پر بازدیدترین اخبار - آرشیو

اولین همایش ملی سالمندی پاییز ۹۹ برگزار می شود
به همت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی؛

اولین همایش ملی سالمندی پاییز ۹۹ برگزار می شود

اولین همایش ملی سالمندی با هدف بررسی چالش‌ها و راهکارهای حوزه سالمندی و با مشارکت حداکثری و همکاری‌های بین بخشی سازمان‌ها و ارگان‌های دخیل و مسئول در حوزه سالمندی، از سوی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در پاییز ۹۹ برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

عمر اطلاعات و اندوخته‌های علمی فارغ التحصیلان پزشکی به ۳.۵ ماه رسیده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بیش از۳۰ درصد تولید علم کشور توسط جامعه پزشکی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: عمر اطلاعات و اندوخته‌های علمی فارغ التحصیلان پزشکی به ۳.۵ ماه رسیده، بنابراین به‌روز رسانی علم و دانش یک امر بسیار ضروری است، چراکه علم پزشکی هر لحظه در حال تغییر و تحول است.

ادامه مطلب
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد

زنان،مدیران موفق‌تر و کاراتری هستند/اشتغال ۶۰ درصدی بانوان در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر ضرورت طراحی نقشه راهی منسجم از سوی وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی برای کاهش خطرات تهدیدکننده سلامت بانوان، دختران و مادارن ایرانی تاکید کرد.

ادامه مطلب
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبرداد

تشکیل کارگروه همسان‌سازی حقوق اساتید دانشگاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست شورای عالی کانون بازنشستگان دانشگاه آیین‌نامه تکریم اساتید بازنشسته را نیازمند به روز رسانی دانست و گفت: اجرای بخشی از آیین‌نامه تکریم اساتید بازنشسته نیازمند مصوبات هیئت امنا و همراهی وزیر بهداشت است.

ادامه مطلب
در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی محقق شد

افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها و کاهش مدت اقامت بیماران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تشریح نقش سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی در این دانشگاه، گفت: افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت درمانگاه‌ها، افزایش ۴ درصدی ظرفیت اتاق عمل، بهبود ۱۲ درصدی تراز اعمال گلوبال و کاهش ۹ درصدی متوسط مدت اقامت و درخواست‌های خدمات پاراکلینیک برخی از مزایای اجرای این طرح تا به امروز بوده است.

ادامه مطلب
با هدف رفع چالش های اخلاق پزشکی؛

ژورنال کلاب مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ایجاد می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه موضوع اخلاق پزشکی مسئله جدی ساختاری دانشگاه است، ادامه داد: هدف دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، حرکت به سمت دانشگاه فضیلت محور است، در این نوع دانشگاه اخلاق موج می زند؛ به همین دلیل حرکت ما باید مزین به یک اخلاق سازمانی برجسته و عملیاتی باشد.

ادامه مطلب
نشست تخصصی درمان اختلالات خواب
جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی برگزارمی کند:

نشست تخصصی درمان اختلالات خواب

به همت معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، نشست تخصصی درمان اختلالات خواب با ۵ امتیاز بازآموزی برگزار می‌شود.

ادامه مطلب

دعوت جهاددانشگاهی از ملت شریف ایران برای شرکت در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن

جهاددانشگاهی به مناسبت فرارسیدن یوم الله ۲۲ بهمن، سال‌روز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد و در آن از اقشار مختلف مردم وفادار و امانتدار ایران اسلامی خواست تا با گام‌های استوار و صفوف به هم‌پیوسته‌ی خود هم‌چون گذشته، مسیرهای راهپیمایی را از عطر حضور شان سرشار کنند و عجز و شکست دشمنان ناامید را به رخ‌شان بکشند.

ادامه مطلب
در دومین همایش روزه‌داری اسلامی و سلامت مطرح شد

اثرات مفید روزه‌داری اسلامی در ابعاد مختلف سلامت جسمی و معنوی

رییس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه روزه‌داری اثرات مفیدی در ابعاد مختلف سلامت معنوی، جسمی، روانی و اجتماعی دارد، گفت: پزشکان باید با در نظر گرفتن تمهیدات مناسب تسهیل‌کننده روزه‌داری افراد جامعه باشند.

ادامه مطلب
در مراسم تفاهم‌نامه همکاری علوم‌پزشکی بهشتی با سازمان پزشکی قانونی مطرح شد

مهمترین دستاورد نظام اسلامی شکستن حصار علمی بود/ایجاد یک مرکز رشد فناورانه مشترک

تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های علمی پژوهش بین دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و سازمان پزشکی قانونی کشور به منظور گسترش همکاری‌های علمی، پژوهشی و تعاملی بین دو سازمان منعقد شد.

ادامه مطلب

توصیه‌هایی جهت افزایش اثربخشی شیمی‌درمانی

یک متخصص تغذیه بالینی مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نقش تغذیه در وضعیت بیماران مبتلا به سرطان و کاهش عوارض ناشی از روش‌های مختلف درمانی، راهکارهایی جهت کاهش عوارض شیمی درمانی و راهکارهای کنترل این عوارض را تشریح کرد.

ادامه مطلب
در گفت‌وگوی تفصیلی با ایسنا تشریح شد

الزامات تشخیصی و درمانی و حقوق اساسی بیماران سرطانی و صعب‌العلاج

از زمان شکل‌گیری علم پزشکی، اخلاق جزئی لاینفک از آن به‌شمار می‌رود؛ به گونه‌ای که ابن سینا اولین شرط لازم برای طبابت را آگاهی و تسلط پزشک بر علم طب و بخش‌های مختلف آن، اعم از تشخیص، درمان، پیش‌آگهی، پیشگیری و توان‌بخشی بیان کرده تا از این طریق، آسیب و ضرری به بیمار نرسد.

ادامه مطلب
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

هرگونه خلل در توسعه علم و پیشرفت کشور خیانت علمی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه انتشار اخبار پژوهش‌ها و دستاوردهای جامعه خدوم پزشکی، امیدآفرین است، خاطرنشان کرد: باید داده‌ها و ظرفیت‌های جامعه پزشکی به بهترین شکل ممکن اطلاع‌رسانی شود.

ادامه مطلب
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد

افزایش شانس بروز سرطان تخمدان در بارداری‌های قبل از ۱۶ سالگی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شایع‌ترین چالش‌های بالینی در بیماری‌های زنان، اظهار کرد: ازدواج و حاملگی قبل از ۱۶ سالگی شانس ابتلا به سرطان تخمدان را تا ۱۰ برابر افزایش می‌دهد؛ این درحالیست که ازدواج در سنین پایین یکی از مشکلات در کشور ماست.

ادامه مطلب

عوارض چاقی در زنان باردار

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به عوارض چاقی در زنان باردار گفت: فشار خون بالا در زنان باردار ممکن است سبب مرگ مادر شود.

ادامه مطلب

استرس مشکلات ناباروری را تشدید می‌کند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که استرس مشکلات ناباروری را تشدید می‌کند، گفت: درمان کمک باروری در ایران کامل است و میزان موفقیت روش‌های کمک باروری در ایران مشابه موفقیت در کشورهای دیگر بوده و کمبودی در زمینه نداریم‌.

ادامه مطلب