در مراسم تکریم و معارفه فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله مطرح شد:

تاکید سند اسلامی شدن دانشگاهها بر سلامت معنوی

۱۰ تیر ۱۳۹۹ | ۰۰:۰۰ کد : ۱۹۶۹۲ پر بازدیدترین اخبار اخبار دانشگاه
فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در مراسم تکریم و معارفه فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)، اظهار کرد: سند اسلامی شدن دانشگاهها نیز بر سلامت معنوی تاکید دارد. در همین راستا معنویت و اخلاق باید نهادینه شود. این اقدام منجر به ایجاد امید، نشاط، فداکاری و اخلاص میشود. سلامت معنوی میتواند دین را به زبان امروزی معنا کند و این نماد وحدت حوزه و دانشگاه است.
تاکید سند اسلامی شدن دانشگاهها بر سلامت معنوی

به گزارش ایسنا دفتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی ضمن اشاره به جایگاه برجسته آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)، به نقش پررنگ بیمارستان بقیه الله برای مقابله با اپیدمی کووید-۱۹ اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه این دانشگاه در عرصه ملی و فراملی جایگاهی ممتاز و  برجسته دارد و امروز در قله خوداتکایی علمی و پیشرفت‌های سترگ در عرصه پزشکی کشور می‌درخشد و جایگاهی ممتاز و بی بدیل در سایه اهتمام محققین، عالمان و کارکنان برای این مجموعه علمی حاصل شده است.

وی ضمن تاکید بر کسب جایگاه سوم پژوهشی در حوزه کرونا در بین دانشگاه‌های  علوم پزشکی توسط دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، تصریح کرد: بیمارستان بقیه الله (عج) روش‌های مداخله نوین و ممتازی را انشاء کرد و در طول روزهای سخت کرونایی خبرهای مسرت بخشی از این بیمارستان به گوش رسید؛ بیش از ۵ هزار بیمار در این بیمارستان درمان شدند و این حجم بالا بسیار سرافرازانه قابل ذکر است.

دکتر زالی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) را نمادی از یک دانشگاه نظامی دانست و گفت: طبق گفته مقام معظم رهبری، در یک رزمایش مستمر به سر میبریم، بنابراین جایگاهی ممتاز برای بیمارستانی که وظایف نظامی از راهبردهای اصلی آن است، تعریف می‌شود.

وی در پایان گفت: امروز دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) علاوه بر تامین نیازهای بهداشتی و درمانی خود، در زمینه تامین لجستیک نیروی انسانی نیز بسیار موفق بوده است.

توجه به مولفه های برنامه تحول و تعالی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)

سردار جلالی، فرمانده سابق دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) گزارشی از عملکرد و برنامه‌های اجرا شده در قالب برنامه تحول وتعالی در این دانشگاه، با هدف حفاظت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و تربیت مدیران جهادی ارائه داد.

به گفته سردار جلالی، توانمندسازی دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان، پژوهش های ماموریت محور، توجه به حوزه طب سنتی، ارائه خدمات پیشگیری محور، ارائه خدمات درمانی به روز و توام با تکریم، ارائه خدمات نوین پزشکی، طرح توانمندسازی پزشکان، راه اندازی کلینیک های عصر و شب استاد محور و تقویت طرح انطباق اسلامی به عنوان یکی از توصیه های دینی مقام معظم رهبری، از جمله برنامه های اجرا شده در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) بوده است.

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم این مسیر همچنان پرشتاب ادامه داشته باشد.

حرکت در راستای اعتلای دانشگاه، لازمه تکامل است

دکتر حسن ابوالقاسمی دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و فرمانده جدید دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، با اشاره به لزوم حرکت در جهت اعتلای دانشگاه، تصریح کرد: علی رغم تلاشهای انجام شده، راه رسیدن به کمال بسیار طولانی است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت پایبندی و تعهد به برنامه‌های تدوین شده دانشگاه، افزود: در کنار تمام ظرفیتهای موجود، نیروی انسانی بسیار با ارزش است. باید روند همکاری نیروی انسانی فرهیخته با دانشگاه تسهیل شود تا بخش بهداشت و درمان سپاه تقویت شود.

فرمانده جدید دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، در خصوص جایگاه مهم سلامت معنوی در حوزه آموزش و درمان، اظهار کرد: بدون توجه به سلامت معنوی نمیتوان ادعا کرد در حال تکامل هستیم، چراکه توانمندی در این زمینه منجر به کاهش مخاطرات و فاکتورهای خطر در زندگی خواهد شد.

وی ادامه داد: سند اسلامی شدن دانشگاهها نیز بر سلامت معنوی تاکید دارد. در همین راستا معنویت و اخلاق باید نهادینه شود. این اقدام منجر به ایجاد امید، نشاط، فداکاری و اخلاص میشود. سلامت معنوی میتواند دین را به زبان امروزی معنا کند و این نماد وحدت حوزه و دانشگاه است.

دکتر ابوالقاسمی در خصوص اهمیت گسترش فعالیت‌های دانشگاه در حوزه بین الملل، عنوان کرد: نمیتوان در مقابل ظرفیتهای موجود در کشورهای منطقه و محور مقاومت بیتفاوت بود و امیدوارم با همکاری بسیج جامعه پزشکی جذب دانشجویان از مناطق دیگر افزایش یابد.

وی عنوان کرد: باید گام های بهتری در راستای بهبود کیفیت خدمات درمانی برداشته شود و تعاملات دانشگاهی و پژوهشی برای رونق تولید و کارآفرینی افزایش یابد.

دکتر ابوالقاسمی ظرفیت های موجود در کشور در حوزه توریسم درمانی را بسیار مطلوب اعلام کرد و افزود: توجه به طب سنتی برای بهبود سبک زندگی پاسداران در درجه اول، بسیار اهمیت دارد.

وی در پایان با تاکید بر لزوم تلاش برای حفظ و نگهداری نیروی انسانی دانشگاه و تحقق جذب حداکثری، تصریح کرد: در همین راستا باید بخش های مختلف دانشگاه با یکدیگر هماهنگ باشند و هیچ عاملی نباید باعث نارضایتی شود.

انتهای پیام


نظر شما :