پر بازدیدترین اخبار - آرشیو

/پژوهش، میان آنچه که باید باشد و نیست/

رئیس مرکز تحقیقات سرطان: مدیریت پژوهش در ایران ضعیف است/ در دام دروغ‌های علمی نیفتیم!

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن انتقاد از ضعف مدیریت پژوهش و نامناسب بودن شاخص‌های ارزیابی آن در کشور، بر نقش پژوهش در کنترل اپیدمی‌هایی همچون کرونا تاکید کرد و گفت: حاکمیت در مساله کرونا عملکرد خوبی داشت و برای اعمال سیاست‌ها گوش به فرمان تولیت یعنی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا بود ولی متاسفانه تولیت وظیفه‌اش را به خوبی انجام نداد؛ چراکه اپیدمی را به خوبی نشناخت، موارد ابتلا را به درستی و در سطح مورد انتظار شناسایی نکرد و بستر لازم برای پاسخ سریع یعنی قرنطینه مبتلایان و ردیابی تماس‌های نزدیک آنان را به درستی و در زمان مناسب فراهم نکرد.

ادامه مطلب
فوق‌تخصص ICU بیمارستان مسیح‌ دانشوری مطرح کرد:

لزوم تامین هرچه زودتر واکسن کرونا در کشور/ اهمیت تداوم محدودیت‌های کرونایی

فوق‌ تخصص ICU بیمارستان مسیح‌ دانشوری تهران با اشاره به تاثیر محدودیت ها و مداخلات بر کاهش و قطع زنجیره شیوع کرونا، گفت: هر نوع اعمال محدودیت با هدف کاهش ترددها می‌تواند میزان مبتلایان به کرونا و در نهایت چرخش ویروس را کمتر کند.

ادامه مطلب

انتقاد از فرایند دیوان سالارانه جذب نیروی پرستاری/ عدم تبدیل وضعیت پرستاران ۸۹ روزه

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن بازنگری مطالبات اصلی جامعه پرستاری بر رفع موانع جذب نیروهای جدید پرستاری و تبدیل وضعیت پرستاران خط مقدم مقابله با کرونا تاکید کرد و گفت: پیشنهاد مشخص ما این است که با یک راه میان‌بر و بدون تعارف و با یک نگاه جهادی و حداکثر مشارکت دولت و مجلس، نسبت به حل مشکل استخدام نیروی پرستاری اقدام عملیاتی شود.

ادامه مطلب

از زیبایی "یلدا" مرگ نسازیم

متخصص پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: یلدا پیام آور سلامتی و شروع تغییر است و امسال با توجه به شرایط متفاوت همه‌گیری کرونا، دور از اخلاق و معرفت است که این زیبایی را آلوده کرده و از آن مرگ بسازیم.

ادامه مطلب
در یک مطالعه پژوهشی بررسی شد؛

در چه مواردی ریسک فوت و بدحالی ناشی از کرونا بالاتر است؟

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سلامت مردان و بهداشت باروری با اشاره به نتایج یک مطالعه مقطعی با عنوان "بررسی خصوصیات اپیدمیولوژیک و ویژگی‌های بالینی بیماران کووید ۱۹" در این مرکز تحقیقات، گفت: از میان فاکتورهای زمینه‌ای سن بالای ۶۰ سال، جنسیت مذکر، بیماری پرفشاری خون و بیماری‌های ایسکمیک قلبی و عروق کرونری نسبت به سایر عوامل و بیماری‌های دیگر، ریسک فوت و بدحالی بیشتری داشتند.

ادامه مطلب
گزارشی از گردهمایی مجازی روسای واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی
با هدف بررسی اقدامات جاری و تشریح برنامه‌های آینده برگزار شد؛

گزارشی از گردهمایی مجازی روسای واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی

گردهمایی روسای واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی سراسر کشور با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با حضور رییس و معاونان جهاددانشگاهی در دفتر مرکزی این نهاد و حضور مجازی روسای واحدهای سازمانی سراسر کشور برگزار شد.

ادامه مطلب
معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

تنها ۶ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه خاموش پژوهشی هستند

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به رشد ۳۵ درصدی ارجاعات به مقالات این دانشگاه، اظهار کرد: در حوزه پژوهشی در حال حاضر تنها شش درصد اعضای هیات علمی دانشگاه خاموش پژوهشی هستند که این رقم در سال گذشته حدود ۱۰ درصد بود.

ادامه مطلب
برگزاری اولین وبینار تخصصی “  اهمیت داده ها در حوزه سلامت؛ چالش ها و چشم اندازها “
دبیر علمی وبینار تخصصی “ اهمیت داده ها در حوزه سلامت “ خبر داد:

برگزاری اولین وبینار تخصصی “  اهمیت داده ها در حوزه سلامت؛ چالش ها و چشم اندازها “

دکتر مصطفی حمدیه با اشاره به برگزاری اولین وبینار تخصصی “ اهمیت داده ها در حوزه سلامت ؛ چالش ها و چشم اندازها “، اظهار کرد: اینوبینار توسط معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی۳۰آذر ماه برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد

"یلدا"؛ نگرانی این روزهای کادر درمان / طوفان "کرونا" را با هم پشت سر بگذاریم

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم شب یلدا، نگرانی اصلی این روزهای کادر درمان، مسئولان و مردم است، گفت: باید امسال این طوفان را هم پشت سربگذاریم و شب یلدا هم همانند سایر جشن ها، مراسمات و دورهمی های همیشگی که در سال ۹۹، استثنایی برگزار شد، در خانه بمانیم و با همان جمع خانوادگی و بدون مهمانی و دورهمی از این شب استفاده کنیم.

