همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی؛

دفتر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی افتتاح شد

۱۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۹:۵۷ کد : ۵۳۷۹۲ پر بازدیدترین اخبار تاپ خبر فرهنگی
مراسم افتتاحیه اولین دفتر متمرکز فعالیت‌های سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در روز چهارشنبه ۱۹ بهمن با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، معاون دانشجویی_فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، معاونت توسعه، مدیریت و منابع این دانشگاه، مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست جهاددانشگاهی، مدیر امور خیرین و مشارکت‌های اجتماعی برگزار شد.
دفتر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی افتتاح شد

 

به گزارش روابط‌عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، حمیدحمزه زاده، رئیس جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در این مراسم، ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، با اشاره به مجوز سازمان دانشجویان این واحد از سال 1388، تصریح کرد: این سازمان همچون یک اداره موجب سازماندهی و توسعه مشارکت دانشجویان شده است. 

حمید حمزه‌زاده در ادامه به معرفی حوزه‌های مختلف سازمان دانشجویان پرداخت و گفت:  توانمندسازی و آموزش دانشجویان، مرکز فرهنگی دانشجویی امام و ولایت‌فقیه و انقلاب اسلامی، مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان، باشگاه دانشجویان حامی محیط‌زیست، مرکز گفت‌وگو مناظره و آزاداندیشی از جمله ساختارهای کلی این سازمان بوده است. به‌طورکلی سازمان دانشجویان به خواسته‌ها و نیازهای دانشجویان بها می‌دهد و بستر لازم را برای فعالیت آنها فراهم می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین و تأثیرگذارترین گروه مخاطب جهاددانشگاهی در داخل دانشگاه، دانشجویان در آن دانشگاه هستند گفت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی به‌عنوان یکی از ورودی‌های زیست‌بوم نخبگانی جهاددانشگاهی در حوزه سلامت است؛ امیدوارم با اتخاذ رویکردی فرا تشکیلاتی در حوزه دانشجویی، بستر مناسبی برای حضور و فعالیت نوآورانه و فناورانه دانشجویان با هر رویکرد مشروع تشکیلاتی و فردی باشد و از این طریق، محیطی برای تمرین مشارکت و همکاری در عین تفاوت در نگاه جهت حضور در عرصه ارائه خدمات واقعی در جامعه را برای دانشجویان فراهم نماید.

حمزه‌زاده با اشاره به وجود ظرفیت‌هایی چون سازمان دانشجویان و صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان در جهاد دانشگاهی، افزود: ضمن استقبال از حضور فعال و مؤثر تمامی تشکل‌های دانشجویی حاضر در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی شهید بهشتی، این واحد جهاد دانشگاهی در حد توان ضمن حمایت از ایده‌های خلاق و نوآورانه دانشجویان در حوزه سلامت، زیرساخت‌ها و فرصت‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری، فرهنگی و اجتماعی، اشتغال و کارآفرینی را در اختیار دانشجویان علاقه‌مند قرار خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیشرو سازمان دانشجویان این واحد جهاددانشگاهی  اظهار کرد: دبیرخانه فعالیت‌های دانشجویی سازمان انتقال خون، ایجاد شبکه ملی نخبگان سلامت، تجلیل از استادهای پیش‌کسوت، دبیرخانه طرح‌های محرومیت‌زدایی (مهرباران)، کارآفرینی و نوآوری، جهاد روایت و تبیین، فرهنگ شهدای دانشجو و ... از برنامه‌های پیشرو این سازمان هستند. 

در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر علی خدیوی نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اینکه برای فهم و تعالی جامعه باید خودمان گام‌های مؤثری برداریم، گفت: امید است در آینده پیشرو دانشجویان با همکاری یکدیگر و برگزاری کرسی‌های هم‌اندیشی و آزاداندیشی در سازمان دانشجویان موجب ارتقا و پیشرفت آینده کشور شوند.

 

در ادامه این نشست امیر طهرانچی مشاور رئیس و  مدیرکل حوزه ریاست جهاد دانشگاهی با اشاره به شعار جهاددانشگاهی، زیست‌بوم نخبگان ایرانی، تصریح کرد: جهاد تصمیم گرفته تا با روی گشوده یک فضا و بستر مناسبی برای آشنایی با محیط کسب‌وکار، تمرین و دیده‌شدن و در نهایت رشد و ارتقای جوان‌های نخبه کشور فراهم آورد. 

طهرانچی با اشاره به حوزه‌های مختلف جهاد دانشگاهی از جمله داشتن نمایندگی خبرگزاری ایسنا، علوم‌انسانی، فنی و مهندسی، سازمان دانشجویان ایران، یادآور شد: سازمان دانشجویان ایران بستر مناسبی برای تحقق شعار جهاددانشگاهی است. همچنین به پشتوانه دانشگاه امکان رشد و توسعه بسیاری در این مجموعه فراهم است.

  وی در پایان یادآور شد: جهاد به‌عنوان یک بازوی مسئولین دانشگاه عمل می‌کند و نخبه‌هایی که از دل همین دانشگاه زیست می‌کنند را پرورش می‌دهد. جهاددانشگاهی برای خدمت به دانشجویان کشور اعلام آمادگی می‌کند و در تلاش هستیم به معنای اهم زیست‌بوم بودن جهاد دانشگاهی اتفاق بیفتد.  همچنین در ادامه این مراسم، دکتر ناصر پروانی، مدیر توسعه سرمایه انسانی دانشگاه بخشی از شعر آینه‌ها را خواندند.

گفتنی است، این مراسم با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر علی خدیوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، حمید حمزه زاده، رئیس جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر سمیه اسماعیلی، معاون دانشجوی_فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمود خدادوست، معاون توسعه، مدیریت و منابع این دانشگاه، امیر طهرانچی،  مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست جهاد دانشگاهی، دکتر ناصر پروانی، مدیر توسعه سرمایه انسانی این دانشگاه،  دکتر کرامتی نیا، مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر این دانشگاه، دکتر علیرضا اسدی، مدیر امور خیرین و مشارکت‌های اجتماعی این دانشگاه، دکتر غلام‌زاده، مشاور اجرایی معاونت توسعه، مدیریت و منابع این دانشگاه، نازنین بیات، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، مهندس اکبر بابانیا، معاون پشتیبانی این واحد جهاد دانشگاهی، دکتر حسین نظری، مدیر اجرایی سازمان دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی، هادی محمدی مدیر اداره هنر و رسانه این واحد جهاد دانشگاهی برگزار شد.


نظر شما :