پر بازدیدترین اخبار - آرشیو

ایجاد مجتمع بین‌المللی فناوری در علوم پزشکی شهید بهشتی/جانمایی ۱۰۰ استارتاپ تا پایان ۹۹

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: با استقرار مرکز شتاب‌دهنده حوزه سلامت و افتتاح مجتمع بین‌المللی فناوری دانشگاه شاهد شکوفایی بیشتر در زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور خواهیم بود.

ادامه مطلب

پروتکل‌های جدید برای کاهش مراجعه حضوری بیماران مبتلا به سرطان به بیمارستانها

عضو هیات علمی گروه رادیوآنکولوژی بیمارستان امام حسین(ع) از طراحی پروتکل‌های هفتگی، دوهفته‌ای، خوراکی و تزریقی برای بیمارانی که با روش‌های شیمی درمانی درمان می‌شوند در بیمارستان امام حسین(ع) خبر داد و گفت: در این برنامه‌های حمایتی موارد مختلفی گنجانده شده است که می‌توان با راهکارهایی از مراجعه حضوری بیماران به بیمارستان کاست.

ادامه مطلب
راهکارهایی برای کاهش استرس خانواده‌ بیمار مبتلا به کرونا

راهکارهایی برای کاهش استرس خانواده‌ بیمار مبتلا به کرونا

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه خانواده افراد مبتلا به کرونا به دلایل مختلف ممکن است بیشتر از افراد عادی تحت استرس باشند، راهکارهایی برای مقابله با استرس در این شرایط ارایه کرد.

ادامه مطلب

آیا ممکن است پاندمی کووید ۱۹ موج دوم داشته باشد؟

نتایج یک پژوهش با بررسی مدل عواقب نامساعد ناشی از کاهش زود و نابهنگام مداخلات برای کاهش شدت و سرایت ویروس کووید ۱۹، نشان می‌دهد که چنین تصمیمی ممکن است نرخ سرایت را دو مرتبه افزایش دهد که به معنای موج دومی بیماری خواهد بود. این یافته در سطح جهانی برای دولت‌ها حیاتی است؛ چراکه علیه کاهش زود و نابهنگام مداخلات سرسختانه هشدار می‌دهد.

ادامه مطلب

هر آنچه پرستاران باید برای مراقبت از خود در برابر کرونا بدانند

ارتباط مستقیم کادر پرستاری با بیماران و ماهیت مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا و متعاقب آن خستگی و کاهش توان جسمی، سلامت این گروه موثر در چرخه درمان را به خطر می‌اندازد؛ از این رو توجه ویژه به نکات بهداشتی برای این افراد بسیار ضروری است.

ادامه مطلب

نکاتی برای مراقبت از مبتلایان به دمانس و آلزایمر در بحران کرونا

اگرچه دمانس، احتمال ابتلا به کروناویروس جدید را افزایش نمی‌دھد، ھمانگونه که احتمال ابتلا به آنفلوانزا را افزایش نمی‌دھد، با این حال اختلالات رفتاری مربوط به دمانس، سن بالا و بیماری‌ھای زمینه‌ای که اغلب ھمراه با دمانس ھستند ممکن است خطرمبتلا شدن را افزایش دھند.

ادامه مطلب

چند توصیه‌ به بیماران سرطانی در روزهای کرونایی

متخصص خون و سرطان بالغین بیمارستان امام حسین(ع) با بیان اینکه مصرف برخی داروها باعث ایجاد همولیز در بیماران مبتلا به فاویسم می‌شود، گفت: سردسته داروهایی که برای درمان بیماری کرونا استفاده می‌شود، داروی هیدروکسی کلرکین است و از زمان‌های گذشته در محافل علمی این شک وجود داشته که ممکن است این دارو باعث ایجاد همولیز در بیماران مبتلا به فاویسم شود.

