخ با رعایت کلیه استانداردهای بهداشتی به صورت بسته بندی توزیع می‌شود و علی‌ رغم دستورالعمل بهداشتی باید برای خوردن غذا در دانشکده‌ها، سلف‌ها باز شوند اما بایستی با زمان بیشتر و تراکم کمتر فعالیتشان را از سر بگیرند.

سرپرست مدیریت امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین در مورد ارایه خدمات مطلوب ایاب و ذهاب به دانشجویان گفت: تمام توان خود را به کار می گیریم تا با 50 درصد ظرفیت در بازه زمانی بیشتر و رده بندی شده خدمات بهتری را ارایه دهیم.

وی در ادامه برای اسکان 50 درصدی در خوابگاه ها اظهار داشت: مکاتباتی صورت گرفته تا رشته‌های نیازمند به خوابگاه معرفی شوند و بقیه افراد جهت تخلیه اتاق‌ها اقدام کنند. همچنین با نهادهای ذیربط مکاتباتی صورت گرفت تا تجهیزات بهداشتی و استاندارد به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

در بخش دیگری از این جلسه روسای دانشکده‌ها و معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشکده ها به موضوعاتی از قبیل تصمیم گیری در خصوص چگونگی برگزاری امتحانات به صورت مجازی یا حضوری، ضرورت باز شدن سلف‌ها و توزیع غذا با رعایت دستورالعمل‌های استاندارد، تاکید بر تهیه ابزار مناسب غربالگری در دانشکده‌ها و خوابگاها، بکارگیری دانشجویان در امر غربالگری روزانه به عنوان کار دانشجویی یا کارورزی، تدوین پروتکل‌های ویژه برای رشته دندانپزشکی با توجه به ریسک بالای این رشته، عدم امکان آموزش مجازی در برخی از رشته‌ها و ضرورت فعالیت حضوری دانشجو، ارایه تجهیزات حداقلی بهداشت به دانشجویان، برطرف شدن نواقص موجود در سامانه آموزش مجازی نوید، تعریف برنامه کوهورت برای بیماری کرونا، اسکان دادن صحیح دانشجویان با توجه به ریسک انتقال، افزایش پهنای باند اینترنت و بزرگ کردن تالارهای گفتگوی مجازی، آموزش اصول بهداشتی به دانشجویان، بررسی راهکارهای عملی گذراندن دروس عملی در شهرها و استان‌های محل سکونت دانشجویان، ارایه پوسترهای اجرای پروتکل‌های بهداشتی در دانشکده‌ها به صورت متحدالشکل، توجه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ترم آخر و در الویت قرار دادن آن‌ها اشاره کردند.

در آموزش مجازی، شهرهای کم برخوردار از زیرساخت اینترنتی مدنظر مسئولین قرار گیرد

گفتنی است درفشان نماینده شورای صنفی دانشجویان در این جلسه با اشاره به مشکلات سامانه نوید گفت: لازمه بهره‌وری مناسب از این سامانه، آموزش استفاده از سامانه به  اساتید و دانشجویان است.

وی همچنین در خصوص نحوه برگزاری امتحانات به صورت مجازی با بیان اینکه بهتر است مسوولین پس از  نظرسنجی از دانشجویان تصمیم نهایی را اتخاذ کنند، ضمن تأکید بر توجه ویژه به شرایط نابرابر شهرها و روستاها در برخورداری از امکانات و زیر ساخت های اینترنتی، گفت: با توجه به پیام های رسیده به شورای صنفی، دانشجویان از آموزش مجازی بهره کافی را نبردند که امتحان مجازی به خوبی برگزار شود، مضاف بر این که عدم وجود امکانات در شهرهای کم برخوردار را هم باید مد نظر قرار داد.

انتهای پیام


نظر شما :