پر بازدیدترین اخبار - آرشیو

انتشارکتاب «رهنمود»؛ مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی با محوریت جهاددانشگاهی
توسط روابط عمومی جهاددانشگاهی انجام شد؛

انتشارکتاب «رهنمود»؛ مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی با محوریت جهاددانشگاهی

توسط روابط عمومی جهاددانشگاهی مجموعه بیانات رهبر معظم رهبر انقلاب اسلامی با محوریت جهاددانشگاهی از سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۹۸ ‌تحت عنوان رهنمود با ویرایش جدید منتشر شد.

ادامه مطلب
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران عنوان کرد

شیب ملایم رو به کاهش آمار ابتلا در تهران/ کنترل کرونا نیازمند تعطیلی سراسری است

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با تاکید براینکه کنترل ویروس کرونا نیازمند تعطیلی سراسری و رسیدن به گفتمان واحد و مشترک تمامی دستگاههاست، گفت: ردیابی موفق و بیماریابی مستلزم کاهش تردد ها و خلوتی شهر است.

ادامه مطلب

تسهیلات اقتصادی و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای مدافعان و حافظان سلامت

مدیر امور رفاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ارایه خدمات متناسب با نیازهای مخاطبان را از اولویت‌های این مدیریت عنوان کرد و گفت: این تصمیم از آنجا گرفته شد که طبق نتیجه نظرسنجی که برای نخستین بار از طریق سامانه پیامکی این مدیریت انجام شده، ارایه خدمات و تسهیلات اقتصادی به عنوان اولویت نخست همکاران دانشگاه تعیین شد.

ادامه مطلب

خانه نشینی کرونایی، فرصتی مناسب برای بهبود الگوی تغذیه

رییس گروه بهبود تغذیه معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خانه ماندن‌های اجباری در دوران کرونا را فرصتی مناسب برای بهبود شیوه زندگی، بهبود الگوی تغذیه و تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری‌ها دانست.

ادامه مطلب
ستاری تاکید کرد

ضرورت بومی‌سازی تکنولوژی صنعت غذایی کشور/تائید امنیت غذا باید به صورت جدی دنبال شود

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در بازدید از دستاوردهای طرح جامع سلامت غذا در مرکز تحقیقات سلامت غذای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر لزوم بومی‌سازی صنعت غذایی کشور تاکید کرد.

ادامه مطلب

۳۰ درصد قربانیان کرونا هیچ بیماری زمینه‌ای ندارند

استاد تمام ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر این که به طور کلی ۳۰ درصد از جانباختگان کرونا، مبتلا به هیچ بیماری زمینه‌ای خاص و شناخته شده‌ای نیستند، گفت: این موضوع مربوط به هیچ رده سنی خاصی نیست و در مورد جوانان نیز صادق است.

ادامه مطلب
معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد

حذف محدودیت پذیرش طرح‌های دانشجویی/بکارگیری فارغ‌التحصیلان، شرط جذب دانش‌بنیان‌ها

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اقدامات معاونت تحقیقات و فناوری این دانشگاه در حوزه دانشجویی، از حذف محدودیت پذیرش طرح‌های پژوهشی دانشجویی، راه‌اندازی کمیته‌های فناوری دانشجویی در دانشکده‌ها و طرحی برای کمک به اشتغال‌زایی فارغ التحصیلان دانشگاه خبر داد.

ادامه مطلب
در نشست فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان شد؛

عوامل موثر در سلامت‌روان دانشجویان علوم پزشکی نیاز به آسیب شناسی دارند

نشست فرهنگی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور مدیریت امور فرهنگی و نمایندگان دانشجویی برگزار شد.

ادامه مطلب

علائمی که فقط شبیه به کروناست

یک متخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر این که برخی علائم در مبتلایان به کرونا می‌تواند ماندگار و مزمن شود، گفت: بسته به شدت بیماری اولیه و یا بستری شدن، نوع علائم متفاوت است.

ادامه مطلب

منشاء ویروس جهش یافته کرونا کجاست؟

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به منشاء ویروس جهش‌یافته کرونا در بریتانیا و با تاکید بر اینکه بعید بنظر می‌رسد که ویروس جهش یافته در تابستان به کشور ما رسیده باشد، عنوان کرد: طغیان اپیدمی نه در مورد ابتلا و نه در مورد مرگ در قبل از اواسط آبان‌ ماه در ایران دیده نشده است.

ادامه مطلب
پاسخ عضو هیات علمی مرکز تحقیقات ژنومیک؛

آیا جهش اخیر اثر واکسن کرونا را خنثی می‌کند؟

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات ژنومیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شناسایی واریانت جدیدی از کروناویروس جدید در انگلستان، در رابطه با احتمال اثرگذاری این نوع جهش‌ها بر واکسن، گفت: اگر موتاسیون(جهش) بر پارتیکل و یا ژنوم مورد استفاده در واکسن‌ها اثر نگذارد، بعید است واریانت‌های جدید بتوانند از اثر واکسن فرار کنند.

ادامه مطلب

همه‌چیز درباره جهش جدید کروناویروس؛ از احتمال تشدید بیماری‌زایی تا اثرگذاری بر واکسن

رییس مرکز تحقیقات ویرس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تشریح جزییات واریانت جدید کروناویروس در انگلستان و اثرات آن بر تشدید بیماری‌زایی و سرعت انتقال بیماری، در عین حال بر ضرورت ایجاد مراکز تحقیقاتی مجهز برای پایش تغییرات ژنتیکی ویروس تاکید کرد.

ادامه مطلب
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران مطرح کرد

اجرای طرح شهید سلیمانی در منطقه ۴ تهران؛ زمینه ساز تحول در وضعیت کرونا استان

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی می تواند نقش بسزایی در بیماریابی، ردیابی بیماران و همچنین کاهش بار بیمارستان ها داشته باشد، تصریح کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی در منطقه ۴ می تواند تحولی در استان تهران را رقم بزند.

ادامه مطلب