رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد:

خوداتکایی، احساس عزت و استغنای ملی؛ بزرگترین ارمغان انقلاب اسلامی

۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۸ کد : ۲۷۶۳۴ اخبار دانشگاه
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه فجر، گفت: کسب توفیقات روزافزون در حوزه سلامت و آموزش عالی در سایه خوداتکایی و استغنای ملی جامعه فرهیخته پزشکی و دانشگاهی، به عنوان یکی از شاه بیت‌های انقلاب اسلامی، محقق شده است.
خوداتکایی، احساس عزت و استغنای ملی؛ بزرگترین ارمغان انقلاب اسلامی

به گزارش ایسنا دفتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،  دکتر علیرضا زالی در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه عنوان کرد: تبلور دستاوردهای سترگ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دیپلماتیک در سایه پرچم پرافتخار انقلاب اسلامی شکل گرفته است، اما شاید مهمترین و برجسته ترین بخش این پیشرفت‌های بزرگ و وزین، توفیقات حوزه سلامت، آموزش عالی و توسعه دانشگاهی محسوب می شود.

وی ادامه داد: آمارهای امروز به گونه‌ای افتخار آمیز است که حتی امکان تطبیق و مقایسه با آمارهای قبل از انقلاب هم وجود ندارد، چراکه رشد کمی و کیفی، بعد از انقلاب به شدت شتابان بوده است؛ به عنوان مثال در سالهای اخیر، تعداد بیمارانی که برای پیگیری روند درمان از کشور خارج شدند، از انگشتان دست تجاوز نمی‌کند.

به گفته وی، همت بلند جامعه فرهیخته پزشکی و دانشگاهی که به خصلت خوداتکایی و استغنای ملی و عزت نفس متصل است، مهمترین دلیل کسب این توفیقات عنوان می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: امروز افتخار داریم بر لبه دانش در مدار رقابت جهانی حرکت کنیم. علی رغم اعمال تحریم های سخت و ظالمانه برای کشور، اما کماکان با صلابت و استوار در این مسیر پرفراز و نشیب در حال حرکت هستیم، چراکه خوداتکایی و خودباوری بزرگترین ارمغان انقلاب اسلامی است.

به گفته رئیس دانشگاه، وجود شرکت های دانش بنیان، حرکت‌های پژوهشی مبتنی بر طراوت و تازگی در عرصه‌های علمی و دانشگاهی، پیشرفت در مراکز تحقیقاتی، توسعه برنامه‌های آموزشی، افزایش کمی و کیفی دانش آموختگان و پیشرفت‌های مهم در حوزه‌های مختلف از ویژگی‌های ممتازی است که در سال‌های اخیر در سایه خودباوری، به عنوان یکی از شاه بیت‌های انقلاب اسلامی، محقق شده است.

دکتر زالی، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، نقشه راه روشن و مهمی است که به خصوص در دانشگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان، گفت: در آستانه دهه فجر، مهمترین مسئله مورد توجه در هیئت رییسه دانشگاه، بازنگری، احصا، برنامه ریزی، توسعه و ترویج اصول مترقی مندرج در این نقشه راه است که در این موضوع دانشگاه‌ها و مراکز علمی، تحقیقاتی و آموزشی جایگاهی ممتاز و برجسته دارند.

انتهای پیام


نظر شما :