نخستین بار جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار کرد؛

گشت و گذار ۶۰ساله‌ها در میان خودروهای تاریخی

۱۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۱۰ کد : ۷۲۱۶۴ پر بازدیدترین اخبار فرهنگی
به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی، تور یک‌روزه‌ی بازدید از موزه‌ی خودروهای تاریخی برای شصت‌سال به بالاها در تاریخ ۳۰ اردی‌بهشت با حضور جمعی از افراد بالای ۶۰سال و بازنشسته به همراه گروه تخصصی پزشکی برگزار شد.
گشت و گذار ۶۰ساله‌ها در میان خودروهای تاریخی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی- در این تور که با خدمات‌رسانی تیم سلامت و پزشکی در طول سفر همراه بود، شرکت‌کنندگان افزون بر بازدید از مرکز فرهنگی-موزه‌ای خودروهای تاریخی ایران و آشنایی با تاریخ صنعت خودروسازی در جهان، نمونه‌های سواریِ منحصر به‌فردی را از دوره‌ی قاجار تا پهلوی ازجمله: «پیرس ارو» آب‌طلاکاری شده، تنها نمونه‌ی «پنتر لیزر» تولیدشده در جهان، و «ام پی وی تهران» تنها اتومبیل حاصل کار مشترک کمپانی‌های مرسدس بنز، پورشه و فولکس واگن مشاهده کردند و خاطرات گذشته را مرور نمودند.

تور یک‌روزه‌ی بازدید از موزه‌ی خودروهای تاریخی برای بزرگ‌سالان دارای سن 60 به بالا طراحی شده‌ و ضمن مناسب‌سازیِ فضای وسیله‌ی نقلیه‌ی رفت‌وآمد، با حضور تیم پزشکی همراه بود، که سفری شاد، مطمئن و به‌یادماندنی را برای شرکت‌کنندگان فراهم آورد.

گفتنی‌است جهاددانشگاهی علوم پزشکی با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت تخصصی در زمینه سلامت سالمندی امروز با رویکردی نوین به بعد سلامت اجتماعی سالمندان پرداخته است و با طراحی و اجرای این تور برای افراد 60 سال به بالا، قصد دارد مسیر گردشگری سالمندان را تسهیل و با انتخاب فضاهای مناسب سازی شده و قرار گرفتن تیم پزشکی برای حفظ سلامت شرکت‌کنندگان گشت و گذاری امن را برنامه‌ریزی کند.

یادآوری می‌شود مرکز فرهنگی-موزه‌ای خودروهای تاریخی ایران در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۸۲ افتتاح شد. و بازطراحی آن، درپی طرح توسعه‌ی موزه‌های مؤسسه‌ی فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان با اجرای شرکت‌های بزرگ موزه‌سازی جهانی انجام گرفت و در نخستین روز آبان ماه 1400 هم‌زمان با ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) بازگشایی شد.

کلید واژه ها: سلامت سالمندی ازدواج سالمندان خودروهای تاریخی


نظر شما :