تاثیر "رادیو سفر" در کاهش آمار حوادث ترافیکی

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۹:۴۴ کد : ۷۸۲۰ پر بازدیدترین اخبار زندگی سالم
رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه باید با صرف وقت و زمان بیشتر، رانندگان ایمن تربیت کرده و خودروهای ایمن و استاندارد تولید کنیم تاکید کرد: همچنین با استانداردسازی جاده‌ها، بهره‌گیری بیشتر از وسایل نقلیه عمومی و از همه مهمتر ارتقای آموزش و فرهنگ سازی، به کاهش آمار حوادث و سوانح ترافیکی کمک کنیم.
تاثیر "رادیو سفر" در کاهش آمار حوادث ترافیکی

به گزارش ایسنا دفتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر پیرحسین کولیوند در همایش هفته جهانی ایمنی راه که در دانشکده سلامت و ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد با بیان اینکه بحث حوادث ترافیکی در دنیا بحثی جدی است، اظهار کرد: در سال گذشته در سطح جهان آمار تلفات حوادث ترافیکی افزایش پیدا کرده و بنابراین تا می‌توانیم باید از بروز حوادث پیشگیری کرده و آمار تلفات را کمتر کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی "رادیو سفر" در سال جاری، گفت: "رادیو سفر" در کاهش آمار حوادث ترافیکی مؤثر بود، به گونه‌ای که عید امسال با وجود حوادث جوی در کل کشور که می‌توانست آمار سوانح ترافیکی را بیشتر کند، با پیشگیری و همکاری، آمار تلفات جاده‌ای و حوادث ترافیکی نسبت به سال‌های گذشته کمتر بود.

کولیوند با اشاره به وجود افکار و ایده‌های نو در کشور، تصریح کرد: در این راستا می‌توان بر اساس مقررات و توانمندی‌های کشور و شرایط محلی و جغرافیایی، طرح‌های خوبی برای کاهش آمار سوانح ارائه کرد.

وی بااشاره به تاکید بر اهمیت نجات جان انسان‌ها در دین اسلام، اظهار کرد: هدف اصلی ما نیز تحقق همین مساله یعنی نجات جان انسان‌هاست که باید در این زمینه در سطح جامعه فرهنگ سازی شود.

 رئیس اورژانس کشور با اشاره به ارائه پیشنهاداتی در راستای برنامه "ایمنی راه" سازمان جهانی بهداشت، گفت: تعداد زیادی از پیشنهادات هیأت ایرانی در این برنامه پذیرفته شده که این مساله نشان دهنده توانمندی بالای ما در ارائه راهکارهای مناسب و مشخص کردن نقشه راه است.

کولیوند با بیان اینکه زمانی موفق می‌شویم که بتوانیم آمار کشته‌ها و مصدومین در سوانح ترافیکی را کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: باید با صرف وقت و زمان بیشتر، رانندگان ایمن تربیت کرده و خودروهای ایمن و استاندارد تولید کنیم. همچنین با استانداردسازی جاده‌ها، بهره‌گیری بیشتر از وسایل نقلیه عمومی و از همه مهمتر ارتقای آموزش و فرهنگ سازی، به کاهش آمار حوادث و سوانح ترافیکی کمک کنیم.

رئیس اورژانس کشور در خاتمه با بیان اینکه مسئولیت همه ما کمک به هم‌نوعانمان است، اظهار کرد: در همین راستا رانندگان نیز باید پیش از حرکت از سلامتی و ایمنی خودرو خود اطمینان حاصل کرده و نسبت به حفظ ایمنی مسافران مسئولیت پذیر باشند.

انتهای پیام

کلید واژه ها: تصادفات جاده ای


نظر شما :