در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد

اجرای طرح خوابگاه ایمن برای پیشگیری از کرونا

۱۸ تیر ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۲ کد : ۱۹۹۲۰ پر بازدیدترین اخبار اخبار دانشگاه
رییس مرکز بهداشت و درمان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص نحوه اجرای طرح خوابگاه ایمن برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس با سرپرستان خوابگاه‌های دانشجویی نشستی برگزار کرد.
اجرای طرح خوابگاه ایمن برای پیشگیری از کرونا

به گزارش ایسنادفتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در این نشست که با توجه به لزوم استمرار آموزش‌های لازم در خصوص بیماری ناشی از کرونا ویروس در سطح پرسنل شاغل در خوابگاه‌های دانشجویی برگزار شد، مواردی نظیر حفظ و ارتقای سطح سلامت دانشجویان و پرسنل، پیشگیری از بروز و شیوع بیماری با انجام معاینات روزانه و کنترل حرارت دانشجویان در کلیه خوابگاه‌ها مطرح شد.

دکتر تهرانی، رییس مرکز بهداشت و درمان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این نشست به تبیین دستورالعمل‌های جدید پیشگیری از کووید 19 و مقابله با کرونا و نحوه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در خوابگاه‌ها پرداخت و در خصوص تغذیه موثر در درمان بیماری، ارجاعات پزشکی و درمانی لازم، نحوه برخورد با دانشجویان در معرض خطر توضیحاتی بیان کرد.

رییس مرکز بهداشت و درمان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه به روند پیگیری و هماهنگی‌های لازم در خصوص دانشجویان دارای تست تشخیصی مشکوک یا مثبت و اعزام آنها به نقاهتگاه و اصول گندزدایی ورودی و محوطه خوابگاه‌ها اشاره کرد.

وی با اشاره به نحوه چیدمان دانشجویان بالینی و غیر بالینی در خوابگاه‌ها، توجه کامل به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اسکان خوابگاهی در شرایط بحران و اضطرار را ضروری برشمرد.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط پرسنل حاضر در خوابگاه‌ها و ارائه گزارش افراد سهل‌انگار در این خصوص توسط سرپرستان و عدم پذیرش مهمان تحت هر عنوان در خوابگاه‌های دانشجویی از دیگر موارد مورد تاکید در این نشست بود. 

در ادامه نشست گزارشی از نحوه اجرای "طرح خوابگاه ایمن" جهت پیشگیری از شیوع کرونا در خوابگاه رستاک توسط رابط بهداشتی ارائه شد تا در دیگر خوابگاه‌ها نیز این طرح عملیاتی شود.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در پایان نشست در خصوص نحوه همکاری دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی در خوابگاه‌ها توضیحاتی بیان شد و ضمن تحویل ترمومتر لیزری و پالس اکسی متر به سرپرستان خوابگاه‌ها، آموزش نحوه کار با آنها نیز ارائه شد.

انتهای پیام           


نظر شما :