ادامه مطلب
/پژوهش، میان آنچه که باید باشد و نیست/

آفت‌های پژوهش در حوزه سلامت و چند پیشنهاد

رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج ضمن بررسی وضعیت پژوهش‌های حوزه سلامت و پزشکی در ایران، راهکارهایی جهت بهبود وضعیت و کارایی پژوهش برای حل مساله و کمک به تصمیم گیری و سیاستگذاری در این حوزه ارائه کرد.

ادامه مطلب

آیا جواب تست‌های آنتی بادی کرونا قابل اعتماد است؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص میزان اهمیت پاسخ تست‌های آنتی بادی پس از بهبود مبتلایان کرونا، عنوان کرد: کیت های موجود در کشور قابلیت اندازه گیری آنتی بادی از بین برنده کووید-۱۹ را ندارند.

ادامه مطلب

مجموعه‌ای از مداخلات درمانی در مبتلایان شدید کرونا، نجاتبخش است

فوق تخصص بخش مراقبت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه هیچ مبتلا به کرونایی چنانچه وارد فاز سخت بیماری شود، قطعا و صرفا با یک دارو درمان نمی‌شود، گفت: فرآیند درمان مجموعه‌ای از مداخلات درمانی و بهداشتی است و صرفا یک دارو نمی‌تواند نجات دهنده باشد.

ادامه مطلب
شماره‌ی صدو هفتاد و ششم «پیام جهاد» منتشر شد/ چهل سال دوم؛ میدان حرف‌نوی جهاددانشگاهی برای دنیا
با مرور مهم‌ترین رویدادهای جهاددانشگاهی؛

شماره‌ی صدو هفتاد و ششم «پیام جهاد» منتشر شد/ چهل سال دوم؛ میدان حرف‌نوی جهاددانشگاهی برای دنیا

شماره‌ی ۱۷۶ «پیام جهاد» با بررسی مهم‌ترین رویدادها و آخرین دستاوردهای محققان و پژوهشگران جهاددانشگاهی منتشر شد.

ادامه مطلب
مدیر امور پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

مهار کرونا با کمک پژوهشگران شدنی است/انجام ۴۰۰ طرح پژوهشی مرتبط با کووید-۱۹

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ازاجرای بیش از ۴۰۰ طرح پژوهشی مرتبط با کرونا در دانشگاه خبرداد و گفت: هر پژوهشی زیربنای پژوهش بعدی است، بنابراین دسترسی به آخرین درمان ها و مهار انواع بیماری ها را مرهون تلاش پژوهشگرانی هستیم که بستر را برای کاربردی شدن تحقیقات فراهم کرده اند.

ادامه مطلب
معاون دانشگاه در تشریح جزییات جشنواره پژوهشی ابوریحان اعلام کرد

گذر از مرز ۴۰۰۰ مقاله/ راه‌اندازی "بیوبانک مرکزی" در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعلام خبر برگزاری بیست و یکمین جشنواره پژوهشی ابوریحان در دوم دی ماه، با بیان اینکه امسال جشنواره برای اولین بار به صورت مجازی برگزار می‌شود، از رونمایی چندین طرح پژوهشی و فناورانه در این مراسم خبر داد.

ادامه مطلب

فاکتورهای تاثیرگذار در بروز سرطان دهانه رحم و راه‌های پیشگیری از آن

متخصص زنان و فوق تخصص آنکولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه سرطان دهانه رحم تنها سرطانی است که راه‌های پیشگیری و درمان قطعی دارد، گفت: با مراجعه دوره‌ای به پزشک می‌توان از بروز این سرطان پیشگیری کرد.

ادامه مطلب
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد

پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع لیسانس از سال ۱۴۰۰

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تقویت زیرساخت‌های آموزش مجازی دانشگاه، از اعلام آمادگی برای اجرای طرح پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع لیسانس در این دانشگاه خبر داد.

ادامه مطلب

پاسخ به سوالات رایج و ابهامات واکسن کرونا

استاد تمام ویروس‌شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه کنترل و مهار پاندمی کرونا راه حلی بجز واکسن ندارد، ضمن تشریح انواع واکسن‌های تولید شده برای بیماری کووید ۱۹؛ به سوالات رایج در این رابطه همچون میزان ایمنی حاصل از عفونت طبیعی در مقایسه با تزریق واکسن، نحوه اولویت بندی تزریق واکسن در جوامع مختلف، چرایی تزریق واکسن در بهبودیافتگان کرونایی و جوانان و برخی ابهامات دیگر پاسخ داد.

ادامه مطلب
برگزاری کارگاه مفاهیم پایه اپیدومیولوژی و آمار زیستی با تأکید بر یادگیری نرم‌افزار spss

برگزاری کارگاه مفاهیم پایه اپیدومیولوژی و آمار زیستی با تأکید بر یادگیری نرم‌افزار spss

کارگاه مفاهیم پایه اپیدومیولوژی و آمار زیستی؛ با تأکید بر یادگیری نرم‌افزار spss توسط مرکز انفورماتیک سلامت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی به‌ صورت آنلاین برگزار می‌شود.

ادامه مطلب