تقدیر از روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی

۲۰ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۹ کد : ۶۹۵۰۲ پر بازدیدترین اخبار اخبار دانشگاه
در مراسم قدردانی از تلاش های یکساله فعالان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که در روز شنبه ۱۹ اسفند ماه در تالار شهید بهشتی برگزار شد از روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی تقدیر شد.
تقدیر از روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، دکترعلیرضا زالی در این مراسم قدردانی از تلاش‌های یکساله فعالان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار کرد: دستاورهای دانشگاه در زمینه ارتباطات و نقشه راه سال آتی با کمک فعالان دانشگاه در حوزه روابط عمومی محقق شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه روابط عمومی مجموعه بزرگ دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، قلب تپنده دانشگاه است، گفت: همانطور که ایستایی روابط عمومی حاکی از رکود سازمان است، پویایی روابط‌ عمومی‌ها هم نشان‌دهنده نشاط و حیات مستمر و دینامیک مجموعه تلقی می‌شود.

دکتر زالی افزود: امروز روابط عمومی‌ها جایگاه مهمی در دستگاه‌ها دارند که می‌توانند علاوه بر پیش‌بینی چالش‌های فراسو، موفقیت و کامیابی دستگاه‌ها را روشن و شفاف به تصویر بکشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه در محیط‌هایی مثل دانشگاه‌های علوم پزشکی علاوه برفعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و خدمات بهداشتی و درمانی، ارتباط تنگاتنگ با مردم و آحاد شهروندی نیز وجه ممتاز فعالیت‌هاست، ادامه داد: بی‌تردید در دانشگاه‌های علوم پزشکی فعالیت روابط عمومی‌ها، بسیار اثربخش است.

دکتر زالی به نقش محوری و ممتاز روابط عمومی‌ها در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اشاره کرد و ادامه داد: این نفش صرفا کار ادارای، تشریفاتی و کلیشه‌ای صرف نیست، بلکه فعالیتی راهبردی در دانشگاه تلقی می‌شود.

به گفته وی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی معتقد هستیم مدیریت، توسعه، توانمندسازی، ارتقا، تعالی و تعمیق کیفی و حرفه‌ای فعالیت همکاران در روابط عمومی‌ها می‌تواند در پیشرفت‌های دانشگاه نقش مهمی ایفا کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه یکی از مهمترین مواردی که در سال‌های اخیر به آن توجه شده، تغییر جایگاه روابط عمومی است، اضافه کرد: در نظام‌های مدیریتی نوین، روابط عمومی‌ سنتی، نقش خود را به روابط عمومی زنده، پویا، موثر، کارآمد، خردورز و اندیشه‌پرداز داده است.

وی با اشاره به اینکه تحول سازمانی روابط عمومی‌ها در سال‌های اخیر و مکاتب نوین مدیریتی، نیازمند همسان‌شدن کارشناسان روابط عمومی‌ها در ستاد و محیط است، گفت: یکی از وظایف سنتی، موثر و بی‌بدیل روابط عمومی‌ها به تصویر کشیدن موفقیت‌هاست.

رییس دانشگاه با بیان اینکه احصا کردن موفقیت‌های هر بخش و واحد بسیار مهم است، اضافه کرد: آیینه تمام نمای انعکاس دستاوردهای هر مجموعه بر دوش کارشناسان روابط عمومی‌هاست.

دکتر زالی با اشاره به اینکه هرگونه فعالیت فنی و کارشناسی مناسب که در روابط عمومی‌ها انجام شود، اثربخشی لازم را خواهد داشت، ادامه داد: طبیعتا ایستایی و انفعال روابط عمومی به معنایی خاموشی دستگاه است.

وی ادامه داد: پویایی، ترویج، نشر، انتشار منظم و به موقع اخبار نشان دهنده بالندگی و زنده بودن و حیات سازمانی روابط عمومی است.

رییس دانشگاه با بیان اینکه فعالان حوزه روابط عمومی خصوصا در دانشگاه‌ها در معرض بالاترین ارتباطات با پرسنل، فراگیران، اعضای هیئت علمی، اساتید، دانشجویان و مراجعان هستند، اضافه کرد: شما در معرض ارتباطات هستید و این موضوع جایگاه ویژه‌ای را برای شما ایجاد می‌کند، شما می‌توانید کانون‌های مهم دیده‌وری برای دانشگاه باشید.

