چه کار کنیم تا هیچوقت سرطان نگیریم؟/راهکارهایی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان

۰۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۷ کد : ۱۸۱۶ پر بازدیدترین اخبار آموزشی زندگی سالم
چه کار کنیم تا هیچوقت سرطان نگیریم؟/راهکارهایی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان

یکی از مهمترین دلایل مرگ در دنیا ابتلا به سرطان است  و بر اساس سازمان بهداشت جهانی هیچ گونه قرص معجزه‌ آسایی برای اینکه شما را از ابتلا به سرطان نجات دهد وجود ندارد اما می توانید اقداماتی انجام دهید تا استعداد شما کاهش یابد.

۱- مصرف مشروبات الکلی را کاهش دهید
مصرف بیش از حد مشروبات الکلی خطر ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش همچون معده٬ کبد٬ روده بزرگ و همچنین پستان را افزایش میدهد. این مصرف می تواند به بافت های بدن شما آسیب برساند خصوصاً اگر با سایر مواد استفاده شود برای مثال داروهای شیمیایی که ترکیب آن ها می تواند آسیب جدی به کبد شما بزند.

۲- فعالیت فیزیکی خود رو حفظ کنید
افرادی که نرمش یا ورزش می کنند کمتر به سرطان روده ٬بزرگ پستان و رحم مبتلا می شوند وقتی شما فعالیت فیزیکی دارید بدن شما انرژی بیشتری استفاده میکند غذا ها را زودتر هضم می کند و تولید هورمون هایی که منجر به سرطان می‌شوند جلوگیری می کند فعال بودن همچنین سبب جلوگیری از بیماری های قلبی دیابت می‌شود.

۳- از ضدآفتاب استفاده کنید
پرتوهای زیانبخش خورشید سبب آفتاب سوختگی می شود پرتوهای ماوراء بنفش سرطان پوست ایجاد می کنند که شایع ترین نوع سرطان در ایالات متحده امریکاست. افرادی که وقت زیادی را زیر آفتاب می گذراند احتمال خطر بیشتری دارند بیشتر این موارد قابل درمان هستند چنانچه به زودی تشخیص داده شود و درمان شود اما چنانچه حالت تهاجمی پیدا کنند می توانند تهدید کننده حیات باشد. ضد آفتاب با فاکتور محافظتی SPF ۳۰ و یا بالاتر می تواند به شما حفاظت خوبی در برابر سرطان پوست بدهد.

۴- واکسن هپاتیت B فراموش نشود
افراد مبتلا به هپاتیت B صد برابر بیشتر از سایرین مستعد به سرطان کبد هستند که یکی از سریعترین سرطان‌هایی است که منجر به مرگ میشود. افرادی که مبتلا به بیماری های کبدی مزمن هستند و یا شریکهای جنسی متعدد دارند و یا به طور اشتراکی از سرنگ برای سوء مصرف مواد استفاده می‌کنند٬ خطر ابتلا به هپاتیت B در آنها بیشتر است. اما مصرف واکسن می توانند جلوگیری کنند به همین دلیل با پزشک خود در این باره صحبت کنید.

۵-به کودکان خود شیر بدهید

تغذیه با شیر مادر هم برای کودک و هم برای مادر پرفایده است چرا که شیردهی نتایج سلامتی مادران را بهبود می‌بخشد، به این معنا که مادران شیرده، در طولانی مدت، در مقایسه با مادران غیر شیرده وضعیت سلامت بهتری خواهند داشت.شیردهی باعث حفاظت در برابر سرطان سینه می‌شود.مادرانی که به کودکشان شیر نمی‌دهند، در مقایسه با مادران شیرده بیشتر در معرض ابتلا به سرطان‌هایی مانند سرطان سینه وو سرطان تخمدان هستند.

۶-مصرف دخانیات را متوقف کنید
مصرف سیگار صبح بروز انواع سرطان از جمله سرطان قلب و ریه می شود. برای جمعیتی از امریکایی ها که مصرف سیگار را متوقف کرده اند شانس ۴۰ درصد ابتلا به سرطان به ۱۵ درصد کاهش داده اند همچنان مصرف تنباکو اولین دلیل قابل پیشگیری مرگ به دلیل بروز سرطان در امریکاست.

انتهای پیام/


( ۱۷ )

نظر شما :