ساخت مجسمه چهره پرافتخار دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

۲۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۵ کد : ۲۴۱۹۳ پر بازدیدترین اخبار اخبار دانشگاه
استاد بخش آناتومی دندان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ساخت مجسمه یادبود دکتر سیدحسین مرتضوی چهره پرافتخار دندانپزشکی خبر داد و هدف از این اقدام را ثبت ماندگار یاد و خاطره ایشان دانست.
ساخت مجسمه چهره پرافتخار دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

 به گزارش ایسنادفتردانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر حسن علی شفیعی، متخصص ارتودنسی با اشاره به خاطرات دوران دفاع مقدس و جانفشانی‌های دکتر مرتضوی، اظهار کرد: با آغاز جنگ به عنوان نیروی داوطلب در بیمارستان طالقانی مشغول به خدمت شدم و در طول یک سال و نیمی که در این بیمارستان فعالیت می‌کردم، ایثارگری‌های استاد بزرگوار دکتر سید حسین مرتضوی هیچ گاه از دیده‌ام پنهان نبود؛ او با تمام توان به مجروحین جنگی شبانه روزی در اتاق عمل خدمت می‌کرد.

دانشیار بخش اتودانتیکس دانشگاه، تصریح کرد: برخی از شبهای عملیات بیش از صد مجروح جنگی به بیمارستان اعزام می‌شدند و دکتر مرتضوی از جمله اعضای تیم جراحی بود، استاد در طول این دوران بیش از ۴ هزار مجروح جنگی را درمان کرد.

وی در خصوص اقدام فروتنانه دکتر مرتضوی با آغاز همه گیری کرونا در کشور، عنوان کرد: با شروع بحران کرونا در همان ابتدا، استاد تمام حقوق دریافتی خود در طول خدمت چندین ساله از دانشگاه را به مجموعه دانشگاه تقدیم کرد، این فداکاری، اقدام به موقعی بود. در همان زمان تصمیم گرفتم مجسمه دکتر را با همراهی سایر همکاران به عنوان افتخار ملی بسازم.

دکتر شفیعی این مجسمه را با هنر و علم روز مهندسی مطابق دانست و افزود: ساخت مجسمه در ابعادی حدود دو برابر ابعاد اصلی، از اواخر اسفند سال گذشته آغاز شد و سه ماه زمان برد. 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: این مجسمه آخرین نمونه از کارهای ماندگاری است که در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه انجام شده است. پیش از این مجسمه دکتر الکسانیان، چهره ماندگار کشور در عرصه دندانپزشکی، دکتر بهرمان استاد بی نظیر ارتودنسی در جهان و نویسنده یکی از بهترین کتاب‌های بین المللی در این زمینه و دکتر اجلالی پزشک حاذق در زمینه پروتز توسط تیم ما در دانشکده دندانپزشکی ساخته شد.

وی در پایان تصریح کرد: قابلیت و توانمندی ساخت مجسمه از هر شخصیت ملی، انسان فداکار و خدمت گذار با بهترین کیفیت در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه وجود دارد و این مایه افتخار ماست تا چهره‌های برجسته ملی و الگوهای فرزندان این مرز و بوم را ماندگار کنیم.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :