راه‌اندازی مرکز آزمون الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۹ کد : ۲۷۸۸۷ اخبار دانشگاه
مرکز آزمون الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه و نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
راه‌اندازی مرکز آزمون الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

به گزارش ایسنا دفتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در مراسم افتتاح مرکز آزمون الکترونیک، مجهز شدن دانشگاه به این مرکز را باهدف برگزاری آزمون‌های درون دانشگاهی گامی موثر در راستای پیشبرد اهداف و ارتقای کیفیت آزمون‌ها دانست و گسترش ظرفیت و اختصاص فضای فیزیکی بیشتر به این مرکز را برای برگزاری آزمون‌های ملی خواستار شد.

وی با بیان این که مجهز شدن دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به ۲۵۲ میز آزمون الکترونیک برای گام اول اقدامی موثر است، خاطر نشان کرد: افزایش ظرفیت و توسعه مراکز آزمون‌های الکترونیک از سیاست‌های راهبردی معاونت آموزشی وزارت بهداشت است که باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

دکتر محمدمهدی صدوقی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با بیان این که امروز ۲۵۲ میز آزمون در این مرکز به بهره برداری رسید، اظهار کرد: در این مرکز الکترونیکی که مجهز به سیستم‌های هوشمند رایانه‌ای است، ۲۵۲ نفر می‌توانند همزمان در آزمون های الکترونیک شرکت کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که آزمون‌های ملی و درون دانشگاهی در سطح وزارت بهداشت به سمت الکترونیکی شدن در حال تغییر هستند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه زیرساخت‌های ایجاد مراکز آزمون‌های الکترونیک در دانشگاه مهیا شده و در فاز بعدی، گسترش این مرکز الکترونیکی ضمن اختصاص فضای فیزیکی مجزا در دستور کار است.

وی با بیان این که در فاز اول افتتاح مرکز آزمون الکترونیک، این مرکز با  ۲۵۲ میز آزمون آغاز بکار می‌کند، گفت: مجهز شدن دانشگاه به مرکز آزمون‌های الکترونیک از یکسال پیش در دستور کار دانشگاه بوده و زیرساخت‌های این مرکز از اسفندماه سال گذشته آماده بهره برداری بود که صرفا در پی شیوع اپیدمی کرونا افتتاح این مرکز کمی به تعویق افتاد.

دکتر صدوقی با تاکید بر این که بسیاری از آزمون‌های pmp و یا آزمون‌های دستیاری همراه با تصاویری است که نیاز به سیستم‌های هوشمند الکترونیکی دارند، گفت: امکان تفسیر این تصاویر در آزمون‌های کاغذی میسر نیست، بنابراین مجهز شدن به مراکز الکترونیکی آزمون می‌تواند تصاویر باکیفیت تر را در اختیار دانشجویان و دستیاران قرار دهد.

دسترسی آسان به تصاویر باکیفیت‌تر در مقایسه با آزمون‌های کاغذی، اعلام نتیجه سریعتر به دانشجویان و ارزشیابی دقیق‌تر نتایج آزمون‌ها از مزیت‌های آزمون‌های الکترونیک است که معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به آن اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، مرکز آزمون الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور دکتر سعید هاشمی نظری رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی، دکتر امیراحمد اخوان مسئول بسته توسعه و ارتقای زیرساخت‌های آموزش علوم پزشکی و دکتر ابراهیم کلانتر مهرجردی مسئول مرکز آموزش مهارت‌های حرفه‌ای وزرات بهداشت در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :