در سمینار سراسری آشنایی با دانش پژوهی آموزشی مطرح شد؛

تقویت دانش پژوهی آموزشی باعث ارتقاء آموزش پزشکی می‌شود

۳۰ تیر ۱۳۹۸ | ۰۸:۵۰ کد : ۹۷۲۰ پر بازدیدترین اخبار پژوهش و فناوری
سمینار سراسری آشنایی با دانش پژوهی آموزشی در آیین نامه ارتقا اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار و در آن بر تقویت دانش پژوهی آموزشی و تاثیر آن بر ارتقاء آموزش پزشکی تاکید شد.
تقویت دانش پژوهی آموزشی باعث ارتقاء آموزش پزشکی می‌شود

به گزارش ایسنادفتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سمینار سراسری آشنایی با دانش پژوهی آموزشی ۲۵ تیرماه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور دکترسیدعلی حسینی رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر شهرام یزدانی رئیس دانشکده آموزش پزشکی و جمعی از اساتید، اعضای هیئت علمی، معاونین آموزشی و دبیران در سالن ابن سینا دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

دکتر حسینی رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت در ابتدا شروع این جلسه با اشاره به اهمیت و اعتبارموضوع دانش پژوهی آموزشی اظهارامیدواری کرد برگزاری این سمینار نقش و جایگاه فعالیت‌های دانش پژوهی را تبیین کند.

وی افزود: برگزاری این سمینار با حضور اساتید معتبر دانشگاه‌های علوم پزشکی این اطمینان را ایجاد می‌کند که آنچه مد نظر معاونت آموزشی درباره شکل گیری، ارزیابی و ارتقا اعضای هیئت علمی است در نهایت منجر به ارتقا آموزش پزشکی در کشور خواهد شد.

به گفته رئیس امور هیئت علمی وزارت بهداشت، ارائه صحیح بخشی از فعالیت‌های دانش پژوهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌تواند منجر به اختصاص اعتبار صحیح در سطح کشور و دانشگاه‌ها شود.

دکتر شهرام یزدانی رئیس دانشکده آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخش دیگری از این سمینار توضیحاتی درباره دانش پژوهی، تاریخچه و مفاهیم پایه‌ای آن ارائه داد.

وی گفت: دانشگاه‌ها به عنوان نهادی دانشی باید فعالیت‌های مختلف در زمینه تولید، مدیریت و انتقال دانش در حوزه‌های مختلف علمی را انجام دهند.

رئیس دانشکده مدیریت وآموزش علوم پزشکی ارتباط بین مدیریت، انتقال، تولید و بکارگیری دانش را یادآور شد و تعادل میان کارکردهای دانشی را مهم و ضروری ذکر کرد.

دکتر یزدانی مهمترین فاکتور تمرکز بر حوزه پژوهش را کیفیت بالای آکادمیک بحث‌های دانشی ذکر کرد و گفت: فعالیت‌های دانشی تنها زمانی واجد کیفیت‌های پذیرفته شده آکادمیک است که برازنده نام دانشگاه و عنوان دانش پژوهی باشند، فعالیت‌های نظام مند، هدفمند، روشن و مستند.

وی در ادامه یادآور شد: باید اساتید و پژوهشگران درگیر توسعه جامعه پیرامونی باشند و ضمن توجه به مستند سازی و نوآوری نتیجه اطلاعات آموزشی را مورد نقد و بررسی قرار دهند، آن زمان است که می‌توانیم ادعا کنیم "دانش پژوهی آموزشی" انجام داده‌ایم.

انتهای پیام


نظر شما :