پر بازدیدترین اخبار - آرشیو

اولین فراخوان راه‌حل‌های نوآورانه  سلامت

اولین فراخوان راه‌حل‌های نوآورانه سلامت

جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با همکاری مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق دانشگاه در نظر دارد از راه‌حل‌های نوآورانه تیم‌های استارتاپی برای چالش‌های سلامت در حوزه قلب و عروق حمایت نماید.

ادامه مطلب

NGO ها از خواب زمستانی بیرون آمده و در پاندمی کرونا ایفای نقش کنند

یک استاد دانشگاه با اشاره به شیوع کرونا و لزوم ارتقای حس مسئولیت اجتماعی، از نخبگان و NGO ها خواست از لاک تدافعی و خواب زمستانی خود بیرون آمده و در این زمینه ایفای نقش کنند و در ادامه گفت: اکثر انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی ناگهانی و به دنبال برخی منافع آنی تشکیل می‌شوند، ولی متاسفانه در دوران شیوع کرونا حتی یک سازمان مردم نهاد و یا تشکل صنفی در راستای افزایش سواد بهداشتی، سواد رسانه‌ای و یا سواد ارتباطی مردم آغاز به کار نکرد.

ادامه مطلب
اولین کارگاه آنلاین آشنایی با دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی برگزار می‌شود

اولین کارگاه آنلاین آشنایی با دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی برگزار می‌شود

اولین کارگاه آشنایی با دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی به همت مرکز انفورماتیک سلامت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی و همکاری مرکز پژوهش‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزارمی شود.

ادامه مطلب

۳۰ توصیه کلیدی برای درمان بیمار کرونایی در منزل

یک متخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سه اصل فاصله‌گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک و شست‌شوی مرتب دست‌ها به عنوان مهمترین راهکارها برای پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹، توصیه‌های لازم برای تسریع روند بهبودی بیماران کرونایی در قرنطینه خانگی را تشریح کرد.

ادامه مطلب
کارگاه شعرخوانی مجازی دانشجویی برگزار شد
با حضور معاون دانشجویی- فرهنگی دانشگاه علوم بهشتی شهید بهشتی:

کارگاه شعرخوانی مجازی دانشجویی برگزار شد

کارگاه شعرخوانی مجازی دانشجویی به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی و معاونت دانشجویی- فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

ادامه مطلب

جدیدترین علائم کووید ۱۹

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بااشاره علائم جدید ویروس کووید-۱۹ همچون سکسکه و ورم پلک که اخیرا در برخی از افراد مشاهده شده است، گفت: این موارد علائم شایعی نیستند و هیچ کدام از آن ها به صورت تک علامت بروز نکرده است.

ادامه مطلب

خلق تنگ در دوران کرونا را با افسردگی اشتباه نگیرید

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه علل افسردگی معمولا ناشناخته است، گفت: افسردگی به عوامل متعدد روانشناختی، زیستی و مغزی وابسته است و بطور کلی افرادی که دچار خلق تنگ شده‌اند، اگر سابقه اختلالات روحی و روانی ندارند و صرفا از بحران‌های پاندمی رنج می‌برند با تیتر اختلال سازگاری مواجهند که این موارد خیلی به درمان‌های تخصصی و مداخله‌ای نیاز ندارد.

ادامه مطلب

تحقق طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تکمیل و به ثمر نشستن طرح هر خانه یک پایگاه سلامت خبر داد و گفت: مردم بازیگران اصلی این طرح هستند و برای اجرای آن در هر خانوار یک فرد به عنوان حلقه وصل بین کارشناسان بهداشتی و خانواده‌ها انتخاب شده و در حوزه پیشگیری، مداخلات ابتدایی درمانی و توانبخشی آموزش‌های لازم را دریافت می‌کند.

ادامه مطلب

چند امتیاز منحصر به فرد تغذیه با شیر مادر

فوق تخصص نوزادان با بیان اینکه شیر مادر تمام نیاز فیزیولوژیک شیرخوار را مرتفع می‌کند، گفت: ماهیت، کیفیت و کمیت شیر مادر همگام با نیاز و تمایلات شیرخوار تغییر می‌کند که این مساله از خصوصیات منحصر به فرد شیر مادر است.

ادامه مطلب

میزان دقت انواع تست‌های کرونا/منفی بودن تست، ردکننده ابتلا نیست

متخصص بیماری‌های داخلی بیمارستان آیت الله طالقانی گفت: به طور کلی تست‌های تشخیصی کرونا کاربردهای مختلفی دارد و علاوه بر تایید تشخیص، برای بررسی‌ دوره‌های مختلف بیماری، توسط پزشک درخواست می‌شود.

ادامه مطلب
/چهل سال با جهاد دانشگاهی/

شکل گیری بسیاری از هسته‌های آغازین دستاوردهای بزرگ کشور، در جهاد دانشگاهی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی مولود تفکر جهادی و انقلابی در عرصه علمی کشور بوده است، گفت:‌ هسته‌های آغازین بسیاری از دستاوردهای بزرگ سال‌های اخیر کشور در مجموعه جهاد دانشگاهی شکل گرفته است.

ادامه مطلب
آیین بَرخط چهلمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی برگزار شد/ چهل سال دوم؛ میدان حرف نوی ما برای دنیا + معرفی جهادگران نمونه‌ی کشوری
برگ خودباوری چهل ساله‌ی جهاددانشگاهی ورق خورد؛

آیین بَرخط چهلمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی برگزار شد/ چهل سال دوم؛ میدان حرف نوی ما برای دنیا + معرفی جهادگران نمونه‌ی کشوری

دقایقی قبل، مراسم بزرگداشت چهل سالگی جهاددانشگاهی و تقدیر از جهادگران نمونه‌ی کشوری از طریق استودیوی مبین سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی به‌صورت مجازی و ارتباط زنده با واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی برگزار شد.

ادامه مطلب