لزوم جلوگیری از همپوشانی فعالیت‌های جهادی در عرصه مقابله با کرونا

۱۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۴ کد : ۲۵۵۰۰ پر بازدیدترین اخبار اخبار دانشگاه
رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به نیاز قرارگاه جهادگران سلامت نرجس خاتون (س) به یک جایگاه تعریف شده در بیمارستان ها گفت: با تعریف یک هویت برای این قرارگاه از همپوشانی فعالیت های نیروهای جهادی اجتناب می شود.
لزوم جلوگیری از همپوشانی فعالیت‌های جهادی در عرصه مقابله با کرونا

به گزارش ایسنا دفتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در دیدار با اعضای قرارگاه جهادگران سلامت نرجس خاتون (س) با اشاره به تکثیر مدل ارایه خدمات این قرارگاه در برخی استان‌ها اظهارکرد: بر اساس گزارشاتی که تاکنون ارایه شده، به نظر می‌رسد این قرارگاه به یک الگوی موفق جهادی در عرصه ارایه خدمات مردمی دست یافته است.

وی با اشاره به اهمیت مستندسازی فعالیت‌های قرارگاه نرجس خاتون (س) گفت: بخشی از مستندسازی باید در زمینه شکل گیری، ماهیت، هویت و شانیت این قرارگاه جهادی باشد.

زالی نحوه حضور نیروهای این قرارگاه در بیمارستان‌ها را هدفمند دانست و اظهارکرد: گروه نرجس خاتون (س) در هر زمان که بیمارستان در معرض خطر باشند، حضوری کارا و اثربخش دارند و متناسب با شرایط بیمارستان خدمات ارایه می‌دهند.

رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در ادامه اظهار کرد: به یک هویت و جایگاه تعریف شده در بیمارستان‌ها برای قرارگاه نرجس خاتون (س) نیاز است تا از همپوشانی اجتناب و تولیت در بیمارستان حاصل شود. نحوه کار با کادر درمان و مردم، نحوه ارایه خدمات و نحوه برنامه‌ریزی لجستیکی از جمله مواردی است که باید مشخص باشد تا اثربخش شود.

وی با اشاره به اعزام بالغ بر ۸۰۰ نیروی جهادی به بیمارستان‌ها در دور سوم فعالیت این قرارگاه گفت: افزایش نیروها نشان از عملکرد مطلوب بسط تشکیلاتی قرارگاه نرجس خاتون (س) دارد همچنین پیش بینی می‌شود اقدامات نسبت به دور اول، هدفمندتر و سیستماتیک‌تر انجام شود.

زالی تنوع خدمات در سه دوره فعالیت قرارگاه را مناسب خواند و اظهارکرد: با همکاری ستاد و قرارگاه، امکان تدوین برنامه‌ای برای تکثیر، مدل سازی و بازنشر تجربیات وجود دارد تا اقدام مشترک فرهنگی در این زمینه حاصل شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی در پایان با بیان بی همتا بودن مدل ارایه خدمات توسط قرارگاه نرجس خاتون (س) در دنیا تصریح کرد: باید امکان بهره وری مطلوب از نیروهای جهادی فراهم شود تا شاهد افزایش کیفیت ارائه خدمات باشیم.

در این دیدار اعضای قرارگاه نرجس خاتون (س) به ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و بیان چالش‌های این گروه جهادی پرداختند.

انتهای پیام


نظر شما :