برای اولین بار در کشور صورت گرفت

ایجاد دوره آموزش "مدیران نظام سلامت" در علوم پزشکی شهید بهشتی

۳۰ آبان ۱۳۹۷ | ۰۸:۵۵ کد : ۳۳۷۶ پر بازدیدترین اخبار آموزشی
دوره آموزش "مدیران نظام سلامت" با هدف لزوم اجرای برنامه‌های آموزش و بازآموزی جهت مدیران ارشد دانشگاه و در راستای تغییر نگرش و افزایش مهارت نظام سلامت برای نخستین بار در کشور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شد.
ایجاد دوره آموزش "مدیران نظام سلامت" در علوم پزشکی شهید بهشتی

به گزارش ایسنای جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی ، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی باتوجه به اهمیت نقش رؤسای مراکز پزشکی و بیمارستان‌ها در ارتقای مدیریت نظام سلامت، برای نخستین بار دوره‌های تخصصی توانمندسازی را ویژه رؤسای مراکز پزشکی، آموزشی ودرمانی و رؤسای بیمارستان‌ها برگزار کرده و دراین زمینه پیشتاز سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور است.

در این دوره‌های تخصصی که ویژه رؤسای مراکز پزشکی، آموزشی و درمانی و بیمارستان‌های تابعه برنامه‌ریزی شده است؛ دکتر علی شهرامی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و تمامی رؤسای مراکز پزشکی، آموزشی و درمانی و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، حضور داشتند و به شرکت کنندگان آموزش‌هایی دررابطه با مفاهیم کلی درخصوص "ارتقای مدیریتی"، "تغییر نگرش" و "افزایش مهارت درخصوص مدیریت مالی در بیمارستان و نظام سلامت" ارائه شد.

در این دوره که با محوریت "حکمرانی، رهبری و تفکر راهبردی" برگزار شد، رؤسای مراکز با مباحثی نظیر مبانی نظام سلامت و جایگاه بیمارستان‌ها در نظام سلامت و ابر روندها، نقش و کارکردهای بیمارستان، حرفه‌ای‌گرایی شغل رئیس بیمارستان و شایستگی‌های رؤسای بیمارستان‌ها آشنا شدند و درپایان هر بخش آموزشی نیز با انجام کار گروهی درخصوص مباحث ارائه شده، به بحث و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند.

همچنین در دوره های تخصصی که پس از این ادامه خواهد یافت؛ مباحثی دررابطه با "تامین و مدیریت مالی" ارائه خواهد شد و شرکت‌کنندگان در این خصوص نیز آموزش‌های جدید را فرا می‌گیرند.

هر بیمارستان، یک وزارت بهداشت کوچک است

دکتر شهرامی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درابتدای این دوره تخصصی با اشاره به مسئولیت سنگین رؤسای مراکز پزشکی و بیمارستان‌ها در خدمت‌رسانی به بیماران، ضرورت برگزاری کارگاه‌های این چنینی را به منظور تقویت سیستم مدیریتی در دانشگاه و نظام سلامت برشمرد.

وی با بیان اینکه "هر بیمارستان، یک وزارت بهداشت کوچک است"، افزود: فراگیری مباحث جدید در سیستم مدیریتی برای همگان ضرورت دارد. هر بیمارستان به تنهایی یک وزارت بهداشت کوچک است و تمام مشکلاتی را که یک وزیر با آن سروکار دارد، می‌توان در بیمارستان‌ها مشاهده کرد؛ از مشکلات مربوط به بهداشت محیط گرفته تا موارد مربوط به قراردادها و مناقصات، همه اینها در بیمارستان‌ها نیز وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر سیستماتیک کردن اطلاعات مدیریتی، خاطرنشان کرد: همه ما در مباحث مدیریتی هر روز با موارد جدیدی روبرو می‌شویم که قبلا نبوده و در آن خصوص آشنایی و اطلاعات لازم را نداریم و باید دراین زمینه اطلاعات خودمان را ارتقا داده و درراستای سیستماتیک شدن آنها گام برداریم.

شهرامی با موثر خواندن دوره‌های آموزشی مذکور برای تمامی مدیران ارشد نظام سلامت، برحضور تمام وقت تمامی رؤسای مراکز پزشکی، آموزشی و درمانی و رؤسای بیمارستان‌ها در این کارگاه‌های تخصصی، تاکید کرد.

گفتنی است دوره‌های پیشرفته و تکمیلی توانمندسازی رؤسای مراکز پزشکی، آموزشی و درمانی و رؤسای بیمارستان‌ها (آموزش مدیران نظام سلامت) نیز به زودی برگزار می‌شود.
 

انتهای پیام

کلید واژه ها: مدیران نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی


نظر شما :