پر بازدیدترین اخبار - آرشیو

سال ۹۹را باید سالِ سلامت، اشتغال و تحرک بسازیم
رئیس‌جمهور:

سال ۹۹را باید سالِ سلامت، اشتغال و تحرک بسازیم

رئیس‌جمهور در پیام نوروزی به مناسبت حلول سال ۱۳۹۹هجری شمسی، با بیان اینکه وحدت، اتحاد و اخلاق است که می‌تواند آینده خوبی را برای ما بسازد تاکید کرد: سال ۹۹سالِ افتتاح طرح‌های بزرگ، سال رونق با کمک همه مردم در بخش اقتصاد و سال تحول در زندگی مردم و روابط اقتصادی ما با جهان و تعاملات ما با همسایگان ما خواهد بود.

ادامه مطلب
جهش تولید باید تغییر محسوس در زندگی مردم ایجاد کند
رهبر معظم انقلاب اسلامی:

جهش تولید باید تغییر محسوس در زندگی مردم ایجاد کند

به گزارش روابط عمومی جها دانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹هجری شمسی، با اشاره به تقارن روز اول سال با سالروز شهادت حضرت موسی‌بن‌جعفر (علیه‌السلام) به پیشگاه مقدس آن حضرت سلام و درود فرستادند و با تبریک عید سعید مبعث و عید پر طراوت نوروز به همه ملت بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و جانبازان، جهادگران عرصه سلامت و همه خدمتگزاران سختکوش، سال جدید را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند.

ادامه مطلب

آیا روش مصونیت جمعی برای مقابله با کووید-۱۹ موثر است؟

دستیابی به روش‌های کنترل شیوع پاندمی جهانی کروناویروس یکی از دغدغه‌های محققان و متخصصان عرصه سلامت طی روزها و ماه‌های اخیر بوده و در این میان روش herd Immunity یا "مصونیت جمعی و گله‌ای"، از روش‌های مطرح شده ایست که موافقان و مخالفان زیادی در داخل و خارج از کشور دارد. 

ادامه مطلب
یادداشت مهمان

نیاز جدی به تغییر سبک مدیریت همه‌گیری کرونا در کشور

یک متخصص ارتقای سلامت و سیستم‌های پیچیده در سلامت با اشاره به نیاز جدی به تغییر سبک مدیریت همه‌گیری کرونا، راهکارهایی را برای حرکت از مدیریت متمرکز به سمت مدیریت غیرمتمرکز با هدف کنترل بهینه اپیدمی کرونا ارایه کرد.

ادامه مطلب

سفرهای نوروزی را لغو کنید و موجب انتشار کرونا نشوید

رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی لغو کلیه سفرهای نوروزی را از سوی مردم  خواستار شد و تاکید کرد: ترددهای غیر ضروری و مسافرت های نوروزی ضمن این که موجبات انتشار بیماری را بیش از پیش فراهم می‌کند، فرسودگی نیروها و پرسنل خدوم درمان را نیز در پی دارد.

ادامه مطلب

عوارض ویروس کووید ۱۹ بر سیستم اعصاب

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به عوارض ویروس کووید ۱۹ بر سیستم اعصاب گفت: بیماری کرونا در ۳۰ درصد مبتلایان می‌تواند باعث درگیر شدن سیستم اعصاب مرکزی و محیطی شود.

ادامه مطلب

در منزل بمانید و توصیه‌ها را جدی بگیرید

یک متخصص بیماریهای عفونی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری گفت: کسانی که عوامل زمینه‌ای دارند خیلی خیلی در این روزهای کرونایی از خود مراقبت کنند، در منزل بمانند و توصیه‌ها را جدی بگیرند و در عین حال افرادی هم که عوامل زمینه‌ای ندارند اصلا تصور نکنند که این بیماری صرفا یک سرماخوردگی ساده است و مشکلی پیش رویشان نیست.

ادامه مطلب
ستاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

نقش اصلی صیانت از سلامت بر عهده مردم است

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه وزارت بهداشت به تنهایی تا ۲۵ درصد می‌تواند با کرونا مقابله کند، گفت: نقش اصلی صیانت از سلامت بر عهده مردم است و همه بخش‌ها و دستگاه‌ها با مدیریت واحد تحت نظر بالاترین مقام اجرایی باید جهت مقابله با کرونا اقدام کنند.

