دوازدهمین کنگره بین‌المللی "بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم" برگزار شد

۲۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۲ کد : ۳۱۶۹ پژوهش و فناوری زندگی سالم
دوازدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم برگزار شد.
دوازدهمین کنگره بین‌المللی "بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم" برگزار شد

به گزارش ایسنا واحد جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر شهرام علمداری، دبیر علمی کنگره با اشاره به تفاوت‌های این کنگره با سال‌های گذشته به اجرای چهار برنامه متنوع در کنگره امسال اشاره کرد و گفت: در سال جاری برای اولین بار برنامه آموزش و بازآموزی فوق تخصصی غدد سراسر کشور روز گذشته برگزار شد که حضور تمامی فوق تخصص‌های غدد در این کارگاه آموزشی اجباری بود.

 

وی با بیان اینکه در کنگره امسال نیز سخنرانی جامع، سمپوزیوم و ارائه شفاهی خواهیم داشت گفت: ۲۸۵ مقاله علمی به کنگره رسید که با شاخص های دقیق برای ارائه انتخاب شدند. بر این اساس، ۲۴ مقاله به صورت شفاهی در چهار بخش و ۲۰۰ پوستر نیز در حین کنگره ارائه می‌شود.

دکتر علمداری با اشاره به برگزاری مراسم بیستمین سالگرد اجرای طرح جامع قند و لیپید تهران در این کنگره عنوان کرد: این کوهورت از ۲۰ سال گذشته آغاز شده و دستاوردهای عظیمی از جمله طرح ژنوم مرجع ایرانیان از دل آن استخراج شده است.

وی افزود: این برنامه پنجشنبه شب (۲۴ آبان) با حضور وزیر بهداشت و اساتید این حوزه برگزار خواهد شد.

معاون پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم در خاتمه عنوان کرد: مجمع عمومی انجمن متخصصین غدد نیز در پایان این کنگره برگزار خواهد شد.

در این کنگره همچون روال سال‌های گذشته مراسم تقدیر و تشکر نیز برگزار شد و در این مراسم از دکتر فتورچی(استاد پیشکسوت حوزه غدد به عنوان مهمان ویژه همایش) و همچنین از دکتر اسدیان(از پیشکسوتان حوزه غدد) تقدیر به عمل آمد.

همچنین جوایز علمی کنگره همچون گذشته در دو بخش جایزه "ابن‌سینا" و جایزه "رازی" به منتخبین اهدا شد. در بخش جایزه ابن‌سینا دکتر ایرج نبی‌پور، متخصص غدد و دکتر پروین میرمیران، انیستیتوی تحقیقات تغذیه تقدیر شدند و در بخش جایزه رازی از دکتر عطیه آموزگار تقدیر به عمل آمد.

کلید واژه ها: غدد جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی


نظر شما :