آرشیو اخبار

رئیس انجمن ارولوژی آسیا مطرح کرد

نقش کمرنگ اعضای هیات علمی در تصمیم‌گیری‌ها/ افزایش پذیرش دانشجو، امری مثبت است

رییس انجمن ارولوژی آسیا با اشاره به ضرورت ایجاد تحول در بحث آموزش پزشکی کشور، عنوان کرد: شرایط و بستر لازم برای دخالت بیشتر اعضای هیات علمی در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های دانشگاهی فراهم شود.

ادامه مطلب
دوره ­های آموزشی ویژه در جهاد ­دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی  برگزار می شود
در راستای توانمند­سازی کارشناسان پرستاری، مامائی و پیراپزشکی؛

دوره ­های آموزشی ویژه در جهاد ­دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود

به همت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی دوره ها و کارگاه های آموزشی توانمند­سازی کارشناسان پرستاری، مامائی و پیراپزشکی برگزار می شود.

ادامه مطلب
فرماندار شمیرانات:

سازمان بازرسی کشور وقایع شمیرانات را بررسی کند /سرانه شمیرانات از محرومترین نقاط ایران کمتر است

نخستین مجمع سلامت شهرستان شمیرانات با حضور شهریور فرماندار شهرستان شمیرانات، خدادوست معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عموزاده سرپرست شبکه بهداشت شمیرانات و جمعی از مدیران خانه های بهداشت و نیکوکاران عرصه سلامت برگزار شد.

ادامه مطلب
در نخستین مجمع سلامت شمیرانات مطرح شد

وضعیت مراکز بهداشت شهرستان شمیرانات/اصلاح سبک زندگی، موثرترین مداخله برای پیشگیری از بیماری

نخستین مجمع سلامت شهرستان شمیرانات با حضور دکتر شهریور فرماندار شهرستان شمیرانات، دکتر خدادوست معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر عموزاده سرپرست شبکه بهداشت شمیرانات و جمعی از مدیران خانه‌های بهداشت، فعالان عرصه مشارکت‌های اجتماعی و نیکوکاران عرصه سلامت برگزار شد.

ادامه مطلب
تاثیر شدید تحریم بر پژوهش/عدم ارتباط بین دانشگاه‌های پزشکی و غیرپزشکی
معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد

تاثیر شدید تحریم بر پژوهش/عدم ارتباط بین دانشگاه‌های پزشکی و غیرپزشکی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به انتقاد از تاثیر شدیدی که تحریم‌ها و نوسانات ارزی بر حوزه پژوهش داشته، پرداخت و در تشریح فعالیت‌ها و جایگاه پژوهشی دانشگاه متبوع خود از برنامه‌ریزی برای ارتقای جایگاه بین‌المللی دانشگاه، تمرکز پژوهشی در هشت حوزه متمایز، بهره‌برداری از بزرگترین "اتاق تمیز" کشور و ایجاد مرکز نوآوری و ایده خبر داد.

ادامه مطلب
۵۰۰ هزار سال عمر از دست رفته ایرانیان به دلیل سوانح رانندگی
همزمان با هفته اطلاع رسانی و پیشگیری از سوانح و حوادث مطرح شد

۵۰۰ هزار سال عمر از دست رفته ایرانیان به دلیل سوانح رانندگی

رییس مرکز تحقیقات ارتقا، ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر ضرورت تقویت تعامل با محققین و مراکز علمی در راستای کاهش آمار سوانح در کشور، گفت: متاسفانه بسیاری از مدیران، سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیرندگان خود را از توصیه‌های علمی منتج شده از مراکز علمی و تخصصی بی‌نیاز می‌دانند تا جایی که سطح تعامل مراکز تصمیم‌گیر در حوزه سوانح ترافیکی با مراکز علمی و تحقیقاتی بسیار ضعیف و گاهی حتی نگران کننده است.

ادامه مطلب
به مناسبت سی و هشتمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی؛

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی خبرداد: برگزاری مدرسه پاییزه در هفته سوم مهر ماه

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با تشریح برنامه های این واحد جهاد دانشگاهی از برگزاری مدرسه پاییزه در هفته سوم مهر ماه و تدوین طرح ویراستاری علمی کتب حوزه سلامت جهاد دانشگاهی خبر داد.

ادامه مطلب
شیر مادر، اولین واکسن کودک/هزار روز طلایی اول زندگی
در گفت‌وگو با ایسنای جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی تشریح شد

شیر مادر، اولین واکسن کودک/هزار روز طلایی اول زندگی

مدیرگروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به فواید تغذیه نوزاد با شیر مادر، گفت: تغذیه انحصاری با شیر مادر سالانه از مرگ یک میلیون شیرخوار پیشگیری می‌کند و عدم تغذیه با شیر مادر با درجه کمتر هوش ارتباط دارد که منجر به زیان اقتصادی در حدود ۳۰۲میلیارد دلار در سال می‌شود

ادامه مطلب
مراسم نکوداشت سی و هشتمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد
با تقدیر از جهادگران نمونه؛

مراسم نکوداشت سی و هشتمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد

مراسم نکوداشت سی و هشتمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی روز گذشته با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی و جمعی از جهادگران در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

ادامه مطلب
راه‌اندازی" مرکز جامع خدمات سالمندی" و "کلینیک سلامت روان"
رئیس جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد

راه‌اندازی" مرکز جامع خدمات سالمندی" و "کلینیک سلامت روان"

رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه اکثر فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی این واحد در حوزه طب سالمندی و سلامت روان انجام می‌شود، گفت: علاوه بر اجرای برنامه‌های متعدد آموزشی و پژوهشی، به‌زودی "مرکز جامع خدمات سالمندی" در این واحد جهاد دانشگاهی راه‌اندازی می‌شود.

ادامه مطلب
نانو؛ علمی برای کشف پاسخ چراهای عالم/برنامه‌ریزی‌ها در باتلاق آزمون و خطا
گفت‌وگوی تفصیلی ایسنا با بنیانگذار نانو فناوری ایران؛

نانو؛ علمی برای کشف پاسخ چراهای عالم/برنامه‌ریزی‌ها در باتلاق آزمون و خطا

پروفسور هاشم رفیعی‌تبار پایه‌گذار علم نانو فناوری ایران و از بنیانگذاران رشته نانو علوم و فناوری محاسباتی در انگلستان و ژاپن که تحقیقات فراوانی در زمینه‌های فیزیک نظری ذرات بنیادی، بیوفیزیک، فیزیک ماده چگال نظری، نظریه مواد در مقیاس‌های اتمی و مبانی مکانیک کوانتومی و حوزه‌های مختلف علوم و فناوری نانو داشته است، ضمن انتقاد از عدم بکارگیری مدل‌های ریاضی در امور اقتصادی کشور، جایگزینی فرهنگ مدل‌سازی را با فرهنگ آزمون و خطا یک ضرورت می‌داند و در این باره می‌گوید: "بارها برای همکاری به مسؤولان اقتصادی پیشنهاداتی ارائه کرده‌ایم، ولی استقبال نشده است".

ادامه مطلب
هپاتیت در چه افرادی باعث مرگ می‌شود؟
به بهانه روز جهانی هپاتیت مطرح شد:

هپاتیت در چه افرادی باعث مرگ می‌شود؟

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی با تشریح راه‌های انتقال انواع هپاتیت، گفت: واکسیناسیون، اجتناب از رفتارهای پر خطر، عدم استفاده از سرنگ مشترک، روابط جنسی حفاظت شده و استریلیزاسیون در تزریقات برخی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به انواع هپاتیت است.

ادامه مطلب