پر بازدیدترین اخبار - آرشیو

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

واگذاری بخش‌های آموزشی بیمارستان‌ها نباید به آموزش فراگیران صدمه بزند

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر این که واگذاری بخش‌های آموزشی نباید خدشه‌ای به آموزش وارد کند، توجه به آموزش تمامی فراگیران رشته‌های علوم پزشکی در مراکز پزشکی را ضروری دانست.

ادامه مطلب
نتایج یک مطالعه داخلی نشان داد

ارتباط مستقیم کاهش تستوسترون با بروز دیابت

نتایج یک مطالعه در مرکز تحقیقات اندوکرینولوژی تولید مثل پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم نشان داد که کمبود هورمون تستوسترون (هورمون اصلی مردانه)، آثار نامطلوبی فراتر از مسائل جنسیتی بر روی سلامت افراد دارد.

ادامه مطلب

چه کسانی نباید ماسک بزنند؟

افرادی که بدون کمک قادر به برداشتن ماسک از صورت‌شان نیستند، شامل نوزادان و کودکان خردسال و همچنین افرادی که دچار سختی تنفس هستند، نباید از ماسک استفاده کنند.

ادامه مطلب
فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اعلام کرد

شرایط کاملا قرمز در تهران / درخواست بازگشت محدودیت ها و دورکاری کارمندان

رییس ستاد کرونای استان تهران با بیان اینکه تهران وارد موج سوم کرونا شده و اگر مداخلات جدی صورت نگیرد هفته های سختی را خواهیم داشت، گفت: نامه ای از طرف ستاد کرونای استان تهران برای بازگشت محدودیت‌های کرونایی به ویژه بحث دورکاری در استان تهران به وزیر بهداشت ارسال شده است.

ادامه مطلب
امیدی تازه برای درمان قطعی آلزایمر
با همکاری پژوهشگران جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی محقق شد؛

امیدی تازه برای درمان قطعی آلزایمر

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از انجام دو طرح تحقیقاتی با همکاری انجمن آلزایمر ایران و جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در زمینه آلزایمر خبر داد و گفت: نتایج این طرح‌های تحقیقاتی ‌امیدهای تازه‌ای برای درمان قطعی آلزایمر ایجاد کرده است.

ادامه مطلب

راهکارهایی برای ارتقای ایمنی بیمار در بیمارستان‌ها

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن گرامیداشت روز جهانی ایمنی بیمار گفت: تفکر سیستمی، آموزش مستمر تیم درمان، ریشه‌یابی و رفع علل خطا، تغییر نگرش فردی و سازمانی، تخصیص مقوله ایمنی بیمار در برنامه درسی کلیه رشته‌های علوم پزشکی می‌تواند نقش مهمی در بهبود فرهنگ ایمنی بیمار داشته باشد.

ادامه مطلب
رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری هشدار داد

تشدید کرونا در موج سوم / هر علامت تنفسی، مطمئنا کروناست

رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به پیک سوم کرونا و با بیان اینکه این روزها چیزی به اسم سرماخوردگی نداریم و هر علامت تنفسی مطمئنا کروناست، گفت: متاسفانه موج سوم کروناشروع شده، حداقل تا چهار ماه آینده باید برای جلوگیری از فاجعه‌ جدید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و حواس خود را سرگرم اخبار واکسن و دارو نکنیم.

ادامه مطلب
شعرخوانیِ عاشورایی برگزار شد
به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی؛

شعرخوانیِ عاشورایی برگزار شد

مراسم شعرخوانی عاشوراییِ به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی به‌صورت زنده (لایو) در فضای مجازی اینستاگرام برگزار شد.

ادامه مطلب
در گفتگو با ایسنا تشریح شد

مهمترین نشانه‌ها و دلایل بروز آلزایمر

رییس بخش روانپزشکی بیمارستان آیت الله طالقانی ضمن تشریح علایم و نشانه‌های بروز آلزایمر و تاکید بر نقش آموزش و اطلاع رسانی در ارتقای آگاهی افراد جامعه نسبت به این بیماری شایع دوران سالمندی، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی صحیح و به موقع مسئولین برای مواجهه با تبعات ناشی از افزایش جمعیت سالمندی کشور طی سال های آینده و در پی آن افزایش تعداد افراد مبتلا به آلزایمر را ضروری و اجتناب ناپذیر دانست.

ادامه مطلب

تسریع درمان و کاهش عوارض کرونا با خدمات توانبخشی

مدیر گروه طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نقش و تاثیرگذاری مثبت خدمات توانبخشی در تسریع روند درمان بیماران کرونایی و کاهش عوارض بیماری در بهبودیافتگان، انواع خدمات ارایه شده در درجات مختلف این بیماری را تشریح کرد.

ادامه مطلب
دکتر زالی:

پاییز نگران کننده‌ای پیش‌رو داریم/کانون اصلی شیوع بیماری تجمعات و دورهمی‌هاست

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره نگرانی‌ها از موج سوم بیماری در پاییز، عنوان کرد: برخی از محدودیت‌ها در پاییز هم باید ادامه پیدا کند و ممکن است حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس محدود شود، چراکه یکی از اساسی‌ترین فاکتورهای مؤثر در گسترش ویروس، آغاز فعالیت‌های آموزشی و افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.

ادامه مطلب

تاثیر کرونا بر سلامت اجتماعی دانش آموزان

یک متخصص پزشکی اجتماعی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید با همه بایدها و نبایدهای خود آغاز شده، گفت: آموزش‌ها در سطح مدارس کشور باید به صورت یکسان و با رعایت عدالت اجتماعی انجام شود تا تبعاتِ مشکلات ناشی از کرونا به حداقل برسد.

ادامه مطلب
شعرخوانیِ عاشورایی با سعید بیابانکی
سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌کند:

شعرخوانیِ عاشورایی با سعید بیابانکی

روز پنج‌شنبه ۲۷ شهریور -هم‌زمان با روز شعر و ادب فارسی و بزرگ‌داشت استاد شهریار- مراسم شعرخوانی عاشوراییِ سازمان دانشجویان ایران به همت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی به صورت زنده (لایو) در فضای مجازی اینستاگرام برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری:

هنوز شرایط عادی نیست / پروتکل‌ها را رعایت کنید

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره اینکه کرونا در بهبودیافتگان، در صورت بروز مجدد با علائم شدیدتری بروز می کند یا خیر، توضیح داد.

ادامه مطلب