آرشیو اخبار

با همکاری جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی؛

پویش دانشجویی "پاتوق سبز" در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی راه‌اندازی شد

طی همکاری مشترک کانون محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی شهید‌ بهشتی و کانون گردشگری جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، پویش دانشجویی "پاتوق سبز" با هدف ادای مسئولیت اجتماعی و حساس سازی عمومی نسبت به پاک‌سازی محیط زیست تشکیل شد.

ادامه مطلب

خواص درمانی آناناس

آناناس از جمله میوه‌های گرمسیری است که بهبود قدرت باروری و کمک به کاهش وزن بخشی از فوائد آن به حساب می‌آید.

ادامه مطلب
نامه‌ی قدردانی رییس جهاددانشگاهی به رییس جمهور

نامه‌ی قدردانی رییس جهاددانشگاهی به رییس جمهور

دکتر حمیدرضا طیبی در نامه ای خطاب به حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی از توجه، حمایت ها و رویکرد مثبت رییس جمهور نسبت به نهاد انقلابی جهاددانشگاهی در مراسم سالگرد تاسیس این نهاد (چهارشنبه، ۱۶ مردادماه) تقدیر و تشکر کرد.

ادامه مطلب

علایم ابتلا به تب کریمه کنگو

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اهمیت تشخیص به موقع بیماری تب کریمه کنگو در مراحل اولیه، به تبیین شیوه‌های درمانی با استفاده از داروهای مختلف پرداخت.

ادامه مطلب
رییس مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تشریح کرد

از سبب شناسی گرایش دانشجویان به سوءمصرف مواد تا آسیب شناسی شکست در روابط عاطفی

رییس مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اجرای "طرح سیمای زندگی دانشجویی" در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار کرد: این طرح از سوی اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین و تصویب و برای اجرا به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

ادامه مطلب
شوراهای صنفی دانشگاه علوم پزشکی بهشتی در بیانیه‌ای تاکید کردند

اعتراض‌های وارد شده به کاهش کیفیت آموزش دانشجویان، به‌حق است/افزایش ظرفیت،بازی با جان مردم است

شوراهای صنفی دانشکده پزشکی، دانشکده دندان پزشکی و دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بیانیه‌ مشترکی ضمن مخالفت با افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های علوم پزشکی،تاکید کردند: بدیهی است اعتراض‌های وارد شده به کاهش کیفیت آموزش دانشجویان در حالی که با افزایش بیش از ۱۰۰درصدی ظرفیت رشته‌های علوم پزشکی طی ۱۰ سال گذشته مواجه بوده ایم، به حق خواهد بود.

ادامه مطلب

هشدار تب کریمه کنگو با توجه به نزدیک شدن ایام عید قربان

رییس مرکز تحقیقات عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به نزدیک شدن ایام عید قربان، تاکید کرد: ذبح دام در خارج از کشتارگاه‌ها می تواند باعث تماس با دام آلوده، گزش کنه دام آلوده و انتقال بیماری به افراد شود.

ادامه مطلب

تب کریمه کنگو واکسن ندارد

رییس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با تشریح مهمترین راهکارها برای پیشگیری از انتقال ویروس تب کنکو و اقدامات مقابله‌ای انجام شده، گفت: درحال حاضر با وجود تلاش های صورت گرفته واکسن معتبر و تایید شده‌ای برای این بیماری شناسایی نشده ولی این مساله در دستور کار کشورهای پیشرو در زمینه درمان از جمله ایران قرار دارد.

ادامه مطلب
همزمان با هفته جهانی پیشگیری از سوانح و حوادث مطرح شد

پیشگیری از سوانح بدون مشارکت عمومی امکان پذیر نیست

دبیر کانون "سلامت، ایمنی و محیط زیست" (HSE) جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ضرورت برقراری ارتباط منسجم بین سیاستگذاران و دست اندرکاران حوزه بحران و سوانح با مردم و ساختار های مردم نهاد، اظهار کرد: رسیدن به جامعه ایمن و پیشگیری از سوانح بدون مشارکت عمومی امکان پذیر نیست.

ادامه مطلب
در مراسم سی‌ونهمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی صورت گرفت؛

تقدیر از خانواده‌ی شهیدعابدینی، ۴ حامی و ۳۴ جهادگر نمونه‌ی جهاددانشگاهی

صبح امروز (چهارشنبه ۱۶ مردادماه) در سی‌ونهمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی از خانواده‌ی شهیدعابدینی، ۴ حامی و ۳۴ جهادگر نمونه‌ی این نهاد تقدیر شد.

ادامه مطلب
جهادگران جهاددانشگاهی با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند
هم‌زمان با سی‌ونهمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی؛

جهادگران جهاددانشگاهی با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند

جهادگران جهاددانشگاهی در آستانه‌ی سی‌ونهمین سالگرد این نهاد، صبح امروز ۱۶ مردادماه با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، تجدید میثاق و با رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیعت دوباره کردند.

ادامه مطلب
رییس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی خبرداد: راه‌اندازی "مرکز تخصصی داده‌کاوی سلامت"
همزمان با سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی؛

رییس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی خبرداد: راه‌اندازی "مرکز تخصصی داده‌کاوی سلامت"

رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با رویکرد حل مساله و تامین نیازهای کشور با استفاده از پتانسیل جوانان فعالیت می‌کند، گفت: جوانان مخزن امید جامعه هستند و اعتماد به جوانان از جمله جوانان جهاد دانشگاهی می‌تواند پتانسیل‌ها موجود در جامعه را به فعلیت برساند.

ادامه مطلب
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد

۷۷ ابتلا به تب کریمه کنگو طی امسال / ۵ فوتی به دلیل این بیماری تا کنون

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در ذبح دام جهت جلوگیری از انتقال احتمالی بیماری‌ها، در عین حال آخرین آمار ابتلا به تب کریمه کنگو طی سال جاری را اعلام کرد.

ادامه مطلب
در سمپوزیوم تب خونریزی دهنده کریمه کنگو مطرح شد

کاهش فوتی‌های تب کریمه کنگو نسبت به ۹۷ / هشدار به کادر پزشکی بیمارستانی

کارشناس ارشد مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن تشریح وضعیت اپیدمیولوژیک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کشور، گفت: خوشبختانه میزان کشندگی این بیماری در این مقطع سال نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده که نشان دهنده عملکرد خوب پزشکان در شناسایی و درمان این بیماری است.

ادامه مطلب