پر بازدیدترین اخبار - آرشیو

اعلام آمادگی انجمن تغذیه ایران برای اعزام کارشناسان تغذیه به مدارس

رییس انجمن تغذیه ایران با تأکید بر اهمیت توجه به تغذیه کودکان و اصلاح سبک تغذیه افراد از دوران کودکی، از اعلام آمادگی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و انجمن تغذیه ایران برای جایگاه‌بخشی کارشناسان تغذیه در مدارس سراسر کشور جهت ارائه خدمات مشاوره تغذیه و پایش وضعیت تغذیه کودکان خبر داد.

ادامه مطلب
اقدام محققان کشور برای ساخت حسگر شناسایی زودرس آلزایمر
در گفت‌وگو با ایسنا به مناسبت روز جهانی آلزایمر اعلام شد

اقدام محققان کشور برای ساخت حسگر شناسایی زودرس آلزایمر

پایه‌گذار علم نانوفناوری در ایران و استاد برجسته گروه مهندسی و فیزیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تشریح آخرین پژوهش این گروه‌تحقیقاتی در رابطه با بیماری آلزایمر و با تاکید بر اینکه دانش مربوط به مکانیزم آغاز بیماری آلزایمر تا حدودی بدست آمده است، گفت: هدف اصلی ما در پروژه آلزایمر پیش‌بینی و پیشگیری این بیماری در افراد است؛ به عبارت دیگر می‌خواهیم حسگرها و سنسورهایی برای اندازه‌گیری دو نوع پروتئین مخرب در مغز افراد بسازیم تا بتوان در همان مراحل اولیه بیماری و قبل از پیشرفت عارضه، بیماری را شناسایی و از گسترش بیشتر آن جلوگیری کرد.

ادامه مطلب

چگونه با افسردگی فصلی مقابله کنیم؟

اختلال خلقی فصلی یا SAD، نوعی افسردگی است که با تغییرات فصلی خود را نشان می‌دهد و اوج علائم آن معمولاً در پاییز و زمستان دیده می‌شود،هنگامی که روزها کوتاه‌تر و سردتر می‌شوند.

ادامه مطلب

روز شمار هفته سالمند با شعار «فرصت‌های برابر برای تمام سنین»

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و جمعیت با بیان این که نهم مهرماه (اول اکتبر) هر سال تحت عنوان روز جهانی سالمند نام گذاری شده است، گفت: امسال شعار این روز جهانی "فرصت های برابر برای تمام سنین"تعیین شده است.

ادامه مطلب
با تلاش محققان علوم پزشکی شهید بهشتی صورت می‌گیرد

راه‌اندازی اپلیکیشن "پزشکی از راه دور" برای تلفن همراه در کشور

رییس مرکز تحقیقات پزشکی از راه دور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برنامه این مرکز تحقیقاتی برای راه‌اندازی اپلیکیشن "پزشکی از راه دور" برای تلفن‌های همراه، اظهار کرد: هم‌اکنون در فاز مطالعاتی این طرح هستیم و با نهایی شدن آن ارتباط بین پزشک و بیمار تا میزان بسیار مطلوبی تسریع ‌خواهد شد.

ادامه مطلب
ارتقای مهارت و تکنیک دانشجویان علوم پزشکی با شرکت در دوره‌های "ام بی ای سلامت"
مدرس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد:

ارتقای مهارت و تکنیک دانشجویان علوم پزشکی با شرکت در دوره‌های "ام بی ای سلامت"

مدرس دوره "ام بی ای سلامت" جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه با بیان اینکه متاسفانه با وجود پروژه‌های فراوان در اغلب حوزه‌های کشور،‌ تعداد مدیران پروژه آگاه از ابعاد مختلف و نوین دانش مدیریت پروژه اندک است، گفت: نیمی از مدیران پروژه ایرانی دارای گواهینامه معتبر بین المللی PMI در ایران زندگی نمی کنند.

ادامه مطلب

کشف اقلام آرایشی بهداشتی غیرمجاز در پاساژ معروف تهران

طی طرح نظارتی که با حضور کارشناس مسئول مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی شبکه و کارشناسان اداره صنعت و معدن شمیرانات انجام شد، واحدهای توزیع کننده اقلام آرایشی و بهداشتی در پاساژهای قائم، البرز و خیابان شهرداری مورد نظارت و بازرسی قرار گرفتند.

