آرشیو اخبار

چند نکته درباره بریدگی انگشت با کاغذ

همه ما درد شدید بریدگی پوست با کاغذ را حس کرده‌ایم. احساس درد می‌کنید و کمی خون روی پوست خود می‌بینید و متوجه می‌شوید برش بسیار کوچکی روی پوست‌تان ایجاد شده است. اما دلیل این درد شدید چیست؟

ادامه مطلب

چند توصیه برای مصرف آنتی‌بیوتیک‌

آنتی‌بیوتیک‌ها از جمله داروهای تجویزی برای از بین بردن عفونت‌های باکتریایی هستند که مصرف نادرست آن‌ها به ویژه در سال‌های اخیر موجب مقاوم شدن باکتری‌ها در برابر این داروهای ضروری شده است.

ادامه مطلب
از "فتوای پیوند" تا "انقلاب بزرگِ پزشکی ایران"

از "فتوای پیوند" تا "انقلاب بزرگِ پزشکی ایران"

"پیوند از غیرفامیل" برای اولین بار، انقلابی بزرگ در حوزه پیوند کشور ایجاد کرد و با ابتکارات و دستاوردهای بزرگی همراه بود و امروز "مدل ایرانی پیوند کلیه" به عنوان الگو در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا مورد توجه قرار گرفته و مدل‌های شبیه آن در کشورهایی مانند هلند و امریکا در حال شکل گیری است... پیوند کلیه از جراحی‌هایی است که هنوز هم بعد از ۳۰ سال و خورده‌ای از انجام آن لذت می‌برم؛ لحظاتی که پس از پیوند، ادرار کلیه پیوندی آغاز شده و شاهد موفقیت عمل پیوند هستیم، هرکدام خود به تنهایی خاطره و به معنای آغاز یک زندگی جدید است… هر وقت که وارد بخش شده و کودکی را می‌بینم که پس از پیوند قادر به غذا خوردن است و به زندگی عادی بازگشته، همه این صحنه‌ها مملو از احساس لذت بخش و وصف نشدنی است…

ادامه مطلب
مرکز درمان در منزل سالمندی "امداد" راه اندازی شد
در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی؛

مرکز درمان در منزل سالمندی "امداد" راه اندازی شد

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، مرکز درمان در منزل سالمندی"امداد" با هدف ارائه خدمات درمانی عمومی و تخصصی به سالمندان در واحد جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی راه اندازی شد.

ادامه مطلب
تولید "استخوان نیمه‌زنده" برای درمان ضایعات استخوانی
در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

تولید "استخوان نیمه‌زنده" برای درمان ضایعات استخوانی

رییس دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از پروژه تحقیقانی دانشگاه در زمینه "ساخت استخوان نیمه‌زنده" برای درمان ضایعات استخوانی در این دانشکده خبر داد.

ادامه مطلب

تقویت سیستم ایمنی مبتلایانِ سرطان با مداخلات روانشناختی و معنویت درمانی

یک متخصص روان‌شناسی و طب روان تنی با تاکید بر اهمیت توجه به ابعاد روانشناختی بیماران مبتلا به سرطان و تأثیر مداخلات روان شناختی در بهبود و پاسخ‌دهی بهتر به درمان بیماران، راه‌اندازی مراکز روانشناختی در کنار تمامی بخش‌های بیمارستانی فعال در حیطه سرطان را ضروری دانست.

ادامه مطلب
با شعار «دانشجوی خلاق، کلید توسعه سلامت» انجام می‌شود؛

برگزاری همایش دانشجویی تازه‌های علوم بهداشتی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دوازدهمین همایش دانشجویی تازه‌های علوم بهداشتی کشور، با شعار «دانشجوی خلاق، کلید توسعه سلامت»، ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

ادامه مطلب

متولی برخورد با آلودگی‌های صوتی کیست؟

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به آسیب‌های آلودگی صوتی در محیط و همچنین کارخانجات برای سلامت افراد و کارکنان، گفت: مسئول رسیدگی به آلودگی صوتی خارج از محیط کارخانه، سازمان محیط زیست است.

