تاب‌آوری لازمه سیستمی موفق / آموزش جامعه بهترین سرمایه‌گذاری

۰۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۶:۴۵ کد : ۵۳۰۵۲ پر بازدیدترین اخبار
سرپرست دفتر آموزش بهداشت و ارتقا سلامت با بیان اینکه وقتی سیستمی از عملکرد اصلی خود در شرایط بحرانی دور می شود، یعنی آن سیستم از تاب‌آوری کمتری برخوردار است‌، گفت: نداشتن دانش‌آموزان، معلمین و نظام آموزشی تاب‌آور موجب شد تا موضوع آموزش در اولویت سرمایه‌گذاری بر روی مردم مطرح شود.
تاب‌آوری لازمه سیستمی موفق / آموزش جامعه بهترین سرمایه‌گذاری

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر فرشید رضایی  با اشاره به روز جهانی آموزش، عنوان کرد: شعار امسال اولویت سرمایه‌گذاری بر روی آموزش سلامت مردم انتخاب شده که این امر ناشی از اتفاقات اخیر در سال های گذشته است‌. برای مثال در دوران پاندمی کووید_۱۹ مدارس و دانشگاه ها تعطیل شدند و این تعطیلی با وجود اینکه برای کنترل پاندمی بود، اما مانند هر داروی دیگری عوارض اجتماعی، آموزشی و حتی عوارضی برای خانواده‌های دانش‌آموزان داشت. 

وی در ادامه یادآور شد: کم تحرکی دانش‌آموزان، دور ماندن از فضای اجتماعی مدرسه، افت تحصیلی از دیگر عوارض تعطیلی مدارس بود که در بسیاری از  کشورهای دنیا مشاهده شد‌. رضایی خاطرنشان کرد: اگر جامعه‌ای برای آموزش مردم کشورش سرمایه‌گذاری کند، فقط در ظاهر  مبلغی را هزینه کرده است، اما در طولانی مدت منجر به رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور  می شود و در نهایت نیروی کار با انگیزه بهتری در جامعه زندگی خواهند کرد. 

سرپرست دفتر آموزش بهداشت و ارتقا سلامت با بیان اینکه سال ها بر روی اهمیت آموزش صحبت شده است، یادآور شد: پاندمی کرونا شرایطی را ایجاد کرد که دولت‌مردان، سیاست‌مردان و جوامع با نگاه جامع تر و هدفمند به آموزش نگاه کنند و برای آن سرمایه‌گذاری کنند.

وی در پایان افزود: برای داشتن یک جامعه تاب‌آور باید سرمایه های آن را تقویت کنیم. آموزش به عنوان راهی برای توسعه انسان‌های توانمند دارای اهمیت زیادی است. به امید اینکه در سال آینده برنامه‌های مشترکی در خصوص آموزش با ذی‌نفعان از جمله وزرات آموزش و پرورش، سازمان هلال احمر، اورژانس کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد و اساتید  آموزش سلامت در وزارت بهداشت  داشته باشیم و بتوانیم آینده‌ی‌ خوبی در آموزش را رقم بزنیم.


نظر شما :