دکتر زالی خطاب به حاضرین در جلسه اضافه کرد: شما دیده‌بانان محیطی امین دانشگاه هستید چرا که تصمیمات و اخبار سازنده شما می‌تواند در تنگناهای مدیریتی دانشگاه کارگشا باشد.

وی با بیان اینکه یکی از تغییرات نوین تحولات سازمانی در مکاتب جدید روابط عمومی، شکل‌گیری کانون‌های محیطی است ادامه داد: منظور از ایجاد کانون‌های محیطی صرفا دیده‌وری نیست، کارشناسان روابط عمومی‌ها باید به عنوان نظاره‌گران فعال عمل کنند.

رییس دانشگاه ادامه داد: مراقبت فعالانه محیطی کاری است که همکاران باید در حوزه روابط عمومی دنبال کنند.

روابط عمومی نهادی هوشمند است

دکتر زالی با اشاره به اینکه، امروزه روابط عمومی صرفا به معنای کانون خبری نیست ادامه داد: روابط عمومی در دنیا به نهادی هوشمند مبدل شده، به این مفهوم که چیزی که از روابط عمومی‌ها در حوزه نشر اخبار و انتقال رخدادها انتظار داریم، بحث واکاوی، آنالیز و تحلیل است.

وی اضافه کرد: پیوست تحیلی خبر از محتوای خبر مهم‌تر است، این مسئله موضوع مهمی است که باید به آن بیش از پیش توجه کرد.

رییس دانشگاه به وسعت جغرافیایی بالای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اشاره کرد و گفت: شرایط جغرافیایی( از نظر وسعت) و کسوت سازمانی، فعالیت‌ روابط عمومی‌ها و قسمت‌های مختلف دانشگاه را بسیار پیچیده‌تر و حیاتی‌تر می‌کند.

دکتر زالی انجام فعالیت‌های انتزاعی و جزیره‌ای در روابط عمومی‌ها را مورد انتقاد قرار داد و افزود: باید سازوکاری ایجاد شود تا بیش از پیش یکپارچگی فعالیت‌های سازمانی را مهیا کنیم.

رییس دانشگاه بالابردن دانش در حوزه روابط عمومی را ضروری دانست و افزود: حوزه روابط عمومی از جمله بخش‌هایی است که بالابردن دانش، مهارت و بروزرسانی اطلاعات در آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی تاکید کرد: نمی‌شود با دانش 10 سال پیش در روابط عمومی فعال بود، یکی از کارها این است که با شرایط و دانش روز دنیا، دانش همکاران روابط عمومی بروزرسانی شود.

دکتر زالی با بیان اینکه توانمندسازی به معنای نفی شایستگی‌های شما نیست، ادامه داد: همه‌ اجزای دانشگاه باید دانش خود را با شرایط جامعه بهنگام‌سازی کنند، برای مثال نیمه عمر اطلاعات پزشکی که در بهترین دانشگاه دنیا و با بالاترین استاندارد جهانی فارغ‌التحصیل می‌شود تنها پنج ماه است، این موضوع در سایر بخش‌ها از جمله روابط عمومی‌ها نیز مصداق دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مبتنی بر مهارت و یا مجازی را راهکار موثر برای بروزرسانی دانش همکاران روابط عمومی دانست و افزود: امروز نمی‌توان نسبت به دانش روز دنیا، یادگیری عمیق، هوش مصنوعی و یا متاورس بی‌تفاوت بود.

وی با اشاره به اینکه امروزه ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه روابط عمومی‌ها بیش از حوزه دیگری احساس می‌شود، ادامه داد: استفاده از هوش مصنوعی و ظرفیت‌های مختلف و ورود به مباحث جدید علمی بیش از پیش احساس می‌شود.

دکتر زالی با اشاره به اینکه فعالیت در روابط عمومی‌ها تعطیل‌ناپذیر است، تقارن خجسته بهار قرآن و طبیعت را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که از فیوضات این ماه بهره‌ببریم.

مژگان جزی‌زاده کریمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز در این نشست به دستاوردهای ارزشمند دانشگاه در سالی که گذشت اشاره کرد و افزود: انعکاس دقیق و سریع رویدادها و دستاوردهای دانشگاه را مدیون تلاش همکارانمان در مجموعه روابط عمومی‌های دانشگاه هستیم.

وی از تلاش‌های همکاران روابط عمومی در حوزه‌های مختلف قدردانی کرد و اجرای راهبردهای مترقی با هدف اعتلای جایگاه دانشگاه را از سوی همکاران این حوزه خواستار شد.

کلید واژه ها: روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی


نظر شما :