آرشیو اخبار

ولایتی:

هر بیمار مرگ مغزی می تواند جان شش نفر را نجات دهد

علی اکبر ولایتی گفت: هر مورد مرگ مغزی در صورت اهدای عضو در زمان مناسب می‌تواند جان یک تا شش نفر را نجات دهد، اما به دلیل ناآشنا بودن عموم مردم به مفهوم غیرقابل نجات بودن بیمار مرگ مغزی و رضایت ندادن به اهدای عضو، نه تنها مورد مرگ مغزی فوت می کند بلکه شانس زندگی ۱ تا ۶ ایرانی نیازمند به پیوند عضو نیز از بین می رود.

ادامه مطلب

نوبخت: ۶ میلیون ایرانی کارت اهدای عضو دارند

نماینده کمسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در حدود ۶ میلیون ایرانی کارت اهدای عضو دارند، گفت: پیش از این زمینه و بستر اهدای عضو در حدود ۵ درصد در کشور فراهم بود که این بستر امروز به بالای ۷۰ درصد رسیده ولی هنوز جای کار بیشتری باقیست.

ادامه مطلب
با برگزاری چهارمین دوره انتخابات شوراهای صنفی انجام می‌شود؛

معرفی دبیران جدید شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تا هفته آینده

مسئول برگزاری انتخابات شوراهای صنفی دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشگاه در روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه، گفت: نتایج نهایی این انتخابات تا هفته آینده اعلام می‌شود.

ادامه مطلب
از فشار خون چه می دانید؟/مرگ سالانه۱۰۰هزار نفر بر اثر فشار خون در کشور

از فشار خون چه می دانید؟/مرگ سالانه۱۰۰هزار نفر بر اثر فشار خون در کشور

وزیر بهداشت گفت: بعد از انقلاب اسلامی دستاوردهای مهمی در نظام سلامت داشته ایم که می توان به کاهش مرگ و میر کودکان و مادران باردار اشاره کرد و علل آن نیز وجود ظرفیت ارزشمند شبکه بهداشت و درمان، افزایش پوشش واکسیناسیون، تقویت مراقبت از مادران باردار و کودکان و تروج تغذیه با شیرمادر بود.

ادامه مطلب
میزگرد ایسنا درباره دغدغه دانشجویان خوابگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی؛

از "حذف رابطین خوابگاهی"تا کمبود سرانه فضای فیزیکی"

در حال حاضر بیش از ۳۸۰۰ دانشجو در ۱۴ خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ساکن هستند؛ اهمیت تامین امکانات صنفی و رفاهی برای این دسته از دانشجویان که بخش اعظم زمان خود را در این مکان‌ها سپری می‌کنند بر کسی پوشیده نیست، با این حال فراهم آوردن بستر برگزاری برنامه‌های فرهنگی و فوق برنامه در خوابگاه‌ها نیز مساله‌ دیگری است که اهمیت آن در شرایط امروز جامعه، بیش از پیش احساس می‌شود.

ادامه مطلب

هشدار نسبت به مشکلات و معضلات استفاده از محصولات غیراستاندارد بیوتراپی

مسئول بخش بیوتراپی(زیست درمانی) کارگروه طب فراگیر جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه روش استفاده از ارگانیسم‌های زنده و محصولات ناشی از آن برای درمان بیماری‌های انسان و دام را "بیوتراپی" یا زیست درمانی می‌نامند، اظهار کرد: برای حفظ سلامتی و ارتقا سطح کیفیت جامعه و دوری از مشکلات و معضلات که تاکنون در این حوزه پیش آمده، لازم است برای استفاده و درمان با این روش‌ها به مراکز معتبر و محصولات دارای استاندارد مراجعه شود.

ادامه مطلب
پیام تبریک رییس جهاددانشگاهی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی

پیام تبریک رییس جهاددانشگاهی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی

دکتر حمیدرضا طیبی در پیامی ضمن تبریک به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: تنوع کم نظیر حوزه های فعالیتی جهاددانشگاهی، بستر مناسبی است برای آنکه این نهاد بتواند با دانش ارتباطات و تقویت روابط عمومی خلاق و نوآور به نظام مدیریتی کشور کمک شایانی نماید.