ادامه مطلب
در جمع‌بندی تحلیل‌های همه‌گیری کرونا توسط محققان کشور تاکید شد

ضرورت تغییر برنامه و استراتژی مدیریت همه‌گیری کرونا

چند تن از اساتید سیستم‌های پیچیده دانشگاه‌ شهید بهشتی و علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تشریح وضعیت فعلی همه‌گیری کرونا در کشور، با ارائه و تشریح استراتژی‌های پنج‌گانه ارتقای سلامت برای کنترل اپیدمی، هشدار می‌دهند که در صورت عدم پیگیری استراتژی مناسب ممکن است کشور نقطه بدون بازگشت را پشت سر بگذارد که در این شرایط، قرنطینه نیز بدون فایده خواهد بود. برنامه پیشنهادی این اساتید، اتخاذ سیاست تهاجمی علیه ویروس است که ضمن کنترل سریع‌تر همه‌گیری، کمترین هزینه انسانی، اجتماعی و اقتصادی را برای کشور ایجاد می‌کند.

ادامه مطلب

هشدار یک متخصص عفونی نسبت به ابتلای کودکان و جوانان به کرونا

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به غلط بودن باور برخی از افراد مبنی بر مصون بودن جوانان از ابتلا به کرونا اظهار کرد: هیچکس نسبت به بیماری کرونا مصون نیست، گرچه ریسک ابتلا در افراد مسن و کسانی که به بیماری های زمینه ای دچارند، بالاتر از جوانان، کودکان و افراد سالم است اما احتمال ابتلا و عوارض در این گروه ها نیز صفر نیست و همه باید توصیه‌های پیشگیرانه را رعایت کنند.

ادامه مطلب

درخواست تجدید نظر در شهریه دانشجویان پردیس دانشگاه‌های علوم پزشکی

نماینده شورای صنفی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به خواسته برخی از دانشجویان شهریه‌پرداز دانشگاه مبنی بر تجدیدنظر در تعیین شهریه، گفت: از مسئولان درخواست می‌شود مبتنی بر قوانین تعیین شهریه واحدها و کلاس‌های غیرحضوری، تجدید نظری بر مبلغ شهریه و واریزی دانشجویان انجام شود.

ادامه مطلب

با هر تنگی نفسی به بیمارستان مراجعه نکنید

یک متخصص مغز و اعصاب بیمارستان امام حسین(ع) با بیان اینکه علائم اضطراب شدید با ویروس کرونا به یکدیگر شباهت دارند، گفت: در اضطراب‌های شدید ممکن است افراد به اشتباه تصور کنند که به کرونا مبتلا شده‌اند.

ادامه مطلب
به مناسبت روز جهانی دندانپزشکی مطرح شد

پیشگیری از بیماری‌های قلبی و دیابت با رعایت بهداشت دهان از کودکی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ارتقای سطح درمان تمامی موارد مربوط به دهان و دندان را مهر تاییدی بر پیشرفت‌های قابل توجه این حوزه در کشور دانست و گفت: پیشرفت‌های خیره کننده دندانپزشکی در کشور غیرقابل انکار است و هیچ درمانی در دنیا وجود ندارد که تکنولوژی و دانش اساتید و متخصصان داخل کشور از آن بی بهره یا حتی یک گام عقب‌تر باشد.

ادامه مطلب
فرمانده مدیریت ومقابله باکرونا در کلانشهر تهران عنوان کرد

تهران از مهم‌ترین مراکز داغ بیماری کرونا

فرمانده مدیریت و مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، تهران را یکی از مهمترین مراکز داغ بیماری کرونا برشمرد که با هیچ استان دیگری در کشور قابل مقایسه نیست و در همین رابطه اجرای طرح ملی بسیج غربالگری کرونا توسط معاونان بهداشتی سه دانشگاه پایتخت با همکاری شهرداری، بسیج و سپاه را یک حماسه بزرگ عنوان کرد.

ادامه مطلب
در قالب یک مطالعه پژوهشی بررسی شد

آموزش دانشجویان پزشکی در شرایط کرونا

به دنبال همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ در جوامع، یکی از چالش‌های پیش روی سیستم آموزشی در دانشکده‌های پزشکی، آموزش کارآموزان پزشکی و انتقال تجربه‌های بالینی متناسب به آنان در برخورد با بیماران و در محیط بیمارستان‌ها بوده که همانند دروس تئوری، از طریق آموزش‌های مجازی و آنلاین محقق نمی‌شود.

ادامه مطلب