ادامه مطلب
مدیر واحد نظارت بر فرآورده‌های آرایشی - بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد

عوارض لوازم آرایشی تقلبی/از دستفروش‌ها خرید نکنید

مدیر واحد نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعلام خبر کشف ۴هزار و ۳۱ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز طی ۹ ماه، اظهار کرد: خرید محصولات آرایشی از طریق تبلیغات اینترنتی، ماهواره، مجله‌ها و پیک‌های تبلیغاتی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و قید عبارت «دارای مجوز بهداشت» در این گونه تبلیغات به هیچ وجه دال بر اطمینان از سلامت فرآورده نیست.

ادامه مطلب
در گفت‌وگو با ایسنا تشریح شد

غذاهایی که سرطان می‌آورند یا از بروز آن جلوگیری می‌کنند

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همزمان با هفته ملی مبارزه با سرطان ضمن اشاره به مواد غذایی و عوامل تغذیه‌ای مؤثر در بروز سرطان، راهکارهایی برای کاهش خطر بروز ابتلا به این بیماری پیشنهاد کرد.

ادامه مطلب
سرطان‌، گران‌ترین بیماری دنیا/ لزوم ایجاد بانک ملی ژنوم ایرانیان

سرطان‌، گران‌ترین بیماری دنیا/ لزوم ایجاد بانک ملی ژنوم ایرانیان

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سرطان را گران‌ترین بیماری روی زمین خواند و با اشاره به هزینه‌های تشخیصی که اغلب هم ضرورت و نتیجه‌ای ندارند، گفت: اگر جلوی این هزینه‌ها گرفته نشود، به زودی از نظر اقتصادی به زمین خواهیم خورد.

ادامه مطلب
در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد

گام محققان علوم‌پزشکی شهیدبهشتی در تولید حیوانات ترانس‌ژن/تجاری‌سازی داروها و واکسن‌های نوترکیب

رییس مرکز تحقیقات بیولوژی سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تشریح فعالیتها و دستاوردهای این مرکز در حوزه بیوتکنولوژی و محصولات نوترکیب، از تولید حیوانات ترانس ژن در داخل کشور در آینده و تجاری‌سازی تولید داروها و واکسن‌های نوترکیب خبر داد.

ادامه مطلب
درمان غیرتهاجمی سرطان با ترکیب گرما درمانی و نانو فناوری
افقی نو در درمان سرطان با دستاورد پژوهشگران ایرانی؛

درمان غیرتهاجمی سرطان با ترکیب گرما درمانی و نانو فناوری

پایه‌گذار علوم و نانوفناوری در ایران، با تشریح کاربرد نانوپزشکی در پیش‌بینی، پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌های صعب‌العلاج و به‌ویژه سرطان‌های گوناگون، از فعالیتهای گسترده پژوهشی در گروه مهندسی و فیزیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه استفاده از متدولوژی هایپرترمیا (گرما درمانی) به‌عنوان روش مکمل در مبارزه با این گونه بیماری‌ها خبر داد.

ادامه مطلب

خط قرمز وزارت بهداشت درباره آبیاری زمین‌های کشاورزی

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برخی نگرانی‌های موجود در رابطه با مساله فاضلاب‌های جنوب تهران و آلودگی ناشی از آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب، گفت: آمار و ارقام مربوط به آبیاری محصولات کشاورزی با آب فاضلاب طی سال‌های اخیر کاهش یافته است.

ادامه مطلب
پایه‌گذار علم نانوفناوری در کشور خبر داد

انتشار کتاب اساتید ایرانی در حوزه نانو محاسباتی توسط "اشپرینگر"

کتاب "مکانیک محاسباتی پیوستاری ساختارهای نانومتری (رهیافت غیرموضعی: nonlocal approach)" با تالیف دکتر هاشم رفیعی‌تبار استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر اسماعیل قوانلو استادیار گروه مکانیک دانشگاه شیراز و دکتر احمد فاضل‌زاده استاد مکانیک دانشگاه شیراز در اسفند ماه امسال توسط بنگاه معتبر علمی اشپرینگر در آلمان منتشر می‌شود.

ادامه مطلب