در مراسم تقدیر از برگزیدگان «جشنواره دانشجوی نمونه» دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان شد

تربیت دانشجوی چند بُعدی سرلوحه تعلیم و تعلم دانشگاه است

۱۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۹ کد : ۴۳۸۳ پر بازدیدترین اخبار آموزشی پژوهش و فناوری
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه دانشگاه گفت:تربیت دانشجوی چند بُعدی سرلوحه تعلیم و تعلم دانشگاه است.
تربیت دانشجوی چند بُعدی سرلوحه تعلیم و تعلم دانشگاه است

به گزارش ایسنای جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمد آقاجانی در این مراسم با اشاره به اینکه جشنواره‌های دانشجویی به ویژه جشنواره‌های ملی زمینه ساز تحرک، نشاط بیشتر و رقابت سازنده برای رشد دانشجویان و دانشگاه است، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مفتخر به حضور اعضای هیات علمی توانمند و برجسته‌ای است که سکان اجرایی حوزه‌های دانشجویی، پژوهشی و آموزشی این دانشگاه را عهده دار هستند.

وی برنامه ریزی هدفمند در زمینه تعلیم و تعلم در دانشگاه را ضروری دانست و تأکید داشت: یکی از اصلی‌ترین وظایف دانشگاه تربیت دانشجوی چند بعدی است و مسئولان دانشگاه ملزم به برنامه ریزی و تامین منابع برای این مهم هستند.

دکتر آقاجانی با اشاره به اینکه موفقیت دانشگاه به اندازه توفیق در رشد تمامی ابعاد آن است، رسالت های دانشجویان را مورد توجه قرار داد و گفت: مهمترین رسالت های دانشجویان فراگیری آموزش و پای نهادن در وادی تحقیق و پژوهش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تبیین رسالت فراگیری آموزش به ضرورت علم آموزی و کسب دانش در تمامی مراحل زندگی علمی اشاره کرد و گفت: بنده خود را همچنان دانشجو می دانم وعلاقه مند به تبادل نظر و گفتگوهای چند سویه با اندیشه های مترقی دانشجویان هستم.

دکتر آقاجانی در تشریح رسالت دوم دانشجویان ضمن تأکید بر وجود روحیه تحقیق و پژوهش در بین دانشجویان و توسعه آن، در پاسخ به این سوال که آیا دو امر تحقیق و پژوهش به تنهایی تمام نیازهای سلامت جامعه را برآورده می کند، بیان کرد: پژوهش به تنهایی رفع کننده مشکلات این بخش نیست و باید دانشجویان در صدد تقویت سایر شئون لازم باشند.

وی ضمن تأکید بر تلاش دانشجویان برای تقویت ابعاد فرهنگی، هنری، ورزشی، فراگیری زبان دوم، آشنایی با زبان فضای مجازی و فناوری اطلاعات، افزود: ارتقاء صفات و ابعاد اخلاقی از مهمترین خصایص دانشجوی نمونه است و دانشجوی نمونه واقعی باید پس از فراغت از تحصیل منشا خدمات ارزنده باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انتخاب و تقدیر از دانشجویان نمونه را مصداق رعایت عدالت دانست و گفت: این سنت و رسم شایسته در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اجرای تمامی موارد آیین نامه دانشجوی نمونه ملی و دانشگاهی انجام شد.

شکل گیری ۴۳ انجمن علمی دانشجویی در دانشکده‌ها

دکتر کدخدا زاده معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم کمک به پیشبرد اهداف دانشگاه را عنوان ضرورت معاونت دانشجویی فرهنگی معرفی و بیان کرد: در یکسال گذشته به منظور تقویت نشاط علمی در میان دانشجویان، حمایت از فعالیت های جمعی و همکاری دانشجویان مستعد و توانمند و ارتقا علمی و فرهنگی دانشگاه، ۴۳ انجمن علمی دانشجویی در دانشکده های مختلف تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه پتانسل خوبی در این حوزه وجود دارد، افزود: انجمن های علمی در عرصه هایی همچون فرهنگسازی، دانش افزایی، مهارت افزایی و کارآفرینی با محوریت اشتغال در دانشگاه شکل گرفته اند.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: انجمن‌های علمی دانشجویی به عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی فعال در دانشگاه اهدافشان را براساس دغدغه‌های دانشجویان تنظیم می‌کنند و شناسایی فرصت های شغلی و ایجاد زمینه های آشنایی دانشجویان برای تولید محصول از اهداف مهم تشکیل این انجمن ها بوده است.

دانشجویان صرفاً به رتبه‌بندی تحقیقات علمی اکتفا نکنند

همچنین در ادامه این مراسم، دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تأکید بر این موضوع که دانشجو باید کارآفرین باشد، گفت: لازم است دانشجو تحقیق و علم را بشناسد و در عرصه تحقیق صرفاً به رتبه بندی اکتفا نکند.

وی از کسب مقام نخست تحقیقات دانشجویی در جشنواره رازی از سوی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را یادآور شد و گفت: گذار از مرحله کسب علم و تحقیق و تبدیل شدن به دانشگاه های نسل سوم باید مورد توجه جامعه دانشگاهی قرار گیرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در دانشگاه های نسل سوم، دانشجویان علم را به فناوری و تولیدات با کیفیت تبدیل می کنند و در نهایت این تولیدات در سطح مطلوب به جامعه عرضه می شود.

دکتر زرقی تأکید کرد: دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در حال گذار و تبدیل شدن به دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین هستند و در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با دانشگاه های فنی کشور نظیر امیرکبیر و خواجه نصیرالدین طوسی و همچنین مراکز رشد و دپارتمان های مختلف ارتباط برقرار کرده است.

گفتنی است در این مراسم از غزاله اسلامیان دانشجوی رتبه اول رشته علوم تغذیه، محمد پیکان پور دانشجوی رتبه دوم رشته اقتصاد و مدیریت دارو، عمید رهی دانشجوی رتبه سوم رشته نانو فناوری پزشکی، آتنا رفیعی دانشجوی رتبه سوم رشته بهداشت حرفه ای، مهران عرب احمدی دانشجوی رتبه اول رشته پزشکی، آرش سلطانی نژاد دانشجوی رتبه اول رشته پزشکی، نوید مختاری دانشجوی رتبه دوم رشته پزشکی، مروارید نورمحمدی دانشجوی رتبه اول رشته علوم تغذیه، آزیتا ولایتی دانشجوی رتبه اول رشته علوم تغذیه و امیر رضا الله قلی پور دانشجوی دانشکده پرستاری و مامایی و مخترع برتر کشوری تقدیر شد.

به گزارش ایسنا، مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در قالب مرحله دانشگاهی بیست و هفتمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه برگزار شد.

انتهای پیام

کلید واژه ها: دانشجوی نمونه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی


( ۲ )

نظر شما :