راه اندازی تالار مشاهیر در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۴ کد : ۶۷۱۱ آموزشی پژوهش و فناوری فرهنگی
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برنامه‌های راهبردی و کلان دانشگاه از تشکیل "تالار مشاهیر" در دانشگاه با هدف مستندسازی فعالیت و الگوسازی اقدامات اساتید سرآمد و پیشکسوت دانشگاه خبر داد.
راه اندازی تالار مشاهیر در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

 

به گزارش دفتر ایسنا در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر ضیایی امروز در چهاردهمین همایش آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیکه با شعار "دانشگاه نسل چهارم، مسئولیت پذیری اجتماعی، توسعه پایدار سلامت" برگزار شد، اظهار کرد: از سال گذشته بخش نکوداشت اساتید برجسته به موضوع جشنواره اضافه شده و طی آن اساتید برجسته و سرآمد در حوزه‌های آموزش، یادگیری و اخلاق، معرفی و تقدیر می‌شوند که امسال از استاد برجسته گروه پاتولوژی دکتر محمد رخشان تقدیر به عمل می‌آید.

وی با اعلام خبر "تشکیل تالار مشاهیر" در دانشگاه، اظهار کرد: این برنامه با هدف مستندسازی فعالیت و الگوسازی اقدامات اساتید سرآمد و پیشکسوت دانشگاه با هدف جمع آوری و حفظ این اطلاعات برای نسل‌های آینده اجرا می‌شود.

ضیایی در ادامه با اشاره به راهبردهای کلان آکادمیک دانشگاه، اظهار کرد: پاسخگویی اجتماعی برای حرکت به سمت دانشگاه نسل چهارم، پاسخگویی به جامعه علمی برای دستیابی به مرجعیت علمی در سطح منطقه و بین‌المللی و پاسخگویی سازمانی برای پایداری اقتصادی برخی از این راهبردهاست که در این مسیر با چالش‌هایی همچون به هم ریختگی هرم دانش آموختگان و بالطبع بازار کار، گسترش بی رویه آموزش عالی سلامت، ظرفیت مازاد و صندلی‌های خالی، محدودیت شدید منابع، مهارت ناکافی دانش آموختگان در برخی رشته‌ها، به‌روز نبودن آموزش‌ها و فرایندها، آماده نبودن فارغ التحصیلان برای حضور در بازار کار، عدم توجه به اقتصاد آموزش و آموزش اقتصادی، بهره‌وری پایین و کاهش انگیزه فراگیران و اعضای هیأت علمی و برخی دیگر از چالش‌ها روبرو هستیم.

وی با اشاره به جهت‌گیری‌های کلان آموزش دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه پیشرو در منطقه، دانشگاه مرجع و متمایز، ارتقای کیفیت آموزش و تبدیل آموزش به جریان غالب در دانشگاه، تداوم طرح تحول و نوآوری در آموزش پزشکی، تعدیل ظرفیت‌های پذیرش دانشجو، تمرکز بر جذب نیروهای نخبه، جوانگرایی در واگذاری مدیریتی و توجه به آموزش مبتنی بر صلاحیت و اطمینان برخی از آنهاست.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه باید رشته‌هایی که به آنها نیازی نداریم از دانشگاه حذف کنیم، گفت: باید شجاعت این موضوع را داشته باشیم تا بتوانیم رشته‌ها را با توجه به نیاز جامعه و بازار کار ساماندهی کنیم.

ضیایی همچنین با اشاره به برخی از دستاوردهای دانشگاه در حوزه آموزش، اظهار کرد: انتقال عرصه‌های ایزوله در دانشکده به عرصه‌های واقعی آموزش، تعدیل ظرفیت‌های پذیرش دانشجو، تهیه کارنامه برای کلیه اعضای هیأت علمی، تدوین نحوه جذب هیأت علمی، برنامه جامع آموزشی، تعدیل ظرفیت پذیرش دانشجو، ورود نظام‌مند به بخش خصوصی واعتباربخشی داخلی به گروه‌های آموزشی و شناسایی بخش‌ها و فیلدهای پیشرفته علمی خارج از کشور برای اعزام اعضای هیأت علمی برخی از این دستاوردهاست.

راه‌اندازی تالار تجربیات

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم از راه اندازی تالار تجربیات دانشگاه خبر داد.

دکتر علیرضا رجایی در چهاردهمین جشنواره آموزش دانشگاه که با حضور معاون کل وزارت بهداشت، رئیس کمسیون بهداشت مجلس، هیأت رئیسه و اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه در تالار امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، با بیان اینکه جشنواره آموزشی هرساله فرصتی را در اختیار ما قرار می‌دهد تا با نگاهی به گذشته، عملکرد خود را ارزیابی کرده و بر اساس جمع بندی آن برای سال پیش رو برنامهریزی کنیم، گفت: از دستاوردهای این دوره مرکز مطالعات توجه جدی به بزرگان دانشگاه است که در این دوره نیز از استاد برجسته و پیشگام دانشگاه استاد دکتر محمد رخشان عضو هیأت علمی گروه پاتولوژی دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

وی همچنین با اشاره به پروسه ارزیابی و معرفی گروه‌های آموزشی برتر دانشگاه، عنوان کرد: در این دوره ۶ گروه برتر آموزشی دانشگاه معرفی و تقدیر شدند. اسامی این گروه‌های برتر و برگزیده به شرح زیر است: گروه بیهوشی، پرستاری داخلی و جراحی، میکروب‌شناسی، داروسازی بالینی، عفونی و بیماری‌های گرمسیری و فیزیولوژی.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی تالار تجربیات دانشگاه، اظهار کرد: در این طرح تجربیات و اقدامات اساتید مطرح و برجسته دانشگاه برای انتقال به نسل‌های بعد جمع آوری و مستند سازی می‌شود.

رجایی در پایان گفت: در برنامه‌های مجزا از اساتید بازنشسته و همچنین دانشجویان برتر و نمونه دانشگاه نیز به نحوی شایسته تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام

کلید واژه ها: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی


نظر شما :