پویش ترویج و فرهنگ‌سازی اهدای خون توسط جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی درحال برگزاری است

۱۳ آذر ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۷ کد : ۶۵۶۷۰ پر بازدیدترین اخبار فرهنگی
به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی با همکاری سازمان ملی انتقال خون در دانشکده بهداشت و ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از صبح امروز دوشنبه ۱۳ آذر هم‌زمان با نزدیک شدن به روز دانشجو، پویش ترویج و فرهنگ‌سازی اهدای خون در میان دانشجویان، استادان و کارمندان این دانشگاه درحال برگزاری است.
پویش ترویج و فرهنگ‌سازی اهدای خون توسط جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی درحال برگزاری است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی، در این پویش ترویج و فرهنگ‌سازی اهدای خون که از ساعت 9 صبح در طبقه‌ی دوم دانشکده بهداشت و ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درحال انجام است، دانشجویان، استادان، کارمندان و مسؤولان دانشگاه و جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی از  ساعت‌های آغازین فراخوان برای اهدای خون حضور فعال داشته‌اند.
دکتر نازنین بیات معاون فرهنگی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به هدف برگزاری این پویش اظهار کرد: پس از تشکیل دبیرخانه‌ی ترویج فرهنگ اهدای خون به منظور تقویت روحیه‌ی ایثار و فداکاری و با همراهی دانشجویان حوزه‌ی سلامت این پویش راه‌اندازی شد.
دکتر حسین نظری مدیر سازمان دانشجویان این واحد جهاددانشگاهی ضمن ابراز خرسندی از استقبال دانشجویان از همان ساعت‌های نخستین فراخوان، افزود: اهداکننده‌ی مستمر خون، افزون بر داشتن روحیه‌ی ایثار و نوع‌دوستی از سلامت عمومی نیز برخوردار است که به اشتیاق فرد برای خودمراقبتی و سالم بودن می‌افزاید.
دکتر حسین نظری با اشاره به حضور کم‌نظیر دانشجویان برای اهدای خون و تشکیل صف‌های بلند گفت: دانشجویان دانشگاه همواره در مسیر ادای مسؤولیت اجتماعی خودجوش درخشیده‌اند؛ به‌ویژه با توجه به این‌که در آستانه‌ی روز گرامی‌داشت دانشجو قرار داریم، این پویش در پاس‌داشت آن سه قطره خون و سه آذر اهورایی، شهیدان: قندچی، بزرگ‌نیا و شریعت رضوی می‌کوشد دانشجویان نسل جوان را با فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی آشنا کند.
مدیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی در ادامه اضافه کرد: کنشگری اجتماعی دانشجویان نقش پررنگی در توسعه‌ی آینده‌ی اجتماعی-فرهنگی کشور دارد.
گفتنی است؛ این پویش تا ساعت 15 امروز ادامه خواهد داشت و در ساعت 14 با حضور دکتر علی‌رضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و هیأت رییسه‌ی دانشگاه، دکتررحمید حمزه زاده، رئیس جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر مصطفی جمالی، رییس سازمان ملی انتقال خون و دکتر سیدمحمود رضا آقامیری، رییس دانشگاه شهیدبهشتی برای ترویج فرهنگ اهدای خون ادامه خواهد یافت.


نظر شما :