معاون دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی مطرح کرد

جای خالی کمیته دانشجویی کرونا/ راه‌اندازی مرکز نوآوری دانشجویی و "کلاس الفبای علوم انسانی"

۱۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۷ کد : ۲۴۴۲۶ پر بازدیدترین اخبار اخبار دانشگاه
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تمرکز معاونت بر پرورش و هدایت استعدادهای دانشجویی از ارایه و اجرای طرح‌هایی همچون مرکز نوآوری و ارتقای مهارت‌های دانشجویی، همکاری مشترک با فدراسیون پزشکی ورزشی، راه‌اندازی اندیشکده شایستگی پروری دانشجویی بهشتی و برگزاری "کلاس الفبای علوم انسانی" با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد.
جای خالی کمیته دانشجویی کرونا/ راه‌اندازی مرکز نوآوری دانشجویی و "کلاس الفبای علوم انسانی"

به گزارش ایسنا دفتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمدعلی امام‌هادی در یک نشست مطبوعاتی با اشاره به مشارکت فعال دانشجویان در حوزه مقابله با کرونا طی 8 ماه گذشته، اظهار کرد: طی این مدت دانشجویان چه در قالب تشکل‌ها، کانون‌ها و شوراهای صنفی چه به صورت مستقل و خودجوش در زمینه پیشگیری، درمان، آموزش و پژوهش‌های مرتبط با کرونا وارد شده و خدمات ارزنده‌ای ارایه کرده‌اند و معاونت نیز در نقش پشتیبان، از اکثر این فعالیت‌ها حمایت کرده است.

وی کمک‌های داوطلبانه در حوزه درمان، ارایه آموزش‌ها و آگاه‌سازی‌های مرتبط با کرونا در قالب تهیه و توزیع بروشور، پمفلت، پوستر و همچنین ارایه آموزش‌ در فضاهای مجازی و یا برگزاری وبینارهای آموزشی، توزیع پکیج‌های بهداشتی در مناطق کم‌ برخوردار، جمع‌آوری و جمع‌بندی اطلاعات پراکنده مرتبط با کرونا در قالب گایدلاین و یا کتابچه آموزشی وانجام فعالیت‌های هنری با موضوع کرونا را برخی از این اقدامات عنوان کرد.

حضور فعال دانشجویان علوم پزشکی در سامانه 4030

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به حضور فعال دانشجویان علوم پزشکی در سامانه 4030، تصریح کرد: از ابتدای راه‌اندازی سامانه مشاوره و غربالگری کرونا تا به امروز بیش از 50 میلیون تماس از سوی شهروندان صورت گرفته که توسط متصدیان سامانه که اغلب دانشجویان هستند، پاسخ داده شده است.

جای خالی کمیته دانشجویی کرونا

این عضو هیات علمی دانشگاه با انتقاد از بمباران اطلاعاتی جامعه در بحران کرونا، با بیان اینکه صحت و درستی اغلب این اطلاعات جای تردید دارد، گفت: در این راستا جای کمیته علمی فرهنگی تولید محتوا و همچنین کمیته دانشجویی در کنار سایر کمیته‌های تشکیل شده در ستاد کرونا خالی است.

دکتر امام‌هادی با تاکید بر اهمیت پرورش شخصیت حقوقی و حقیقی دانشجویان در دانشگاه که اغلب مغفول می‌ماند، عنوان کرد: دانشجو پس از پذیرش در دانشگاه‌های برتر و تراز اول همچون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انتظار فراگیری و کسب مهارت‌های فراتر از علم و دانش داشته و به عبارتی خواهان اقناع عشق و علاقه و استعدادهای درونی است.

وی با اشاره به تمرکز معاونت دانشجویی دانشگاه بر پرورش و هدایت استعدادهای دانشجویی، عنوان کرد: در این راستا از سال گذشته تست‌های استعدادیابی برگزار شده که متاسفانه پروسه آن با شیوع کرونا متوقف شد ولی مجددا برای ورودی‌های جدید اجرا خواهد شد.

راه‌اندازی مرکز "نوآوری و ارتقای مهارت‌های دانشجویی"

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه با اشاره به پیاده سازی سه طرح جدید در جهش پرورش استعداد و علایق درونی دانشجویان، اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز نوآوری و ارتقای مهارت‌های دانشجویی طی همکاری مشترک با مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شریف، طرح اول بوده که به عنوان یک مکان نیمه خصوصی و نیمه دولتی، استارت آپ‌های دانشجویی را هدایت و مدیریت می‌کند.

وی تقویت ایده‌های بین رشته‌ای را یکی از اهداف راه‌اندازی این مرکز دانست و گفت: تجزیه علوم اشتباه بزرگیست و علوم مختلف پزشکی، مهندسی و انسانی و ... باید بتوانند در کنار هم ایده پردازی و فعالیت کنند، بر همین اساس فعالیت در این مرکز به علوم پزشکی و سلامت محدود نشده است.

برگزاری "کلاس الفبای علوم انسانی" با همکاری دانشگاه علامه

دکتر امام‌هادی طرح "کلاس الفبای علوم انسانی" با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی را طرح بعدی معاونت در جهت پرورش و هدایت استعدادهای دانشجویی معرفی کرد و گفت: پروپوزال این طرح آماده شده و به زودی اجرایی می‌شود، ماهیت و هدف اصلی این کلاس آشتی دادن علوم پزشکی با مباحث علوم انسانی  همچون مدیریت، حقوق، روانشناسی و جامعه شناسی است که در قالب پکیج‌های 6 ماهه آماده سازی شده و در نهایت به شرکت‌کنندگان گواهینامه و مدرک مربوطه ارایه می‌شود.

همکاری مشترک با فدراسیون پزشکی ورزشی و ارایه گواهینامه به دانشجویان

وی در ادامه تدوین طرح‌های ورزشی و ارایه گواهینامه‌های معتبر ورزشی طی انعقاد تفاهم‌نامه با فدراسیون پزشکی ورزشی را برنامه بعدی معاونت معرفی کرد و گفت: بر اساس این طرح به شرکت‌کنندگان گواهینامه معتبر ورزشی داده می‌شود، به عنوان نمونه پرستاران با شرکت در این دوره‌ها گواهینامه پرستار ورزشی دریافت کرده و می‌توانند با مدرک رسمی فدراسیون با تیم‌های مختلف ورزشی همکاری کنند.

راه‌اندازی "اندیشکده شایستگی پروری دانشجویی بهشتی"

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه همچنین به طرح راه‌اندازی "اندیشکده شایستگی پروری دانشجویی بهشتی" اشاره کرد و گفت:‌ ایجاد تفکر خلاق و در نهایت به ظهور رساندن عقاید و نظریه‌ها هدف اصلی این اندیشکده است، به عبارت دیگر ایده های دانشجویی در این اندیشکده پرورش پیدا کرده و به منصه ظهور می‌رسد.

انتهای پیام


نظر شما :