رییس سابق مرکز امور هیات علمی علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد

ترسیم نقشه جذب ۳ ساله دانشگاه/اصلاح پروسه بازنشستگی اعضای هیات علمی

۰۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۶ کد : ۹۸۴۰ فرهنگی
رییس سابق مرکز امور هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به بازنگری فرایند جذب اعضای هیات علمی دانشگاه، گفت: نقشه جذب هیات علمی دانشگاه با توجه به شاخص‌هایی مانند تعداد فراگیران، تعداد و مرتبه اعضای هیات علمی، نسبت هیات علمی به دانشجو، تعداد مراکز تحت پوشش، تعداد نیروهای بازنشسته تا سه سال آینده و نیروهای مامور در خارج از دانشگاه، حجم خدمات ارائه شده و با توجه به سیاست‌های دانشگاه درجهت تجمیع و یا توسعه گروه ترسیم شد.
ترسیم نقشه جذب ۳ ساله دانشگاه/اصلاح پروسه بازنشستگی اعضای هیات علمی

دکتر محمدمهدی ناصحی در گفت‌وگو با ایسنا دفتر نمایندگی دانشگاه علوم پزشی شهید بهشتی با اعلام این خبر، اظهار کرد: در این راستا با تمام گروه‌های بالینی و علوم پایه تعامل و نشست‌های متعدد داشتیم که طی آن نقشه جذب دانشگاه برای سه سال آینده ترسیم شده و نیاز هر گروه آموزشی و دانشکده به عضو هیات علمی مشخص شده است.

برنامه جدید دانشگاه برای جذب نخبگان داخل و خارج کشور

ناصحی با اشاره به برنامه جدید دانشگاه برای جذب نخبگان، عنوان کرد: این طرح در نقشه جدید جذب لحاظ شده و طی آن محدودیتی برای جذب نخبگان واقعی در دانشگاه به عنوان عضو هیات علمی لحاظ نشده است. به عبارت دیگر ضمن شناسایی نخبگان ایرانی داخل و خارج از کشور، شرایط جذب و استخدام آنها بر اساس آیین‌نامه جذب نخبگان و بدون محدودیت فراهم شده است.

جذب اساتید برجسته ایرانی خارج از کشور در حوزه بالینی

وی ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه جذب نخبگان، شرایط جذب اساتید برجسته ایرانی خارج از کشور در حوزه بالینی فراهم شده که به عنوان سرمایه‌های بسیار خوب برای دانشگاه محسوب می‌شوند. همچنین از دانشگاه‌های معتبر دنیا استاد مدعو جذب شده که به صورت مشترک در هر دو دانشگاه مراودات آموزشی و پژوهشی خواهند داشت.

زمان انتشار فراخوان و پروسه جذب هیات علمی جدید

ناصحی با بیان اینکه سالانه تعدادی عضو هیات علمی به صورت پیمانی از طریق انتشار فراخوان جذب و بر اساس سهمیه اعلامی وزارتخانه،‌ جذب می‌شوند، گفت: سال گذشته نزدیک به ۸۰ نفر از سهمیه سال ۹۶ در دانشگاه جذب شدند، ولی سهمیه سال ۹۷ هنوز اعلام نشده است. بر اساس نقشه جذب دانشگاه بیش از ۱۰۰ نفر اعلام نیاز شده که در صورت موافقت وزارتخانه، فراخوان و پروسه جذب در نیمه اول سال اجرایی می‌شود.

رییس سابق مرکز امور هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه برنامه دانشگاه همواره حفظ نیروهای کیفی و توانمند بوده است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جای رشد و توسعه بیشتری دارد، بنابراین هدف ما این است که با جذب بهترین‌ها در دانشگاه و همچنین اصلاح فرایندهای آموزشی در دانشکده‌ها و مراکز آموزشی، شرایط و بستر مناسب برای ارتقا را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اقدامات شورای توسعه و تحول دانشگاه در این زمینه، عنوان کرد: از مدتی پیش حرکت به این سمت و سو آغاز شده و خروجی آن نیز استخراج شده است. امیدواریم با اعمال طرح‌های تدوین شده، شاخص‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه در آینده نزدیک تا میزان قابل توجهی جابجا شود.

اصلاح و تغییر پروسه بازنشستگی اعضای هیات علمی دانشگاه

دکتر ناصحی در رابطه با وضعیت اساتید بازنشسته دانشگاه نیز، عنوان کرد: هرساله تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه بر اساس شاخص سن و سنوات بازنشسته می‌شوند که بر این اساس سال گذشته ۶۵ عضو هیات علمی بازنشسته شدند و امسال نیز تا به امروز ۱۲ نفر به مقام بازنشستگی نائل شده‌اند.

وی با اشاره به اصلاح و تغییر پروسه بازنشستگی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تصریح کرد: تا پیش از این اعضای هیات علمی با دریافت نامه بازنشستگی نسبت به این مساله آگاه می‌شدند که این موضوع گاها به دلخوری اعضای هیات علمی منجر می‌شد، ولی در پروسه جدید و پس از ایجاد مرکز امور اعضای هیات علمی، ابتدا عضو هیات علمی بازنشسته برای حضور در کمیته مربوط به امور بازنشستگی اساتید دعوت شده و پس از بررسی پرونده مربوطه، ارائه مستندات و دریافت توضیحات عضو هیات علمی و انجام مصاحبه نهایی، ضمن تقدیر و تکریم، موضوع و تاریخ بازنشستگی به فرد اطلاع داده می‌شود. البته سعی دانشگاه بر این است که از حضور اساتید برجسته و توانمند تا حد امکان و تا جایی که قانون اجازه می‌دهد، استفاده شود.

دکتر ناصحی همچنین با اشاره به مشکلاتی که طی سال‌های گذشته در زمینه پرداخت پاداش اعضای هیات علمی بازنشسته ایجاد شده بود، عنوان کرد: متاسفانه تعریف درستی برای این مساله در سازمان برنامه و بودجه صورت نگرفته بود که همین امر به ایجاد تاخیر در پرداخت پاداش اعضای هیات علمی بازنشسته منتهی شد؛ ولی خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته بدهی‌ها و پرداخت معوقی پاداش بازنشستگان در  پایان سال ۹۷ پرداخت شد.

رییس سابق مرکز امور هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ابراز امیدواری نسبت به ارتقای هرچه بیشتر جایگاه و مرتبه علمی دانشگاه با ایجاد مرکز امور هیات علمی و تعامل مثبت با اعضای هیات علمی، اظهار کرد: اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از جهت علمی، اخلاقی و فرهنگی جزو بهترین‌ها هستند و ما نیز امیدواریم بتوانیم در این مرکز زمینه افزایش سطح رضایت اعضای هیات علمی را بیش از پیش فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا روز گذشته طی حکمی از سوی دکتر سید امیر محسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دکتر نادر ممتازمنش عضو هیأت علمی این دانشگاه به عنوان سرپرست مرکز امور هیأت علمی منصوب شد.

گفتنی است دکتر نادر ممتازمنش، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، متخصص کودکان و فوق تخصص هماتولوژی و آنکولوژی کودکان است که هم اکنون معاونت آموزشی مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی لقمان حکیم را بر عهده دارد.

انتهای پیام

کلید واژه ها: اعضای هیات علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی


نظر شما :