همزمان با هفته جهانی پیشگیری از سوانح و حوادث مطرح شد

پیشگیری از سوانح بدون مشارکت عمومی امکان پذیر نیست

۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۴ کد : ۱۰۴۰۳ پر بازدیدترین اخبار زندگی سالم
دبیر کانون "سلامت، ایمنی و محیط زیست" (HSE) جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ضرورت برقراری ارتباط منسجم بین سیاستگذاران و دست اندرکاران حوزه بحران و سوانح با مردم و ساختار های مردم نهاد، اظهار کرد: رسیدن به جامعه ایمن و پیشگیری از سوانح بدون مشارکت عمومی امکان پذیر نیست.
پیشگیری از سوانح بدون مشارکت عمومی امکان پذیر نیست

داوود پیرانی در گفت‌وگو با ایسنادفتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، میل به ایمنی و امنیت را بخش تفکیک ناپذیر ماهیت همه انسان‌ها دانست و گفت: ایران جزو ۱۰ کشور مخاطره‌آمیز در زمینه حوادث و بلایا به شمار می‌رود و حوادث و بلایا نیز یکی از مهمترین علل مرگ و میر انسان‌ها و خسارت‌های مادی به جامعه هستند.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از سوانح و حوادث، بر لزوم مشارکت همگانی در این موضوع  تاکید کرد و گفت: موفقیت  دراین حوزه کاری بدون مشارکت همه ذینفعان جامعه بی پایه و اساس است. در این راستا ترویج فرهنگ ایمنی در جامعه از طریق ارایه آموزش‌های لازم اصول ایمنی، رسانه‌های جمعی و تشکیل سازمان‌های مردم نهاد و جامعه محور در حوزه پیشگیری ضروری است.

وی در ادامه با بیان اینکه رعایت اصول ایمنی به منظور پیشگیری از خطرات و حوادث جهت حمایت از منابع انسانی و مادی یکی از ضروری‌ترین و با اهمیت‌ترین اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: رعایت اصول ایمنی می‌تواند باعث افزایش طول عمر و کیفیت زندگی افراد شود و سلامت جامعه را ارتقا دهد.  از طرفی ناآگاهی و رعایت نکردن اصول ایمنی حوادثی به دنبال دارد که موجب آسیب های فراوان و خسارات جبران ناپذیری به انسان‌ها و محیط زیست می شود.

پیرانی با بیان اینکه برای ارتقای ایمنی لازم است مخاطرات و حوادث پیرامون خود را شناسایی کرده و  تا حد امکان کاهش دهیم، اظهار کرد: تحقق این مساله مشارکت مردم را از برنامه‌ریزی و سیاستگذاری تا اجرا می طلبد، همچنین این اهداف با روحیه و مشارکت جمعی محقق خواهد شد.

این دانشجوی دکتری سلامت در بلایا و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به راه‌اندازی کانون "سلامت، ایمنی و محیط زیست" (HSE)  در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، بر برنامه ریزی  این واحد در حوزه مدیریت حوادث و سوانح اشاره کرد و گفت: اساتید و اعضای هیات علمی و دانشجویان نخبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این حوزه از ظرفیت و پتانسیل‌های بالایی برخوردارند و در همین راستا کانون HSE  از حضور تمامی علاقمندان در پروژه های پیشگیری از سوانح و بلایای سازمان ها و ارگان‌های متولی دعوت به عمل می‌آورد.

انتهای پیام

کلید واژه ها: سلامت HSE


نظر شما :