اعتراض برخی داوطلبان آزمون ارشد علوم پزشکی به حدنصاب نمره زبان

۰۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۵۳ کد : ۹۸۲۵ پر بازدیدترین اخبار فرهنگی
عضو شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت با انتقاد ازسازوکار حدنصاب درصد زبان انگلیسی در آزمون کارشناسی ارشد، گفت: وزارت بهداشت برای سنجش و ارتقای سطح زبان متقاضیان به دنبال راهکار عادلانه تری باشد.
اعتراض برخی داوطلبان آزمون ارشد علوم پزشکی به حدنصاب نمره زبان

علیرضا حاتمی، عضو شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت و دبیر سابق شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اعتراض جمعی از شرکت‌کنندگان آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی  نسبت به حدنصاب زبان انگلیسی در آزمون، عنوان کرد: تعداد زیادی از داوطلبان این آزمون موفق به کسب درصد میانگین عالی در سایر دروس بوده‌اند ولی بدلیل درصد زبان ۱۰ تا ۲۰ درصد موفق به گذشتن از مانع حد نصاب زبان نشده‌اند، این در حالیست که در باقی دروس تخصصی درصدهای قابل توجهی کسب کرده‌اند.

وی خطاب به مسئولین زیربط در وزارت بهداشت عنوان کرد: تقاضای ما این است که قانون حد نصاب زبان لغو شود و یا برای اجرای این قانون تبصره‌ای مبنی بر ورود داوطلبین با درصد بالا در دروس تخصصی و درصد پایین زبان در چرخه رقابت، ‌اضافه شود.

دبیر سابق شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با انتقاد از سازوکار حدنصاب درصد زبان انگلیسی در آزمون کارشناسی ارشد، گفت: مکانیسم تائید و تأکید بر حدنصاب بیش از ۲۵ درصد زبان جهت قبولی  در این آزمون قطعا کمک شایانی برای ورود افراد نخبه به دوره تحصیلی ارشد نخواهد کرد، چه بسا افرادی با کسب درصد بالا در دیگر دروس که  به درد محیط کار و حتی تعلم در دانشگاها می‌خورند، اما به دلیل عدم کسب این حدنصاب جواز حضور در مقطع کارشناسی ارشد را کسب نمی‌کنند.

وی ادامه داد: حتی برخی داوطلبان به دلیل کمبود وقت نتوانسته‌اند به طور کامل و دقیق به سوالات زبان انگلیسی پاسخ دهند و تمام زحمات، زمان و هزینه‌های مالی که در طول یکسال و یا بیشتر برای این آزمون هزینه‌کرده‌اند، به هدر می‌رود.

حاتمی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت می‌تواند برای ارتقای سطح زبان داوطلبان، از طریق آزمون دیگری برای این درس یا حتی افزودن واحد بیشتر درس زبان انگلیسی، تغییر ساختار آموزشی این درس در طول دوره کارشناسی ارشد و یا راه های دیگر اقدام کند، اما این سازوکار حدنصاب ۲۵ درصد اشتباه و اجحاف علنی در حق اکثر دانشجویان این رشته است.

انتهای پیام

کلید واژه ها: شواری صنفی


نظر شما :