ادامه مطلب

تاثیر "رادیو سفر" در کاهش آمار حوادث ترافیکی

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه باید با صرف وقت و زمان بیشتر، رانندگان ایمن تربیت کرده و خودروهای ایمن و استاندارد تولید کنیم تاکید کرد: همچنین با استانداردسازی جاده‌ها، بهره‌گیری بیشتر از وسایل نقلیه عمومی و از همه مهمتر ارتقای آموزش و فرهنگ سازی، به کاهش آمار حوادث و سوانح ترافیکی کمک کنیم.

ادامه مطلب
رئیس مرکز تحقیقات ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌ها اعلام کرد

افزایش مرگ و میر با موتور سیکلت/ هزینه ۴۰ میلیارد دلاری سوانح ترافیکی

رئیس مرکز تحقیقات ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌ها با بیان اینکه آمار مرگ و میر کشور ما در سوانح ترافیکی نسبت به دنیا رقم بالایی است، گفت: باید با سیاستگذاری‌های کلان کشوری به سمت چشم انداز صفر در سوانح ترافیکی حرکت کنیم.

ادامه مطلب
همزمان با روز دوم هفته خوابگاه محقق شد

افتتاح نخستین سایت دوچرخه سواری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

همزمان با دومین روز از هفته خوابگاه‌ها با شعار «ورزش، سلامتی و نشاط» برای اولین بار در بین دانشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نخستین سایت دوچرخه سواری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مجتمع خوابگاهی امام علی (ع) افتتاح شد.

ادامه مطلب
مدیر امور فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد

تدوین بسته "حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم" با تاکید بر فناوری و تجاری‌سازی/تشریح جزئیات بسته

مدیر امور فناوری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعلام خبر تدوین بسته پیشنهادی "حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم" در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ تبیین جایگاه دانشگاه در اقتصاد دانش‌مدار، تشکیل واحد مالکیت فکری و نوآوری، راه‌اندازی پارک علم و فناوری، حمایت از فناوران و تجاری‌سازی معادل‌سازی فناوری با فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و بازتعریف نقش اعضای هیات علمی با تاکید بر فناوری را برخی از اولویت‌های این بسته پیشنهادی برشمرد.

ادامه مطلب

بهترین زمان عمل جراحی چشم

یک متخصص چشم و فوق تخصص جراحی ترمیمی چشم (اکولوپلاستی) با بیان این نکته که در صورت ابتلا به عیوب انکساری، در سنین پایین شماره چشم در حال تغییر است و ثبات ندارد، گفت: در مواردی که شماره چشم ثبات پیدا نکرده است باید از عمل‌های اصلاح عیوب انکساری چشم جلوگیری شود و معمولاً توصیه می‌شود که این نوع عمل‌ها بالای ۲۱ تا ۲۳ سال انجام شود.

ادامه مطلب
برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی "سلامت جنسی"
جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی اقدام کرد

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی "سلامت جنسی"

معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی سلسله نشست‌های تخصصی "سلامت جنسی" را با نگاهی به تعیین کننده‌ها و مشکلات میل جنسی برگزار می‌کند.

ادامه مطلب

ضرورت تقویت مردم شناسیِ پزشکی

یک متخصص سلامت عمومی با تاکید بر اینکه مسئولان سلامت کشور باید با شناخت بیشتر نیاز مردم، به زبان گفت‌وگوی مشترک با آنها دست یابند، گفت: در این رابطه تقویت رشته‌ مردم شناسی پزشکی با هدف درک بیشتر نیاز مردم و از سوی دیگر ارتقای سطح آگاهی‌ها نسبت به درک مردم از بیماری و سلامت، جزو ضرورت‌هاست.

ادامه مطلب
بهترین مواد غذایی برای سحر و افطار

بهترین مواد غذایی برای سحر و افطار

مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور با تشریح نکاتی در ارتباط با تغذیه در ماه رمضان، ضمن اشاره به مزایای روزه‌داری، بر عوارض ناشی از عدم صرف وعده سحری تاکید کرد.

ادامه مطلب
معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

تنها راه برون‌رفت از موقعیت انقباض بودجه‌ای همدلی مسئولان و دانشجویان است

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست هم اندیشی شورای مدیران معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با دبیران شوراهای صنفی دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها تاکید کرد: تنها راه برون رفت از موقعیت انقباض بودجه‌ای همدلی بین مسؤولان و دانشجویان است.

ادامه مطلب