ادامه مطلب
دلالان توریسم پزشکی نظام سلامت را تهدید می کنند
رئیس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی شهید بهشتی:

دلالان توریسم پزشکی نظام سلامت را تهدید می کنند

توریسم پزشکی یا گردشگری پزشکی (Medical Tourism) شاخه‌‌ای از گردشگری سلامت است که طی آن بیمار به منظور درمان بیماری جسمی از کشور خود به نقطه ای دیگر از دنیا سفر می‌ کند تا از خدمات پزشکی و مراکز درمانی کشور مقصد بهره‌‌مند شود.

ادامه مطلب

جزئیات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور در علوم‌پزشکی شهیدبهشتی اعلام شد

معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن تبریک به نودانشجویانی که در آزمون سراسری سال تحصیلی ۹۹-۹۸ به خانواده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پیوسته‌اند، در اطلاعیه‌ای نحوه ثبت نام پذیرفته‌شدگان را اعلام کرد.

ادامه مطلب
با هدف بحث و تبادل نظر پیرامون آخرین مسایل و مشکلات صنفی دانشجویان؛

دبیران شوراهای صنفی دانشجویان علوم پزشکی گردهم می‌آیند

نشست مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان علوم پزشکی با حضور دبیران ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی سراسر کشور روزهای دوم تا چهارم مهرماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد:

ممنوعیت فروش دارو در داروخانه اینترنتی

مدیران معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نحوه صدور مجوز و نظارت بر فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی و داروخانه‌های آنلاین را تشریح کردند.

ادامه مطلب
نقش جهاد دانشگاهی در پرکردن خلاء بین آموزش‌های تئوری و بالینی

نقش جهاد دانشگاهی در پرکردن خلاء بین آموزش‌های تئوری و بالینی

مدرس دوره آموزشی مراقبت‌های ویژه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ضعف برخی از سرفصل‌های مصوب دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته پرستاری به خصوص از لحاظ زمان و پوشش محتوایی، گفت: جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با تدوین و برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت تخصصی و مهارتی، می‌تواند به سهم خود بخشی از خلاء بین آموزش تئوری و بالین در رشته پرستاری را پرکند.

ادامه مطلب
اجرای طرح توانمندسازی مددکاران اجتماعی برای آموزش کودکان کار خیابانی
با انعقاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین شهرداری و جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی عملیاتی می‌شود؛

اجرای طرح توانمندسازی مددکاران اجتماعی برای آموزش کودکان کار خیابانی

مدیر اداره پیشگیری و ارتقای سلامت اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی جهت توانمندسازی مددکاران اجتماعی خبر داد.

ادامه مطلب
توصیه‌های بهداشتی برای تهیه و توزیع نذری در ایام محرم

توصیه‌های بهداشتی برای تهیه و توزیع نذری در ایام محرم

با توجه به فرارسیدن ایام محرم و صفر، عدم رعایت موازین بهداشتی در توزیع نذورات می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های مرتبط با آب و غذا را افزایش دهد، این درحالیست که با رعایت نکاتی ساده، اما پر اهمیت می‌توان ضمن افزایش امنیت مواد غذایی از بروز مسمومیت‌های غذایی احتمالی جلوگیری کرد.

ادامه مطلب
سرپرست واحد آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه مطرح کرد

هشدار نسبت به مصرف نوشابه در ایران/ ۹۰ عارضه جانبی نوشابه‌های رژیمی

سرپرست واحد آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه ای وصنایع غذایی کشور با عوارض خطرناک مصرف نوشابه‌های گازدار،‌گفت: نوشیدنی های کافئین دار موجب بروز اضطراب، فشار خون بالا، ضربان قلب نامنظم یا تپش قلب و بالا رفتن مقدار کلسترول خون می‌شوند، ویتامین‌ها و مواد معدنی را می‌سوزانند و موجب مشکلات بارداری و سرطان می‌شوند.

ادامه مطلب

آغاز مرحله شفاهی آزمون دانشنامه تخصصی وزارت بهداشت از امروز

مدیر امور تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مرحله کتبی شصت و ششمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی وزارت بهداشت با شرکت بیش از ۳۷۷۰ داوطلب در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد و مرحله شفاهی این آزمون از امروز آغاز می‌شود.

ادامه مطلب
کارگاه‌های "ایماگوتراپی" و" سایکودرام" در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار می‌شود
با ارایه رویکردهای نوین زوج درمانی؛‌

کارگاه‌های "ایماگوتراپی" و" سایکودرام" در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار می‌شود

کارگاه آموزشی "ایماگوتراپی" و" سایکودرام"، رویکردی جدید در روانشناسی برای حل تعارض های زوجین و غنی کردن روابط همسران، از سوی گروه پژوهشی سلامت روان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

ادامه مطلب