کارگاه شعر «شب‌های پروانه‌ای» درجهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد

۲۵ مهر ۱۴۰۲ | ۰۷:۵۲ کد : ۶۳۴۶۸ پر بازدیدترین اخبار فرهنگی
به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی هم‌زمان با شروع سال تحصیلی ۱۴۰۲ نشست کارگاه شعر «شب‌های پروانه‌ای» درجهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.
کارگاه شعر «شب‌های پروانه‌ای»  درجهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد

به گزارش روابط‌عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، این کارگاه  هم‌زمان با شروع سال تحصیلی 1402 و" گرامیداشت حافظ"  با حضور دکتر ناصر پروانی، شاعر و مدیر توسعه سرمایه انسانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و عضو شورای مرکزی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی این دانشگاه، اعضای هیأت‌علمی، جمعی از مدیران و اعضای سازمان دانشجویان این واحد جهاددانشگاهی، دانشجویان قدیمی و نودانشجویان درجهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

در کارگاه شعر «شب‌های پروانه‌ای» دکتر ناصر پروانی به اصول شعر و صنایع ادبی و ساختار غزل یکی از اصلی‌ترین قالب‌های شعر پارسی در اشعار حافظ، علت دل‌بستگی ایرانی‌ها و پارسی‌زبانان به حافظ و شعر آن، اصول و ساختار غزل و نحوه چینش قافیه و وزن‌های غزل در شعر عاشقانه پرداخت. در ادامه دانشجویان که عمدتاً از گروه پزشکی بودند، به شعرخوانی، مطرح‌کردن مسائل و پرسش‌هایی درمورد شعر و تبادل نظر پرداختند.

گفتنی است، این کارگاه به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با همکاری  کانون های فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در روز یک‌شنبه بیست و سوم مهرماه برگزار شد.


نظر شما :