ادامه مطلب

خوردن، استنشاق و تزریق محلول‌های الکی از کروناویروس پیشگیری نمی‌کند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن غیرعلمی دانستن توصیه‌هایی مبنی بر خوردن، استنشاق و تزریق محلول‌های الکی به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، گفت: توصیه می‌کنیم به هیچ روشی الکل را وارد بدن خود نکنید.

ادامه مطلب
فرمانده مدیریت کرونا در کلانشهر تهران:

از قرنطینه غول بی‌شاخ و دم ساختند/ ریتم زندگی در تهران با اپیدمی کرونا همخوانی ندارد

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر ضرورت تحقق الزامات در خانه ماندن مردم و با تاکید بر اینکه اگر سطح مداخلات افزایش نیابد اپیدمی تا پایان خردادماه به طول می‌انجامد، گفت: ما با یک رخداد بسیار پیچیده بیولوژیک روبرو هستیم که تقابل با آن مانند یک جنگ تمام عیار فرسایشی است که ممکن است مدت آن هم طولانی‌تر از چیزی باشد که انتظار می‌رود.

ادامه مطلب

اپیدمی کرونا کی آرام می‌گیرد؟

عضو هیات علمی دانشکده بهداشت و ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تشریح سناریوهای مختلف قابل پیش‌بینی درباره آینده اپیدمی کرونا، اظهار کرد: آینده این اپیدمی به میزان مداخلات و رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم بستگی دارد، در صورت عدم رعایت اصول، اپیدمی تا جایی گسترش می‌یابد تا بخش زیادی از جامعه را مبتلا کرده و در نهایت فروکش کند اما این پروسه چند ماه زمان می‌برد. از طرفی هر چقدر رعایت اصول و اعمال مداخلات جدی‌تر باشد این بازه زمانی کوتاه‌تر می‌شود.

ادامه مطلب

در مواجه با کرونا چه کنیم؟

این روزها که ویروس کرونا دغدغه اصلی تمامی مردم کشور شده است، بسیاری از افراد هنوز نمی‌دانند در برابر بروز تب، سرفه و سایر علائم سرماخوردگی باید چه واکنشی داشته باشند و چه زمانی به پزشک مراجعه کنند.

ادامه مطلب

پیشنهادی برای مدیریت عملیاتی بحران کرونا

دبیر شورای صنفی دستیاران و دانشجویان Ph.D دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه تداوم وضع فعلی کشور را با بحران جدی در مدیریت بیماری کرونا مواجه می‌کند، پیشنهاد کرد که مراکز دولتی و غیر دولتی هر چه زودتر تعطیل شوند و قرنطینه‌سازی استان‌های آلوده با مشارکت همه‌ دستگاه‌های دولتی، حاکمیتی و امنیتی به سرعت و قاطعیت در دستور کار قرار گیرد.

ادامه مطلب
یادداشت مهمان

کدام استان‌های ایران بیشتر درگیر کرونا هستند؟

بررسی متفاوت آمار رسمی منتشرشده درباره کروناویروس جدید در استان‌های مختلف توسط محققان دانشگاهی نشان می‌دهد: در انتخاب استان‌های دارای اولویت به لحاظ مدیریت بیماری، نباید تنها به تعداد مبتلایان توجه شود. بلکه باید شاخص‌هایی نظیر تعداد کل مبتلایان قدیم و جدید، مقایسه وضعیت ابتلا بر حسب جمعیت، وضعیت تعداد موارد بیماری جدید در ۲۴ ساعت گذشته و نسبت وضعیت موارد جدید ابتلا به جمعیت را نیز درنظر داشت. 

ادامه مطلب

پیش‌بینی بسته‌های تشویقی و حمایتی برای پرسنل خط مقدم مقابله با کرونا ویروس

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: تنها راه کاهش بار درمانی کرونا، کنترل انتشار ویروس است که با پیگیری و رصد بیماران و خانواده های آنها باید این انتشار را متوقف کنیم و در این مسیر پیوستگی حوزه بهداشت و درمان بسیار اهمیت دارد.

ادامه مطلب

چگونه از سلامت روان سالمندان در برابر کرونا مراقبت کنیم؟

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به آسیب‌پذیری بیشتر سالمندان در برابر بیماری کرونا، بر ضرورت توجه به سلامت روان این افراد با اقداماتی همچون ورزش، تغذیه مناسب و حفظ تعاملات اجتماعی با رعایت بهداشت فردی تاکید کرد.

ادامه مطلب