برگزاری نشست رییس جهاددانشگاهی با اعضای واحد علوم پزشکی شهید بهشتی/ تقدیر از ورود این واحد به موضوع سلامت سالمندی

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۱ کد : ۶۹۴۰۳ پر بازدیدترین اخبار تاپ خبر
دکتر مسلمی نائینی با حضور در جهاددانشگاهی واحد علوم پزشکی شهید بهشتی از پزشکی به‌عنوان یکی از حوزه‌های ممتاز در جهاددانشگاهی نام برد و از ورود این واحد به موضوع سلامت سالمندی تقدیر کرد.
برگزاری نشست رییس جهاددانشگاهی با اعضای واحد علوم پزشکی شهید بهشتی/ تقدیر از ورود این واحد به موضوع سلامت سالمندی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و هیات همراه چهارشنبه 16 اسفندماه با حضور در واحد علوم پزشکی شهید بهشتی، نشست صمیمانه‌ای را با اعضای این واحد سازمانی برگزار کردند.

دکتر مسلمی نائینی در این نشست از پزشکی به‌عنوان یکی از حوزه‌های ممتاز در جهاددانشگاهی نام برد که دستاوردهای بسیاری داشته و نگاه ویژه‌ای به آن می‌شود.
وی در ادامه با قدردانی از اقداماتی که مدیران سابق و پیشکسوتان در جهاددانشگاهی انجام داده‌اند عنوان کرد: فعالیت‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی سبب شده تا رهبر انقلاب از اقدامات جهادگران قدردانی کنند.

آموزش‌های مهارتی موضوع دیگری بود که دکتر مسلمی نائینی به آن پرداخت و گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی اهمیت بسیاری دارد، اما توجه داشته باشیم که مسئول آموزش سلامت کشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و آموزش‌های این نهاد نیز باید هماهنگ با این وزارتخانه ارائه شود.

وی همچنین با تقدیر از فعالیت جهاددانشگاهی واحد علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه سالمندان عنوان کرد: با توجه هرم جمعیتی کشور، موضوع سالمندان اهمیت بسیاری دارد و فعالیت‌ها در این زمینه باید بیشتر شود.

رییس جهاددانشگاهی در بخش دیگری از این مراسم در پاسخ به سؤالات اعضای نهاد به تصویب آیین‌نامه معراج برای رتبه‌بندی اعضای غیر هیئت‌علمی جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: امیدوارم با اجرای طرح معراج که به تصویب هیئت‌امنای جهاددانشگاهی رسیده است، برخی از مشکلات نیروها در حوزه معیشتی برطرف شود.

استفاده از ظرفیت دانشجویان موضوع دیگری بود که رییس جهاددانشگاهی اشاره کرد و بابیان اینکه خود نیز در دوران دانشجویی وارد جهاددانشگاهی شده است گفت: بهترین الگو برای اهمیت دادن به دانشجویان رهبر انقلاب هستند که همیشه به استفاده از ظرفیت این گروه به‌عنوان آینده‌سازان کشور تأکید می‌نمایند.

تبدیل وضعیت و جذب نیروهای پاره‌وقت، مشکلات طرح‌های پژوهشی و  فناورانه، نحوه استفاده از ظرفیت دانشجویان از دیگر موارد مطرح‌شده در این نشست صمیمی بود.

اولویت‌های فعالیت جهاددانشگاهی واحد علوم پزشکی شهید بهشتی

دکتر حمید حمزه‌زاده رییس جهاددانشگاهی واحد علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در ابتدای مراسم با اشاره به برنامه‌های این واحد سازمانی عنوان کرد: با توجه به مزیت‌های نسبی این واحد، موضوع سلامت سالمندی، مدیریت خطر (HSSE)، خدمات آموزشی مهارت محور و تولید محصولات پزشکی با ارزش‌افزوده اقتصادی و موردنیاز جامعه در  اولویت‌های فعالیت قرارگرفته است.

رییس جهاددانشگاهی واحد علوم پزشکی شهید بهشتی اهداف این واحد را در افق ۱۴۰۴ طراحی و راه‌اندازی شبکه ملی پایش، پیشگیری و ارتقای سلامت سالمندی در بستر فناوری‌های نوین؛ ارائه خدمات تشخیصی، درمانی و مراقبتی در حوزه سالمندی با تکه بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوشمند سازی؛ ارائه خدمات تشخیصی، درمانی و مراقبتی در منزل؛ طراحی و راه‌اندازی مرکز خدمات تخصصی و مدیریت خطر جهاددانشگاهی؛ راه‌اندازی مرکز آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای عمومی؛ تخصصی و فوق تخصصی در حوزه سلامت؛ راه‌اندازی و توسعه مرکز آموزش‌های مجازی و الکترونیک حوزه سلامت؛ تولید حداقل دو محصول مرتبط با حوزه سلامت دارای ارزش‌افزوده اقتصادی ذکر کرد.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی رییس جهاددانشگاهی


نظر شما :