تورهای یک روزه سلامت محور؛ خدمتی رفاهی - اجتماعی نوین ویژه سالمندان

۱۳ مهر ۱۴۰۳ | ۲۰:۵۵ کد : ۷۶۱۶۷ زندگی سالم فرهنگی و اجتماعی
پژوهشگر جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی از برنامه ریزی این واحد جهاددانشگاهی در زمینه برگزاری تورهای گردشگری یک روزه ویژه سالمندان با پیوست خدمات سلامت خبر داد.
تورهای یک روزه سلامت محور؛ خدمتی رفاهی - اجتماعی نوین ویژه سالمندان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر آریا همدانچی پزشک، متخصص سالمندشناسی و پژوهشگر این واحد جهاددانشگاهی، همزمان با ششمین روز از هفته ملی سالمندان که با عنوان «حمایت های رفاهی - اجتماعی سالمندان» نامگذاری شده است، از برنامه ریزی این واحد جهاددانشگاهی در زمینه برگزاری تورهای گردشگری یک روزه ویژه سالمندان با پیوست خدمات سلامت خبر داد.

همدانچی با اشاره به توسعه ی گردشگری سالمندان به عنوان خدمات رفاهی نوین، گفت: توجه به نیازهای ویژه سالمندان در این تورهای یک روزه نه تنها می تواند به بهبود وضعیت سلامت جسمی و روانی آنها کمک کند، بلکه فرصتی برای ارتقاء کیفیت زندگی و فراهم آوردن لحظاتی خاطره انگیز برای آنها ایجاد می نماید.

این پژوهشگر حوزه سلامت سالمندی ضمن اشاره به فعالیت های شاخص جهاددانشگاهی در جنبه های مختلف مرتبط با سلامت سالمندی، بیان نمود: مطالعات امکان سنجی برای راه اندازی تورهای یک روزه گردشگری ویژه سالمندان توسط جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی انجام شده و به صورت پایلوت، برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی با اشاره به این خدمات رفاهی - اجتماعی ویژه سالمندان، گفت: تورهای یک روزه سالمندی با محوریت حوزه سلامت، به نحوی برنامه ریزی و اجرا می شود که علاوه بر ایجاد شرایطی مفرح برای سالمندان، ضمن ارائه خدمات سلامت در قالب مشاوره های پزشکی و مراقبتی، منجر به تقویت ارتباطات اجتماعی و ارتقاء و بهبود وضعیت سلامت روانی آنها شود.

گفتنی است توجه به نیازهای اساسی سالمندان به ویژه در مسائل مرتبط با بهداشت و سلامت، همواره مورد تاکید پژوهشگران و صاحبنظران بوده و در خدمات رفاهی و گردشگری نیز به طور خاص مورد توجه و تایید است. با توجه به تغییرات جمعیتی در کشور و رشد سریع تعداد سالمندان طی چند سال پیش رو، با کمک دستگاه ها و نهادهای متولی از جمله وزارت و مجموعه های گردشگری، صندوق های بازنشستگی و... می توان فعالیت های گردشگری در قالب تورهای یک روزه با پیوست های سلامت محور را ویژه گروه سنی سالمند جامعه توسعه داد.


نظر شما :